Presonus Audiobox - problem z czułością wejść
Nie jestem inżynierem dźwieku a basistą próbującym nagrywać.
Pytanie: czy gdy mam skręcone na zero potencjometry wejściowe w interfejsie (presonus audiobox :/ ), to czy poprawną sytuacją jest, że ten sygnal się nagrywa?
Pytam dlatego, ze mimo to ze wejsie jest na zero to sygnał z basu JUŻ jest za silny i mam piki na śladzie!!!
Wiem że mozna po prostu przykrecic to na samym instrumencie ale ponoc najlepiej nagrywac przy najwiekszym sygnale.
Czy to jest normalne w i nterfejsach?
Re: Presonus Audiobox - problem z czułością wejść
...Witajcie i pomóżcie!
Nie jestem inżynierem dźwieku a basistą próbującym nagrywać.
Pytanie: czy gdy mam skręcone na zero potencjometry wejściowe w interfejsie (presonus audiobox :/ ), to czy poprawną sytuacją jest, że ten sygnal się nagrywa?
Pytam dlatego, ze mimo to ze wejsie jest na zero to sygnał z basu JUŻ jest za silny i mam piki na śladzie!!!
Wiem że mozna po prostu przykrecic to na samym instrumencie ale ponoc najlepiej nagrywac przy najwiekszym sygnale.
Czy to jest normalne w i nterfejsach?...
Ponieważ jestem nowy na Forum, więc witam wszystkich.
To jest normalne. Potencjometry służą do regulacji wzmocnienia przedwzmacniaczy mikrofonowych w interfejsie a nie do regulacji poziomu wejściowego. Możesz skręcić poty na min. i ustawić sygnał z basu tak aby nie było przesterowania.
Pozdrawiam
Re: Presonus Audiobox - problem z czułością wejść
Nie to nie jest normalne - zobacz jakie jest minimalne wzmocnienie na wejściu - nie powinno być tak że dajesz je na minimum a sygnał wciąż masz za silny nawet przy mocnym wyjściu z basu
Być może w interfejsie jest zbyt silne minimalne wzmocnienie albo gdzieś dodatkowo masz je podbite
Re: Presonus Audiobox - problem z czułością wejść
...
Nie to nie jest normalne - zobacz jakie jest minimalne wzmocnienie na wejściu - nie powinno być tak że dajesz je na minimum a sygnał wciąż masz za silny nawet przy mocnym wyjściu z basu
Moze i nie powinno, ale co zrobisz, jak tak jest - nie wiem czemu poziom gitarowy to nadal -20, podczas gdy gitara z mocnym humbem albo aktywny bas (a jak jest zasilany dwoma bateryjkami, to juz w ogole) bez problemu przesteruja wejscie -10.
Krotko mowiac - tak, musisz sciszyc glosnoscia w basie albo zmontowac sobie jakis tlumik, jak sciszanie jest fe, ale to to samo
Re: Presonus Audiobox - problem z czułością wejść
...
...
Nie to nie jest normalne - zobacz jakie jest minimalne wzmocnienie na wejściu - nie powinno być tak że dajesz je na minimum a sygnał wciąż masz za silny nawet przy mocnym wyjściu z basu
Moze i nie powinno, ale co zrobisz, jak tak jest - nie wiem czemu poziom gitarowy to nadal -20, podczas gdy gitara z mocnym humbem albo aktywny bas (a jak jest zasilany dwoma bateryjkami, to juz w ogole) bez problemu przesteruja wejscie -10.
Krotko mowiac - tak, musisz sciszyc glosnoscia w basie albo zmontowac sobie jakis tlumik, jak sciszanie jest fe, ale to to samo
... Mam Alembica z aktywną elektroniką ale na jedną baterię. Nie powiem ze ma słaby sygnał ale grałem na basach z mocniejszą elektroniką i dlatego tez mnie dziwi ten fakt! Mimo troszke rozbieżnym odpowiedziom dziękuje bardzo za pomoc kolegom!
