Mam taki problem, pewnie podstawowy i oczywisty. Często zdarza mi się, że stopa, werbel i wszystkie inne głośne 'one shoty' z ostrym transjentem, mimo że dobrze siedzą w mixie (wg mnie), to po głośnym masteringu nikną i zmieniają brzmienie, są spłaszczane przez limiter. Sample są z paczek, (wg mnie) dobre, pokompresowane i z eq jak trzeba.
Natomiast -dla doświadczenia - gdy podzielę projekt na dwa busy:
1. na jednym jest podkład bez stopy i werbla z tym samym masterem
2. na drugim jest tylko stopa i werbel
I na calość daję zwykły limiter - wtedy stopa i werbel grają dużo lepiej i mam nad nimi kontrolę. Brzmienie zmienia się, ale nie aż tak jak wcześniej.
Gdzie jest błąd? Często mam duże projekty, każdy po kilkadziesiąt tracków. Może dzielić projekt na mniejsze busy i je mocno kompresować?
Problem z mix/master
Re: Problem z mix/master
Tworzenie submixów w miksie to dobry pomysł, wszczególności na bębny. Jeżeli robisz "master" na sumie miksera sesji to sprawdź czy sygnał podawany do limitera nie jest zbyt wysoki - m.in przez transjenty. Stopa i werbel powinny mieć podobny atak.
Re: Problem z mix/master
...
Mam taki problem, pewnie podstawowy i oczywisty. Często zdarza mi się, że stopa, werbel i wszystkie inne głośne 'one shoty' z ostrym transjentem, mimo że dobrze siedzą w mixie (wg mnie), to po głośnym masteringu nikną i zmieniają brzmienie, są spłaszczane przez limiter. Sample są z paczek, (wg mnie) dobre, pokompresowane i z eq jak trzeba.
Natomiast -dla doświadczenia - gdy podzielę projekt na dwa busy:
1. na jednym jest podkład bez stopy i werbla z tym samym masterem
2. na drugim jest tylko stopa i werbel
I na calość daję zwykły limiter - wtedy stopa i werbel grają dużo lepiej i mam nad nimi kontrolę. Brzmienie zmienia się, ale nie aż tak jak wcześniej.
Gdzie jest błąd? Często mam duże projekty, każdy po kilkadziesiąt tracków. Może dzielić projekt na mniejsze busy i je mocno kompresować? ...
Dobrze, że znalazłeś rozwiązanie dla siebie.
Czasem tak jest, że jeżeli pasma instrumentów są w całości dzielone - werbel pokrywa się z innym instrumentem i nie zrobi się mu miejsca na indywidualne zaistnienie w paśmie sumy to redukując dynamikę sumy pozbawia się czytelności transjentów i zmula. Czasem pomaga wydłuzenie czasu ataku, ale reszta pasma na tym traci.
Nie rozumiem jak można mieszać aranż "z masterem" z perkusją. Wydaje mi się, że mogą być problemy z dynamiką takiej sumy.
Re: Problem z mix/master
Czego nie rozumiesz? Masz na wielośladzie ścieżki, nieważne czy midi, audio, czy z toną automatyki i wtyczek realtime - trafiają na sumę na której jest robiona edycja taka jaką robi się podczas masteringu. Coś nie tak?
Re: Problem z mix/master
...
Nie rozumiem jak można mieszać aranż "z masterem" z perkusją. Wydaje mi się, że mogą być problemy z dynamiką takiej sumy. ...
To tylko dla eksperymentu.
Re: Problem z mix/master
......Nie rozumiem jak można mieszać aranż "z masterem" z perkusją. Wydaje mi się, że mogą być problemy z dynamiką takiej sumy ...
Czego nie rozumiesz? Masz na wielośladzie ścieżki, nieważne czy midi, audio, czy z toną automatyki i wtyczek realtime - trafiają na sumę na której jest robiona edycja taka jaką robi się podczas masteringu. Coś nie tak? ...
Nie rozumiem, jak można przeprowadzić skomplikowany proces masteringowy na wybranych ścieżkach po czym zsumować to z innymi ścieżkami i wrzucić na to limiter .
A powracając do tematu. Autor twierdzi, że dźwięki, których używa zmieniają brzmienie więc problem generalnie nie koniecznie musi siedzieć w transjentach ataku ale również w transjentach wybrzmienia. Percepcja wybrzmienia zmienia się w zależności od ataku ale to nie oznacze, że może chodzić tylko o atak.
Re: Problem z mix/master
Kolego autorze, zostawiasz miejsce w pasmach na częstotliwości odpowiadające przebiegom ataku gdzie dynamika jest duża? Czy filtrujesz na korektorze grzebieniowo wybrzmienie instrumentów które znikają i jednocześnie wycinasz pasma z innych instrumentów, które brzmią w tym samym czasie?
Czy masz w całym przebiegu czasowym mniej więcej równą charakterystykę częstotliwościową w momencie wystepowania instrumentów znikających, czy częstotliwości instrumentów które później giną wybijają się nad "szereg" ?
Re: Problem z mix/master

Ja też nie. Ale chyba nie o tym jest temat, a co najwyżej o sumowaniu jakieś grypy śladów i ich kompresowaniu w miksie na szynie. To standardowy zabieg mikserski, najczęściej stosowany dla perkusji. Chyba że coś źle zrozumiałem.
Re: Problem z mix/master
...
Kolego autorze, zostawiasz miejsce w pasmach na częstotliwości odpowiadające przebiegom ataku gdzie dynamika jest duża? Czy filtrujesz na korektorze grzebieniowo wybrzmienie instrumentów które znikają i jednocześnie wycinasz pasma z innych instrumentów, które brzmią w tym samym czasie?
Czy masz w całym przebiegu czasowym mniej więcej równą charakterystykę częstotliwościową w momencie wystepowania instrumentów znikających, czy częstotliwości instrumentów które później giną wybijają się nad "szereg" ?...
To chyba ten kierunek.
A jeśli chodzi o EDM - weźmy taki werbel, który poważnie nachodzi na bas. Czy podobną funkcję jak <korekcja na basie> spełni <Side-Chain zapięty na bas sterowany werblem>?
Re: Problem z mix/master
...
...
Kolego autorze, zostawiasz miejsce w pasmach na częstotliwości odpowiadające przebiegom ataku gdzie dynamika jest duża? Czy filtrujesz na korektorze grzebieniowo wybrzmienie instrumentów które znikają i jednocześnie wycinasz pasma z innych instrumentów, które brzmią w tym samym czasie?
Czy masz w całym przebiegu czasowym mniej więcej równą charakterystykę częstotliwościową w momencie wystepowania instrumentów znikających, czy częstotliwości instrumentów które później giną wybijają się nad "szereg" ?...
To chyba ten kierunek.
A jeśli chodzi o EDM - weźmy taki werbel, który poważnie nachodzi na bas. Czy podobną funkcję jak spełni ?...
Pełnozakresowy kompresor nie do końca.
Spróbuj zrobić tak, żeby bez użycia za nadto kompresorów uzyskać wyrównane brzmienie. Werbel i bas przefiltruj EQ. W ścieżce gdzie zależy Ci na pewnych częstotliwościach (w momencie nachodzenia na siebie dźwięków) - podbij , w drugiej odejmij. Zrób automatykę tłumików kanałów z samym EQ - w momencie kiedy stopa i bas mają grać razem niech zachodzi filtracja - spróbuj uzyskać równą charakterystykę z momencie zagrania tych dwóch dźwięków na raz. Jeżeli nie wychodzi - wróć do Eq na kanałach lub zwiększ zakres działania tłumików w automatyce.