Audio 5.1 w kamerze

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
AkselPL
Posty:1147
Rejestracja:niedziela 31 sie 2008, 00:00
Audio 5.1 w kamerze

Post autor: AkselPL » sobota 11 cze 2011, 16:22

Witam


W jaki sposób jest zgarniany dzwięk w kamerze która ma możliwość nagrywania dźwięku 5.1?


Mam na myśli mikrofon/y w kamerze 


Panasonic HDC-SD100


Wszystkie mikrofony zakładając że jest ich tam kilka umieszczone są w jednym miejscu, w jednej wysokości. Czy one mogą być tak kierunkowe aby zgarniać dźwięk z różnych stron? Czy może to po prostu obróbka programowa robi 5.1?


Pozdrawiam


[addsig]
Korg M3-73, Korg Radias-R, Korg EXB-Radias, Korg Electribe MX-1, Korg Kaoss Pad 3, Kawaii KC-10, Waldorf Blofeld KB, Ibanez GiO, Fender Mustang III, Behringer XD80USB, Fostex PM1MKII, Behringer K10s, Creative ZXR, E-mu Midi, Reloop RHP-20, FL Studio

Awatar użytkownika
schmaletz
Posty:180
Rejestracja:piątek 19 kwie 2002, 00:00

Re: Audio 5.1 w kamerze

Post autor: schmaletz » sobota 11 cze 2011, 16:51

Hmm, no cóż...



Kamera nie wygląda zbyt broadcastingowo ;)



Jak wiadomo nawet dźwięk mono można



zgrać do formatu 5.1.



Stawiałbym na conajwyżej mikrofon



stereofoniczny w budowany w kamerę.





Awatar użytkownika
AkselPL
Posty:1147
Rejestracja:niedziela 31 sie 2008, 00:00

Re: Audio 5.1 w kamerze

Post autor: AkselPL » sobota 11 cze 2011, 19:50

Stereofoniczne to są tańsze, i mają umieszczony mikrofon pod obiektywem skierowany do przodu. W tym wypadku mikrofon jest nad obiektywem skierowany ku górze i jest napisane 5.1 dolby digital


[addsig]
Korg M3-73, Korg Radias-R, Korg EXB-Radias, Korg Electribe MX-1, Korg Kaoss Pad 3, Kawaii KC-10, Waldorf Blofeld KB, Ibanez GiO, Fender Mustang III, Behringer XD80USB, Fostex PM1MKII, Behringer K10s, Creative ZXR, E-mu Midi, Reloop RHP-20, FL Studio

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Audio 5.1 w kamerze

Post autor: Tadeo » niedziela 12 cze 2011, 12:25

tani chwyt marketingowy, format do ktorego kodowany jest sygnal ma sie nijak do jakosci zgrywanego dzwieku mimo iz ten zripowany faktycznie przybiera forme 5.1 to moze sie okazac bardziej bezuzyteczny niz niejeden tor audio stereo w kamerach podobnej klasy


Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Audio 5.1 w kamerze

Post autor: Zbynia » niedziela 12 cze 2011, 12:36

Przedewszystkim w wiekszoścu wypadków stereo jest zgrywane w formacie PCM a DD 5.1 to już kompresja i to dość dużą...nie sądzę by dali tam przepustowość 640kbps...co dostajemy?coś w podobie mp3 128kbps albo i gorzej - jeśli jest tylko możliwość to lepiej olać 5.1 i zgrywać PCM w stereo 


Awatar użytkownika
AkselPL
Posty:1147
Rejestracja:niedziela 31 sie 2008, 00:00

Re: Audio 5.1 w kamerze

Post autor: AkselPL » niedziela 12 cze 2011, 13:25

Szukałem informacji na temat stosowania 5.1 w kamerach i tak:


Na pewno jest tam kilka kierunkowych mikrofonów, nie jest to zamiana stereo na 5.1


Niestety z powodu bliskiego umieszczenia mikrofonów trudno złapać większą przestrzeń.


[addsig]
Korg M3-73, Korg Radias-R, Korg EXB-Radias, Korg Electribe MX-1, Korg Kaoss Pad 3, Kawaii KC-10, Waldorf Blofeld KB, Ibanez GiO, Fender Mustang III, Behringer XD80USB, Fostex PM1MKII, Behringer K10s, Creative ZXR, E-mu Midi, Reloop RHP-20, FL Studio

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Audio 5.1 w kamerze

Post autor: Tadeo » niedziela 12 cze 2011, 15:19

...Szukałem informacji na temat stosowania 5.1 w kamerach i tak:
Na pewno jest tam kilka kierunkowych mikrofonów, nie jest to zamiana stereo na 5.1
Niestety z powodu bliskiego umieszczenia mikrofonów trudno złapać większą przestrzeń....

no i?

Awatar użytkownika
AkselPL
Posty:1147
Rejestracja:niedziela 31 sie 2008, 00:00

Re: Audio 5.1 w kamerze

Post autor: AkselPL » niedziela 12 cze 2011, 16:25

......Szukałem informacji na temat stosowania 5.1 w kamerach i tak:
Na pewno jest tam kilka kierunkowych mikrofonów, nie jest to zamiana stereo na 5.1
Niestety z powodu bliskiego umieszczenia mikrofonów trudno złapać większą przestrzeń....

no i?...
 


No więc sygnał pochodzi z 5 źródeł dzwięku a nie 2. Nie jest to zwyczajna przeróbka z stereo na dolby 5.1


[addsig]
Korg M3-73, Korg Radias-R, Korg EXB-Radias, Korg Electribe MX-1, Korg Kaoss Pad 3, Kawaii KC-10, Waldorf Blofeld KB, Ibanez GiO, Fender Mustang III, Behringer XD80USB, Fostex PM1MKII, Behringer K10s, Creative ZXR, E-mu Midi, Reloop RHP-20, FL Studio

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Audio 5.1 w kamerze

Post autor: Tadeo » niedziela 12 cze 2011, 21:41



No więc sygnał pochodzi z 5 źródeł dzwięku a nie 2. Nie jest to zwyczajna przeróbka z stereo na dolby 5.1
...
 


jest to bardzo budzetowe rozwiązanie, szczerze powątpiewam w użyteczne wykorzystanie takiego zapisu dźwieku. Zreszta, jesli kogos podniecaja takie zabawki to osobiescie nie mam nic przeciwko:)


ODPOWIEDZ