Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
iKamil@MAC
Posty:8
Rejestracja:środa 27 sie 2008, 00:00
Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Post autor: iKamil@MAC » poniedziałek 05 wrz 2011, 15:13

Witam


Posiadam monitory Focal Solo 6Be. Niestety, w jednym z nich uszkodziłem (mechanicznie) kopółkę tweetera (to takie cacko z berylu). Monitory grają narmalnie,ale jednak chciałbym wymienić tweeter. Napisałem więc do:


1.Focala


2.SoundService (dystrybutor)


3.Sprzedawcy z Ebaya u którego kupiłem sprzęt (http://www.digitalaudioservice.de)


4.Na innym forum (bardzo życzliwy Pan pracujący w sklepie muzycznym zaoferował pomoc)


Sprzedawca z Ebaya napisał, że jak coś będzie wiedział, to da znać. Narazie mija 2 tydzień i nic...


Support Focalowski oraz SoundService nie raczył nawet beknąć.


Czy ktoś miał już podobne przyjemności, żeby producent o podobnej renomie tak olewał klientów? (na gearslutz również można poczytać o wsparciu Focala...)


I jeszcze pytanie. Czy ktoś z forumowiczów zna jakieś żródła gdzie można nabyć taki tweeter?


Z góry dziękuję


Redakcja
Posty:1410
Rejestracja:środa 23 sty 2002, 00:00

Re: Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Post autor: Redakcja » poniedziałek 05 wrz 2011, 15:56

...Czy ktoś z forumowiczów zna jakieś żródła gdzie można nabyć taki tweeter?...



Proszę na naszym forum nie żalić się na dystrybutorów. Od tego są odpowiednie instytucje, mocno państwowe, w których też za nasze (tzw. budżetowe) pieniądze ludzie sobie siedzą i pracują. To raz.
Na dwa dopowiem:

- Wgniecenia w membranach monitorów

- Uszkodzona/wciśnięta kopułka w monitorze

- Wgnieciony tweeter.


[addsig]
Wojciech Chabinka - sekretarz redakcji EiS

MEGafon
Posty:185
Rejestracja:sobota 13 sie 2011, 00:00

Re: Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Post autor: MEGafon » poniedziałek 05 wrz 2011, 16:53

Proszę na naszym forum nie żalić się na dystrybutorów.

Przepraszam, czy to jest na powazanie??


[addsig]
pozdrowienia
MEGafon

Redakcja
Posty:1410
Rejestracja:środa 23 sty 2002, 00:00

Re: Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Post autor: Redakcja » poniedziałek 05 wrz 2011, 17:09

...Przepraszam, czy to jest na powazanie?...

Owszem, od tego są instytucje, polskie! Co ciekawe ponoć (o dziwo) działają całkiem sprawnie.
[addsig]
Wojciech Chabinka - sekretarz redakcji EiS

iKamil@MAC
Posty:8
Rejestracja:środa 27 sie 2008, 00:00

Re: Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Post autor: iKamil@MAC » poniedziałek 05 wrz 2011, 17:19

......Czy ktoś z forumowiczów zna jakieś żródła gdzie można nabyć taki tweeter?...

Proszę na naszym forum nie żalić się na dystrybutorów. Od tego są odpowiednie instytucje, mocno państwowe, w których też za nasze (tzw. budżetowe) pieniądze ludzie sobie siedzą i pracują. To raz. Na dwa dopowiem:
- Wgniecenia w membranach monitorów
- Uszkodzona/wciśnięta kopułka w monitorze
- Wgnieciony tweeter.

...
Na nieszczęście Focal jest jedynym producentem produkującym "wklęsłe" kopółki... Membrana jest po prostu przebita...

