Odsłuch dla reżysera

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Blaviken
Posty:183
Rejestracja:poniedziałek 13 sty 2003, 00:00
Odsłuch dla reżysera

Post autor: Blaviken » czwartek 12 lip 2012, 15:00

Witam Was szanowni forumowicze.
Jakiś czas temu mój znajomy reżyser postanowił się zaopatrzyć w monitory do odsłuchu muzyki i audio podczas prac nad swoimi filmami i poprosił abym mu doradził co mógłby kupić do tego celu. Jego budżet to ~1200 PLN. Wiem że to niezbyt wiele i nie za bardzo wiem co mu doradzić. Macie jakieś typy czy też po prostu powiedzieć mu aby kupił jakieś głośniki multimedialne Logitech/Creative za wymienioną kwotę i z głowy. Pomożecie?

Pozdrawiam.
www.blaviken.com

Awatar użytkownika
Caroozo
Posty:932
Rejestracja:piątek 22 lut 2008, 00:00

Re: Odsłuch dla reżysera

Post autor: Caroozo » czwartek 12 lip 2012, 18:57

...Witam Was szanowni forumowicze.
Jakiś czas temu mój znajomy reżyser postanowił się zaopatrzyć w monitory do odsłuchu muzyki i audio podczas prac nad swoimi filmami i poprosił abym mu doradził co mógłby kupić do tego celu. Jego budżet to ~1200 PLN. Wiem że to niezbyt wiele i nie za bardzo wiem co mu doradzić. Macie jakieś typy czy też po prostu powiedzieć mu aby kupił jakieś głośniki multimedialne Logitech/Creative za wymienioną kwotę i z głowy. Pomożecie?

Pozdrawiam....
 


Myślę że charakter jego pracy wyklucza puryzm, jaki wymagany jest przy edycji audio. Jak sam piszesz - do odsłuchu. Nie może to być więc sprzęt z procesorami audio podkręcającymi dźwięk, ale i nie spartański monitor żeby wyłapywać wszystko.


Dobry zestaw HiFi rozwiąże sprawę - na zasadzie wzmacniacz bez żadnego EQ i dobre głośniki w drewnie. Jakiś zestawik Jamo bądź Yamaha powinien rozwiązać sprawę. Ale to tylko moje zdanie .


Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Odsłuch dla reżysera

Post autor: Zbynia » czwartek 12 lip 2012, 22:48

Behringer MS40, Alesis M1 Active 520 USB, Fostex PM 0.4, M-Audio Studiophile BX5, ESI nEar Experience 05, Wharfedale Pro Diamond 8.1 Active, ESI Unik 04




i 3 najlepsze na koniec - Bheringer 2030A, M-Audio Studiophile BX8 oraz Alesis M1 Active MKII


 


 


Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: Odsłuch dla reżysera

Post autor: Kyle » piątek 13 lip 2012, 10:46

Fostex PM 0.5 MKII, KRK RP5, Behringer B3030A


 


Natomiast proponowane przez kolegę wyżej: "Behringer MS40, Alesis M1 Active 520 USB" zdecydowanie bym sobie odpuścił (inna budowa lewej i prawej kolumny = większe prawdopodobieństwo innego brzmienia prawego i lewego kanału).


Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Odsłuch dla reżysera

Post autor: Zbynia » piątek 13 lip 2012, 16:21

Cena kolego cena - a te ms40 brzmią tak samo - wiem bo co nieco na nich słuchałem więc nie gdybam


Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Odsłuch dla reżysera

Post autor: Zbynia » piątek 13 lip 2012, 16:22

Aha druga kwestia to tylko monitoring a nie obróbka audio - nie widzę sensu wydawać powyżej 1000 w takim wypadku


Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: Odsłuch dla reżysera

Post autor: Kyle » piątek 13 lip 2012, 18:27

...
Cena kolego cena - a te ms40 brzmią tak samo - wiem bo co nieco na nich słuchałem więc nie gdybam...


 


Może masz mało wyczulony słuch, bo nawet droższe Edirol MA-20D brzmią inaczej. Kolejna sprawa to potencjometry analogowe stereofoniczne - też w tego typu sprzęcie nie spotkałem takiego który trzymałby idealnie balans.


Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Odsłuch dla reżysera

Post autor: Zbynia » piątek 13 lip 2012, 20:41

1. każdy będzie brzmiał inaczej -  czy adam brzmi tak samo jak genelec mackie czy inny?


nie trafiony argument


2. kto każe uzywać potencjometru?można regulować w programie dla przykładu


to że nie spotkałeś stereofonicznego potencjometru trzymaj.ącego balans to nie moja wina - ja spottykam je bardzo często - ALPS najczęsciej niebieski i zielony chociaż czasem też czarny


Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: Odsłuch dla reżysera

Post autor: Kyle » piątek 13 lip 2012, 21:35


1. każdy będzie brzmiał inaczej -  czy adam brzmi tak samo jak genelec mackie czy inny?


Pierwsze słyszę by lewa kolumna Genelec 8040A grała inaczej niż prawa kolumna Genelec np. 8040A



nie trafiony argument


?



2. kto każe uzywać potencjometru?można regulować w programie dla przykładu


Już widzę taką regulację i te huki jak się zapomnisz. Ale skoro Ty tak używasz, to pewnie się przyzwyczaiłeś.




to że nie spotkałeś stereofonicznego potencjometru trzymaj.ącego balans to nie moja wina - ja spottykam je bardzo często - ALPS najczęsciej niebieski i zielony chociaż czasem też czarny...
 


Mówisz o tych potencjometrach które są w np. Denon PMA 1500 ? Na forum audiostereo nawet było o problemach z balansem. Poza tym jakoś wątpięby w takich zabawkach jak te behringerki za kilka stówek, czy te drugie Alesis czy jak im tam, miały nawet te alpsy.


Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: Odsłuch dla reżysera

Post autor: Kyle » piątek 13 lip 2012, 21:43

http://www.audiostereo.pl/problem-z-balansem-przy-malej-glosnosci_24058.html/page__view__findpost__p__460935


 


Cytat ze strony wyżej na temat iinych wzmaków z ALPSami:


"Mam od niedawna wzmak denon pma-250, wszystko cacy tyle że gdy potencjometr podkręcam od pozycji ''0'' w górę słychać, że raz gra tylko prawy kanał, a raz tylko lewy. Przy wyższej głośności te problemy znikają.
Co może byc przyczyną, zepsuty potencjometr? A może wystarczy go porządnie odkurzyć? Pomóżcie, bo lubię słuchać cicho ;]"




... to co chciałbyś dodać nt. wspaniałości tego ... jak mu tam ... "ALPSA"?


ODPOWIEDZ