kompresja

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
pepex
Posty:19
Rejestracja:piątek 17 sie 2007, 00:00
kompresja

Post autor: pepex » środa 01 cze 2011, 12:53

Czy kompresję można stososować na pojedyńczych śladach (np. bębny czy syntezator) czy lepiej na masterze?pytam,bo wczoraj testowałem kilka kompresorów w abletonie 8 i dały one ciekawy efekt
[addsig]
kocham muzykę i jej tworzenie.tyle

Awatar użytkownika
Łukasz1985
Posty:767
Rejestracja:poniedziałek 24 sty 2005, 00:00

Re: kompresja

Post autor: Łukasz1985 » środa 01 cze 2011, 13:00

... Czy kompresję można stososować na pojedyńczych śladach (np. bębny czy syntezator) czy lepiej na masterze?pytam,bo wczoraj testowałem kilka kompresorów w abletonie 8 i dały one ciekawy efekt ... 


To zalerzy od materialu i jego wlasciwosci, nie ma reguły czy stosowac kompresje na pojedynczych sladach czy na mastrze:) Trzeba tak robic zeby zabrzmiało dobrze:)


[addsig]
Cubase Pro 8 - Windows 7 Home Premium (64bit)

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: kompresja

Post autor: Soundscape » środa 01 cze 2011, 13:50

To zalerzy od materialu i jego wlasciwosci, nie ma reguły czy stosowac kompresje na pojedynczych sladach czy na mastrze:) Trzeba tak robic zeby zabrzmiało dobrze:) ... 


******************************8


Osobiście staram się unikać kompresji w miksie. Jedyny ciągły pewniak we wszsystkich projektach to Fairchild 610 na bębny. I ewentualnie bas. Reszta to odpowiedni dobór barw i ewentualne EQ. Nie ma regół. Jak kolega wyżej pisał - byle by brzmiało dobrze.


Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: kompresja

Post autor: DJOZD » środa 01 cze 2011, 14:18

...
 Osobiście staram się unikać kompresji w miksie. Jedyny ciągły pewniak we wszsystkich projektach to Fairchild 610 na bębny. I ewentualnie bas. Reszta to odpowiedni dobór barw i ewentualne EQ. Nie ma regół. Jak kolega wyżej pisał - byle by brzmiało dobrze.
...
 


Wokal bez kompresji nie istnieje w technice miksowania wpółczesnych nagrań.  Kompresja to bardzo kreatywne narzędzie. Dzięki odpowieniej kompresji, EQ, proporcjach i panoramowaniu mamy wzasadzie rdzeń najważniejszych narzędzi pozwalających stworzyć idealny miks. Reszta to tylko dodatki. Jednak na pierwszym miejscu zawsze będzie dobór brzmień, aranżacja i wzajemne proporcje między najważniejszymi instrumentami. 


Awatar użytkownika
AkselPL
Posty:1147
Rejestracja:niedziela 31 sie 2008, 00:00

Re: kompresja

Post autor: AkselPL » środa 01 cze 2011, 14:54

Ja zawsze mówie tak:


Jeśli chcemy głośny ale płaski mix to kompresja na sumie. Jeśli chcemy wysoką dynamikę to bez kompresji.


[addsig]
Korg M3-73, Korg Radias-R, Korg EXB-Radias, Korg Electribe MX-1, Korg Kaoss Pad 3, Kawaii KC-10, Waldorf Blofeld KB, Ibanez GiO, Fender Mustang III, Behringer XD80USB, Fostex PM1MKII, Behringer K10s, Creative ZXR, E-mu Midi, Reloop RHP-20, FL Studio

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: kompresja

Post autor: DJOZD » środa 01 cze 2011, 15:43

...
Ja zawsze mówie tak:

Jeśli chcemy głośny ale płaski mix to kompresja na sumie. Jeśli chcemy wysoką dynamikę to bez kompresji. ...
 


 


Kompresja na sumie wcale nie musi spłaszczyć "wrażenia dynamiki" nagrania. Wręcz przeciwnie, może sprawić że wrażenie dymiki stanie się większe. Kwestia jego odpowieniego i precyzyjnego wyregulowania. 


 


A co do pytania postawionego w pierwszym poście. Jest ono troche bez sensu. Sensowniej byloby zapytać - Jak  użyć kompresora. Ale w obu przypadkach odpowiedź będzie w stylu -  wzależności od sytuacji i potrzeby.  Pytanie zabrzmialo jakby odkrył swoją małą amerykę i chciał sie tym podzielić  pełny entuzjazmu. Gratuluje. Nic tak nie kształci jak praktyczne eksperymenty.


 


Wyszukiwarka forum pozwoli ci odnaleść kilkadziesiąt postów na temat kompresji, a przynajmniej kilka z pytaniem postawiony podobnie do twojego. Polecam i pozdrawiam.  


Awatar użytkownika
Robix
Posty:634
Rejestracja:środa 14 sty 2009, 00:00

Re: kompresja

Post autor: Robix » środa 01 cze 2011, 16:20

...
...
Ja zawsze mówie tak:

Jeśli chcemy głośny ale płaski mix to kompresja na sumie. Jeśli chcemy wysoką dynamikę to bez kompresji. ...
 

 

Kompresja na sumie wcale nie musi spłaszczyć "wrażenia dynamiki" nagrania. Wręcz przeciwnie, może sprawić że wrażenie dymiki stanie się większe. Kwestia jego odpowieniego i precyzyjnego wyregulowania. 


Potwierdzam jak kolega napisał. Dlatego w dzisiejszych czasach mamy do czynienia z przesadnie skompresowaną muzą, w szczególności klimaty klubowe.  Włączasz utwór z optymalnie nastawionym do słuchania potencjometrem głośności a tu ci czoło urywa :D.


Pozdrawiam :)

Początkujący muzyk.

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: kompresja

Post autor: Soundscape » środa 01 cze 2011, 16:31

........Włączasz utwór z optymalnie nastawionym do słuchania potencjometrem głośności a tu ci czoło urywa :D.

Pozdrawiam :)
...
 


*****************************


Jednak jeśli jest odpowiednio (i umięjętnie z rozumem) dopalone, to nie mam nic przeciwko. Ostatnio słucham sobie płyty Noisia - Split the Atom. Jest głośno, ale jest też dynamicznie (o ile to słowo pasuje do określenia brzmień muzyki w tym gatunku).


Zablokowany