DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
Awatar użytkownika
lukashhh1
Posty:363
Rejestracja:środa 02 sty 2008, 00:00
Lokalizacja:Otwock
Re: DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Post autor: lukashhh1 » czwartek 01 wrz 2011, 23:35

...Naprawdę wierzysz w to, że kupując więcej sprzętu i przenosząc obróbkę sygnału na zewnątrz komputera zyskasz cokolwiek? Że zbliżysz się brzmieniowo do owego ATB (czy kogokolwiek innego) ?... 


po prostu mnie to interesuje...


chcialaem wiedziec jak to jst zreaizowane.


A co do brmienia - mam swoje juz jakos tam wypracowane.


bo w koncu o to chodzi :) no nie?


[addsig]
Produkcja muzyczna: Progressive House,Progressive Trance, Chillout. MAC MINI i5 16GB 256GB
FOCUSRITE SCARLETT18i20 2nd Gen, 2x JBL LSR305, ALESIS Q49, KORG NANOCONTROL, SM PRO NANOPATCH 2, SINN7 DAS MIC, NOVATION MININOVA.

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Post autor: DJOZD » piątek 02 wrz 2011, 08:15

...

A co do brmienia - mam swoje juz jakos tam wypracowane.

bo w koncu o to chodzi :) no nie? ...
 


 


Tylko najwyższej klasy stoły mikserskie są wstanie wprowdzic jakąś jakość w nagranie. Możliwości realizacja miksu w DAW jest obecnie na tak wysokim poziomie, że tylko użycie urządzeń z najwyższej półki jest wstanie z nimi konkurować. Zarówno pod wględem jakości toru audio i obecnych tam korektorów i kompresji.  Na tanich mikserkach możesz co najwyżej pobawić się koncepcyjnie w miksowanie, ale nie oczekuj że zmieni to co na leszpsze pod wględem brzmienia. Będzie zupełnie odwrotnie.


Na taką zabawe trzeba mieć bezkompromisowy hardware. Nie tylko po stronie miksera, ale również interfejsu (jeżeli wyprowadzamy analogowo sygnał).   


Awatar użytkownika
lukashhh1
Posty:363
Rejestracja:środa 02 sty 2008, 00:00
Lokalizacja:Otwock

Re: DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Post autor: lukashhh1 » piątek 02 wrz 2011, 09:07

...
...

A co do brmienia - mam swoje juz jakos tam wypracowane.

bo w koncu o to chodzi :) no nie? ...
 

 

Tylko najwyższej klasy stoły mikserskie są wstanie wprowdzic jakąś jakość w nagranie. Możliwości realizacja miksu w DAW jest obecnie na tak wysokim poziomie, że tylko użycie urządzeń z najwyższej półki jest wstanie z nimi konkurować. Zarówno pod wględem jakości toru audio i obecnych tam korektorów i kompresji.  Na tanich mikserkach możesz co najwyżej pobawić się koncepcyjnie w miksowanie, ale nie oczekuj że zmieni to co na leszpsze pod wględem brzmienia. Będzie zupełnie odwrotnie.

Na taką zabawe trzeba mieć bezkompromisowy hardware. Nie tylko po stronie miksera, ale również interfejsu (jeżeli wyprowadzamy analogowo sygnał).   ...
 


 


Ok czyli reasumując: w komputerze muszę miec kartę np RME z wyjściem MADI, potem po MADI wchodzę na mikser cyfrowy ( oczywiiście wyposazonym w interfejs MADI ), tutaj robie miks korekcje barwy i dynamiki na każdej sciezce, w tym zapisuje automatyke miksu ( tak, aby ładowała sie razem z aranżem ) a potem wyjście szyny głównej wraca do ...no własnie... z powrotem do kompa? czy wtedy juz wychodze bezpośrednio na kompresor na sumie i monitory glówne?


 


Po prosru interesuje mnie tiopologia takiego systemu i przepływ sygnalów.


[addsig]
Produkcja muzyczna: Progressive House,Progressive Trance, Chillout. MAC MINI i5 16GB 256GB
FOCUSRITE SCARLETT18i20 2nd Gen, 2x JBL LSR305, ALESIS Q49, KORG NANOCONTROL, SM PRO NANOPATCH 2, SINN7 DAS MIC, NOVATION MININOVA.

Awatar użytkownika
midishiner
Posty:341
Rejestracja:czwartek 29 mar 2007, 00:00

Re: DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Post autor: midishiner » piątek 02 wrz 2011, 10:47

...no własnie... z powrotem do kompa? czy wtedy juz wychodze bezpośrednio na kompresor na sumie i monitory glówne?


