Chcesz DOBRZE brzmiący moduł czy all-roundera? Ilość czy jakość? W tej kwocie będzie trudno, niemniej coś się znajdzie około tysiąca.
Może uda Ci się upolować Yamaha EX5-R - bardzo przyjemne i profesjonalne narzędzie pracy (synteza AWM - wczesnomotifowa, ale daje radę, do tego AN - rewelacyjny Virtual Analog, VL - modelowanie fizyczne (saksofony, "piszczałki" itd) i FDSP (widziałem filmik jak robili na jej bazie naprawdę niegłupie komercyjne e-piana). Ma sekwencer, sampler. Jest niespecjalnie łatwy w obsłudze i zbugowany lekko, ale brzmi i w przeliczeniu funkcje+jakość brzmienia/cena mało co mu podskoczy (w tym przedziale). Nie nadaje się jednak jako profesjonalny sampler (odczyt na poziomie 60kB - tak tak - na sekundę) ani profesjonalny sekwencer (zatyka się MIDI niekiedy) - jednak do pracy w studio to całkiem dobry wół roboczy.
Inna opcja to CS6R czy KORG TR Rack.
Gdybyś natomiast chciał brzmienia kierunkowe (konkretny synth, konkretny bas, konkretne pady) i za grosze, gorąco polecam Use Audio Plugiator wraz z dodatkowymi pluginami - Drum'n'Bass ma naprawdę świetne basy i przyzwoite gary, idealne do HH, natomiast emulacje analogów są lepsze niż wtyczki Arturii. Minusy? Cała masa - zatyka się na MIDI Clock, jest momentami aliasing brzmienia, nie ma reverbu na pokładzie (jest za to chorus, delay i flanger), zdarzają się dropy przy wybrzmiewaniu brzmienia i przełączaniu na inne, ale... Instrument ma kopa i ma duszę - to takie niekochane dziecko z ukrytym potencjałem. Sam mam i korzystam - niekiedy nawet Virus KC nie daje tego co on - w szczególności kiedy szukamy brzmień "zbliżonych" do oryginałów.
W pozostałym zakresie powiem to co zawsze mówię - szkoda kasy na sprzęt, który będzie półśrodkiem - tylko i wyłącznie soft do pracy w studio. Dlaczego? Sylenth1 za 139 euro brzmi równie dobrze a nawet lepiej co synthy za grube tysiące, OB-X II Pro brzmi w mixie nie do odróżnienia od OB-Xa, Jupitera 8 czy Memorymooga, Pianoteq (no dobra ten jest drogi) brzmi lepiej momentami niż SuperNATURAL Piano w moim RD700GX, a samplowane smyki muszą być lepsze niż 400kB zloopowana próbka w starym module za parę stów... Jak koniecznie chcesz kupować sprzęt, NIGDY nie kupuj półśrodków - za te pieniądze na pewno nie dostaniesz kompleksowego narzędzia:). MOŻE Motif ES Rack byłby w stanie pokryć 80% Twoich potrzeb, ale brakuje mu kopa, który ma Virus, który z kolei jest tak agresywny że brakuje mu miękkich padów jak w starym Juno, ale że on ma słabe brassy i lepsze są w Oberheimie... Czujesz o co chodzi? Nawet stary instrument ma coś w sobie - np. brzmienia fletowo-windowo-crystalowe - Roland D50, house-piano i ciemne pady - stare Korgi (M1, EX8000) itd...