Awatar użytkownika
JzK
Posty:71
Rejestracja:czwartek 02 lis 2006, 00:00

Re: Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Post autor: JzK » poniedziałek 05 wrz 2011, 20:06


Ja tam wolę wiedzieć, który producent olewa klientów.
na luzaku ! jak zawsze

Awatar użytkownika
psysutra
Posty:596
Rejestracja:czwartek 01 sty 2009, 00:00

Re: Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Post autor: psysutra » poniedziałek 05 wrz 2011, 23:51

Cierpliwości, pisałem do Use-Audio, co prawda odpisali mi po 3 tygodniach, a ich odpowiedź zostawiła więcej znaków zapytania niż przed wysłaniem wiadomości, ale... Odpisali{#śmiech}
Stay Psychedelic People!

Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Post autor: Kyle » wtorek 06 wrz 2011, 21:40

Z tego co pamiętam jeden tweeter tego typu kosztuje 350 ... EURO.


Niezabezpieczony, delikatny i przy tym diabelnie drogi tweeter, to największy minus tych świetnych mimo wszystko kolumn.


ps. "Redakcja" chyba nie widziała w życiu Focal'a, skoro podaje te bezużyteczne linki


Redakcja
Posty:1410
Rejestracja:środa 23 sty 2002, 00:00

Re: Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Post autor: Redakcja » środa 07 wrz 2011, 13:44

...ps. "Redakcja" chyba nie widziała w życiu Focal'a, skoro podaje te bezużyteczne linki...

Redakcja podała te linki, bo traktuje się w nich właśnie o kopułkach. I tam należało postować w tym temacie.
Przy tym wszystkim nie dość, że do niedawna miała w posiadaniu w swym show roomie monitory tej firmy, to jeszcze przedstawiła na swych łamach obszerny reportaż z tej firmy (EiS 10/2010). Tam też zostało powiedziane dlaczego monitory Focal mają wklęsłą kopułkę:
...Sztywność, niewielka masa i tłumienie to czynniki wzajemnie przeciwstawne, dlatego każdy głośnik czy kolumna jest jednym wielkim kompromisem. Na przykład, im mniejsza masa, tym trudniej stworzyć coś, co jest sztywne i wystarczająco trwałe, by utrzymać swój kształt podczas ciągłych wibracji. Rzecz jest jeszcze trudniejsza, gdy w grę wchodzą wysokie częstotliwości. Dlatego właśnie wielu producentów stosuje membrany kopułkowe, których produkcja jest stosunkowo prosta i niedroga. Ale tego typu konstrukcje mają też swoje wady. Jedną z nich jest duża kierunkowość, skutkiem której jest dość wąski obszar prawidłowego odsłuchu. Z tego względu Jacques Mahul od samego początku pracował nad konstrukcją przetworników z wklęsłą kopułką...
[addsig]
Wojciech Chabinka - sekretarz redakcji EiS

MEGafon
Posty:185
Rejestracja:sobota 13 sie 2011, 00:00

Re: Focal Solo 6Be - uszkodzona kopułka

Post autor: MEGafon » czwartek 08 wrz 2011, 16:07

Przynam sie, ze jak przeczytalem "Proszę na naszym forum nie żalić się na dystrybutorów." to w pierwszej chwili poczulem sie rzucony 30..50 lat do tylu w ciemna przeszlosc naszego kraju. Wtedy tez nie mozna bylo nic zlego powiedziec na temat, taaa... wtedy jedynej slusznej partii Prawde mowiac nie za bardzo widze szanse na sukces gdyby zglosic sprawe do Rzecznika Praw Konsumenta (bo zakladam, ze to Pan Wojtek mial na mysli). Co on moze wskorac? Pomachac palcem i powiedziec "niedobry, niedobry dystrybutor"? Ale przypomnialy mi sie inne przypadki gdzie znajomi tez mieli podobne problemy (producent/dystrybutor nie reaguje).

Zastanowilem sie i stwierdzilem jednak, ze takie publiczne plucie na producenta/dystrybutora nie jest calkiem w porzadku, bo nigdy nie wiadomo co ten czlowiek tam napisal, jak napisal, a moze sie walna w adresie i nic nie doszlo, albo w jezyku ktorego druga strona nie rozumie, a moze - co najwazniejsze - czy dystrybutor w ogole zajmuje sie handlem z klientem koncowym. Bo generalnie to pierwsza instancja dla klienta jest sprzedawca - a ten jak kolega napisal - odezwal sie i obiecal pomoc.