 


Mówisz o tym kompresorze na sumie, jak o jakimś nieodłącznym elemencie toru audio i to mnie niestety martwi... Kolego wracasz tam, gdzie możesz to wkońcu zarejestrować, nie ważne czy to DAW, czy jakiś inny magnetofon. Ostatnim etapem takiego działania, czyli zewnętrznego miksowania wielościeżkowego na stole (stół musi być wtedy naprawdę wysokiej klasy, inaczej nie ma to najmniejszego sensu) jest zgranie miksu do jednego śladu stereo. 

Lucas May On Tour
5-21.V.2009

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Post autor: Zbynia » piątek 02 wrz 2011, 10:48

Masz pełną dowolność - możesz wyjśc wieloma śladami wrócić jednym stereo - odsłuch i tak podłączasz w mikserze do dedykowanego wyjścia


Jeśli twój kompresor posiada cztery wyjścia działające równocześnie to śmiało możesz wyjść i do kompa i na odsłuch


tu wszystko zalezy od twej wyobraźni i możliwości sprzętu w dziedzinie połączeń


mając swojego czasu emu1212m wychodziłem po adacie na mikser behringera(DDX3216) 8 śladami, plus stereo po analogu i plus spdif coaxialnie do tego kolejne 8 śladów do miksera szło po adacie z mpc4k i analogowo dwa stereo a do tego jeszcze preamp dbx wchodzący analogowo do miksera i cyfrowo po spdif wprost do emu


z miksera analogowo sygnał wychodził na odsłuch i kolejnym wyjściem stereo analogowym(AUX) wracał do komputera oraz wyjściem ADAT szło kolejne 8 kanałów do komputera


gramofon wpięty był w mpc które robiło za sampler a dzięki połączeniom z mikserem pozwalało na bezproblemowy odsłuch - do tego jeszcze było usb którym przerzucałem sample do komputera


midi in/out z komputera miałem połączone z mpc do której po midi podpiety był klawisz oraz mikser - to urządzenie(mpc) ma 4 wyjścia midi i 2 wejscia więc robiło routing sygnałów


w daw bezproblemowo sterowalem funkcjami zarówno mikserem jak i mpc(no konfiguracja swoje zajęła:) )


pełen wygodny routing sygnału


Awatar użytkownika
lukashhh1
Posty:363
Rejestracja:środa 02 sty 2008, 00:00
Lokalizacja:Otwock

Re: DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Post autor: lukashhh1 » piątek 02 wrz 2011, 11:43

...
Masz pełną dowolność - możesz wyjśc wieloma śladami wrócić jednym stereo - odsłuch i tak podłączasz w mikserze do dedykowanego wyjścia

Jeśli twój kompresor posiada cztery wyjścia działające równocześnie to śmiało możesz wyjść i do kompa i na odsłuch

tu wszystko zalezy od twej wyobraźni i możliwości sprzętu w dziedzinie połączeń

mając swojego czasu emu1212m wychodziłem po adacie na mikser behringera(DDX3216) 8 śladami, plus stereo po analogu i plus spdif coaxialnie do tego kolejne 8 śladów do miksera szło po adacie z mpc4k i analogowo dwa stereo a do tego jeszcze preamp dbx wchodzący analogowo do miksera i cyfrowo po spdif wprost do emu

z miksera analogowo sygnał wychodził na odsłuch i kolejnym wyjściem stereo analogowym(AUX) wracał do komputera oraz wyjściem ADAT szło kolejne 8 kanałów do komputera

gramofon wpięty był w mpc które robiło za sampler a dzięki połączeniom z mikserem pozwalało na bezproblemowy odsłuch - do tego jeszcze było usb którym przerzucałem sample do komputera

midi in/out z komputera miałem połączone z mpc do której po midi podpiety był klawisz oraz mikser - to urządzenie(mpc) ma 4 wyjścia midi i 2 wejscia więc robiło routing sygnałów

w daw bezproblemowo sterowalem funkcjami zarówno mikserem jak i mpc(no konfiguracja swoje zajęła:) )

pełen wygodny routing sygnału...
 


 


Dzięki za wyczerpujące info.


A ile kosztuje taki mikserek? I jak się sprawował?