Re: Presonus Audiobox - problem z czułością wejść
... Mam Alembica z aktywną elektroniką ale na jedną baterię. Nie powiem ze ma słaby sygnał ale grałem na basach z mocniejszą elektroniką i dlatego tez mnie dziwi ten fakt! Mimo troszke rozbieżnym odpowiedziom dziękuje bardzo za pomoc kolegom!
...
Niestety, nic nie poradzisz, producenci z uporem ciagle mysla, ze zyjemy w swiecie analogowym i tak kalibruja poziomy wejsciowe w amatorskim sprzecie, ze w normalnej eksploatacji wiekszosc wejsc sie przesterowuje. Dotyczy to nie tylko wejsc instrumentalnych, mikrofonowych tez. W aktywnej elektronice w gitarze potencjometr glosnosci zwykle (choc nie zawsze) jest na wyjsciu, wiec spokojnie mozesz sciszyc w gitarze, zadnej straty w brzmieniu nie powinno byc. Alternatywnie mozna z dwoch oporniczkow zlutowac sobie tlumik, ale on bedzie pelnil prawie dokladnie taka sama funkcje, jak pot glosnosci w gitarze
Re: Presonus Audiobox - problem z czułością wejść

Wszystko to prawda.
Tyle, że aktywny system jego gitary może, całkiem po prostu i po korekcji, wysyłać już sygnał liniowy. Osobiście spotkałem się z tym juz wiele razy.
Re: Presonus Audiobox - problem z czułością wejść
......Alternatywnie mozna z dwoch oporniczkow zlutowac sobie tlumik, ale on bedzie pelnil prawie dokladnie taka sama funkcje, jak pot glosnosci w gitarze ...
Wszystko to prawda.
Tyle, że aktywny system jego gitary może, całkiem po prostu i po korekcji, wysyłać już sygnał liniowy. Osobiście spotkałem się z tym juz wiele razy....
Tak, tylko przeciez w;asnie o to chodzi
Po pierwsze - tak, coraz wiecej aktywnych gitar, zwlaszcza basow, ma wyzszy niz w pasywnych instrumentach (nawet "odpowiednikach", jesli sa) poziom wyjsciowy. To jest IMO calkiem bez sensu, no ale jest to fakt.
Po drugie - ten fakt zauwazaja producenci wzmacniaczy basowych i kazdy obecnie ma dwa wejscia (lub pstryczek) - active/passive. Ten drugi wcale nie musi miec mniejszej impedancji wejsciowej, bo aktywna elektronika juz nie musi oznaczac nizszych wartosci potencjometrow i nizszej impedancji wyjsciowej, ale zawsze oznacza mniejsza czulosc, mniej wiecej wlasnie o te 10dB.
No to po trzecie - dlaczego w takim razie producenci interfejsow i diboxow ognoruja ten fakt, a wciaz podstawowym parametrem wejscia instrumentalnego w interfejsie jest to, o ile mozna wzmocnic, a nie, o ile mozna oslabic? Mnie to oslabia
Co do zwiekszonego poziomu wyjsciowego aktywnych instrumentow to IMO jest spora bzdura, przy silnej korekcji ignorujaca prawo Ohma - przeciez nie ma mozliwosci, zeby sygnal z basowego przetwornika z podbitym dolem o 20dB korektorem mozna bylo bez znieksztalcen jeszcze o cokolwiek wzmocnic, gdy preamp zasilany jest bateryjka 9V! Zreszta korekcja w aktywnych basach to tez jest samo zlo, za kazdym razem musze sprawdzac, czy mimo wielokrotnych prosb basista nie dodal sobie "troszeczke" dolu korektorem - oni to robia odruchowo a potem brzmi paskudnie. A nie nagrywam byle kogo, powyzsza uwaga dotyczy tez np. basisty grajacego na amerykanskim firmowym basie z wlasnym nazwiskiem na glowce
Na razie nic lepszego od jazzbassa z obu przystawek bez korekcji nie wymyslono, wiec po co kombinowac?