Nie wiem jak to sie dzieje, ale ja jakos nigdy nie mialem problemow z producentami, czy dystrybutorami. Zawsze mi odpowiadali, z regoly szybko i milo. Pomyslalem wiec zrobie eksperyment. Poszedlem na strone Facala: http://www.focalprofessional.com i przez ich formularz konatakowy zadalem jedno proste pytanie: "gdzie mogl bym dostac zastepczy tweeter do Solo Be6 i ile by to kosztowalo". Niecale 10 (slownie: dziesiec) minut pozniej dostalem odpowiedz gdzie oficjanie dziekuje za zainteresowanie sie ich produktami itp. itd. i prosza o skontakowanie sie z autoryzwoanym dealerem. W tym celu podali adres http://grc.focal.com/www/module_v2/recherche.php?Div=3&lang=2

No wiec wybieram Europa, potem Polska i dostaje namiary na firme Sound Service. Nie wiem tylko dlaczego pokazuje sie niemiecki adres - zarowno pocztowy jak i emailowy oraz niemiecki numer telefonu. No ale klikam na linka do ich strony i... jest polska flaga! No wiec klik i sa namiary. Zadaje praktycznie to samo pytanie co wczesniej Focalowi na podany adres m.bichta@sound-service.eu oraz info@sound-service.eu. Ale pomyslalem zrobie chytry numer i zadam rownolegle to samo pytanie do niemieckiego Sound Servisu. Adres tez byl na stronie. Oba maile wyslalem w zasadzie w tym samym momencie.

Jedyne 1.5 godziny (!!!) pozniej dostalem mila odpowiedz od niemieckiego Sound Servisu. Ale niestety oni obsluguja tylko handel detaliczny. Jednak podali adres firmy ktora obsluguje klientow prywatnych. Wiec jeszcze raz to samo pytanie i po kwadransie odpowiedz od nich - "najwidoczniej zaszlo nieporozumienie, bo my zajmujemy sie produkcja bebnow". OK, zdarza sie. Wiec z powrotem do niemieckiego Sound Servisu i "reklamuje". Ale w mailu podkreslali, ze w razie problemow mam smialo do nich uderzac. No wiec udarzam. Po godzinie odpowiedz. Bija sie w piers i przepraszaja. Podaja nowy adres - Thomann (!) - i namiar na konkretnego pracownika z dzialu serwisu.

No wiec - juz mam wprawe - to samo pytanie o tweeter do Thomanna. Teraz nastepuje najdluza przerwa, bo dopiero praktycznie rowna dobe pozniej dostaje odpowiedz: na zastepczy tweeter trzeba poczekac 6 tygodni i kosztuje 303 euro brutto. Od razu sie pyta czy ma to zamowic i jak chce zaplacic.

Jak widac jakos sie da - szybko, milo i sprawnie. Do Focala pisalem po angielsku (bo po ichnemu nie umiem) a do Niemcow po niemiecku (bo na tyle to umiem), w Polsce oczywiscie po polsku :) Teraz tylko pytanie - co napisal polski Sound Serivis? Niestety nic. Mail byl wyslany 6.09.2011 rano. Wczoraj wygooglowalem jakis inny adres mailowy i poslalem tam pytanie jeszcze raz. Wynik jak wyzej - zero odpowiedzi. Przypuszczam, ze oni po prostu nie obsluguja prywatnego klienta stad to milczenie. Ale jednak, jak widac wyzej, mozna inaczej. Osobiscie jesli by mi zalezalo na kontakcie to w tej sytuacji bym po prostu zadzwonil. Numer jest na stronie Sound Serwisu.

Jesli watkotorca jest zainteresowany kupnem to prosze info na PM. Thomann czeka na odpowiedz.


[addsig]
pozdrowienia
MEGafon

ODPOWIEDZ