Czy oprócz Behringera DDX3216 jest coś niezbyt kosztownego, co działa podobnie ( czyli ma mozliwość wejścia po ADAT-cie, ma zautomatyzowane fadery i mozliwość zapisu automatyki )?


[addsig]
Produkcja muzyczna: Progressive House,Progressive Trance, Chillout. MAC MINI i5 16GB 256GB
FOCUSRITE SCARLETT18i20 2nd Gen, 2x JBL LSR305, ALESIS Q49, KORG NANOCONTROL, SM PRO NANOPATCH 2, SINN7 DAS MIC, NOVATION MININOVA.

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Post autor: MB » piątek 02 wrz 2011, 12:04

Powtórzę to, co napisałem wcześniej: PO KIEGO GRZYBA ??

Argument pt. elastyczny routing to bzdurny argument w tym przypadku, bo co to za elastyczność, która polega na wysyłaniu drogą okrężną sygnału z miksera DAW poprzez szereg interfejsów cyfrowych z powrotem do DAW?

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Post autor: Zbynia » piątek 02 wrz 2011, 12:08

Nie do kupienia bo od lat nie produkowany - sprawował się wręcz wyśmienicie


Dźwiękowo szału nie było ale był na paru eventach to jak znalazł bez tony dodatkowego sprzetu(preampy były całkiem spoko - nie szumiały i brzmiały dość przeźroczyście)


W studio też dawał radę jak na możliwości tego studia heheh


 


Teraz wchodzi nowy(wspomniany przez ciebie X32), są także całkiem porządne Tascamy i jakieś Yamahay(średnio mi podchodzą)


O tascamie moge powiedzieć że brzmi lepiej od behringera kosztem nieco gorszego routingu(działałem na DM24) i niestety jest bardziej czuły na zalanie :) (padł a beh nie a to niestety mały pech ale cóż zdarzyło się)


Plusem Tascama jest karta firewire wysyłająca z kompa 32 ślady(nie pamiętam ile przesyła do komputera)


Musisz sobie poczytac na stronie Tascama


Niezły też jest dość stary już Sony DM100




Awatar użytkownika
lukashhh1
Posty:363
Rejestracja:środa 02 sty 2008, 00:00
Lokalizacja:Otwock

Re: DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Post autor: lukashhh1 » piątek 02 wrz 2011, 12:10

...Powtórzę to, co napisałem wcześniej: PO KIEGO GRZYBA ?

Argument pt. elastyczny routing to bzdurny argument w tym przypadku, bo co to za elastyczność, która polega na wysyłaniu drogą okrężną sygnału z miksera DAW poprzez szereg interfejsów cyfrowych z powrotem do DAW? ...
 


 


W sumie racja, ale JESZCZE RAZ POWTÓRZĘ - interesuje nmnie to, byłem ciekaw bo nie znałem zagadnienia.


A teraz wiem jakie to proste.


Jeszcze tylko zapytam, skąd taki mikser wie, jak i kiedy np poruszyc faderem?


czy otrzymuje sygnał MIDI z interfejsu po MIDI, czy po FireWire?


czy to oznacza, ze musi byc podłaczony do komputera poprzez Firewire lub usb i DAW wtedy ma ustawione "Remote Control" na ten konkretny mikser, tak?

Produkcja muzyczna: Progressive House,Progressive Trance, Chillout. MAC MINI i5 16GB 256GB
FOCUSRITE SCARLETT18i20 2nd Gen, 2x JBL LSR305, ALESIS Q49, KORG NANOCONTROL, SM PRO NANOPATCH 2, SINN7 DAS MIC, NOVATION MININOVA.

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: DAW - jak wypuścić wiele śladów na zewnątrz?

Post autor: Zbynia » piątek 02 wrz 2011, 12:13

Wiem MB ale ile tych interfejsów?Jak połączysz cyfrowo to żadnego(wiem pluginy oferuja znacznie wyższą jakość)


Ja wchodzisz analogowo i wysyłasz w cyfrze do DAW to tylko jeden przetwornik itp - to jest właśnie elastyczny routing i bardzo wygodna sprawa - owszem można to zrobic też po analogu żaden kłopot.




Pomijając jakieś plenery też obecnie brałbym porządny interfejs i co najwyżej jakis sterownik z faderami(np behringer choć mackie jest świetny tylko ta cena)


A jesli mikser analogowy to tylko naprawdę wysokiej klasy


 


Obecnie porządny komputer(z softem i wtykami), porządny interfejs i patchbay zapewnia wszystko co potrzeba


ODPOWIEDZ