Takie cos jak CatDelay (free) potrafi odciac pasmo, ale nie wiem czy w takim zakresie i nie wiem czy to ma dzialac tak jak chcesz. Niestety nie pamietam adresu, ale MB pewnie pamieta, bo kiedys wlasnie on podawal link.
Natomiast z komercyjnych Spectral Delay by NI raczej na pewno to potrafi.
hubi
VST - delay na paśmie 200-700Hz?
Re: VST - delay na paśmie 200-700Hz?
Proszę bardzo.
Filtr jest urządzeniem tłumiącym określony zakres częstotliwości. Właściwości filtru ilustruje jego charakterystyka częstotliwościowa, czyli wykres obrazujący w jakim stopniu przepuszczane (lub tłumione) są określone składowe widmowe sygnału - na osi poziomej mamy częstotliwość (Hz), na osi pionowej np. decybele.
W technice używa się pojęcia filtru idealnego, którego charakterystyka jest schodkiem lub prostokątem - na pewnym odcinku częstotliwości zwanym pasmem przepustowym mamy brak tłumienia (0dB), na pozostałej części zwanej pasmem zaporowym mamy brak transmisji (nieskończone tłumienie, -inf dB). Przejście od jednego do drugiego jest skokowe, to znaczy, że istnieje pewien punkt na osi częstotliwości (zwany częstotliwością graniczną) taki, że po jednej jego stronie wszystko jest idealnie tłumione, pod drugiej - idealnie przepuszczane. Takie skokowe przejście nazywamy nieskończenie stromym zboczem charakterystyki.
(Tutaj ilustracja po angielsku)
W rzeczywistości nie da się zbudować filtrów idealnych, bo po pierwsze musiałyby mieć nieskończenie długą odpowiedź, a po drugie - musiałyby być nieprzyczynowe, czyli musiałyby zacząć odpowiadać jeszcze zanim na wejściu pojawi się sygnał (obrazowo mówiąc w środku musiałby siedzieć prorok, który z nieskończenie dużym wyprzedzeniem odgadywałby, co pojawi się w przyszłości na wejściu filtru) - takie dwa wnioski wynikają z matematycznej analizy nierealnych właściwości filtru idealnego.
W praktyce można zbudować tylko filtr nieidealny, a taki niestety działa troszkę inaczej od idealnego. Po pierwsze filtr nieidealny nigdy idealnie (tj. nieskończenie silnie) nie tłumi sygnału w paśmie zaporowym (co najwyżej jest w stanie całkowicie wytłumić konkretne częstotliwości, ale nie ich zakres). Po drugie, przejście od pasma przepustowego do pasma zaporowego nie jest nieskończenie szybkie, tylko ma pewne skończone nachylenie, wyrażane w dB/oktawę lub dekadę, co oznacza, że przy np. dwukrotnej zmianie częstotliwości, tłumienie zmienia się o parę-paręnaście dB. Innymi słowy, dla pewnego przedziału częstotliwości (nazywanego pasmem przejściowym) tłumienie zmienia się płynnie a nie skokowo.
To właśnie owo nachylenie odcinka przejściowego charakterystyki nazywamy też stromością zbocza charakterystyki.
null
Tutaj więcej o filtrach
Filtr jest urządzeniem tłumiącym określony zakres częstotliwości. Właściwości filtru ilustruje jego charakterystyka częstotliwościowa, czyli wykres obrazujący w jakim stopniu przepuszczane (lub tłumione) są określone składowe widmowe sygnału - na osi poziomej mamy częstotliwość (Hz), na osi pionowej np. decybele.
W technice używa się pojęcia filtru idealnego, którego charakterystyka jest schodkiem lub prostokątem - na pewnym odcinku częstotliwości zwanym pasmem przepustowym mamy brak tłumienia (0dB), na pozostałej części zwanej pasmem zaporowym mamy brak transmisji (nieskończone tłumienie, -inf dB). Przejście od jednego do drugiego jest skokowe, to znaczy, że istnieje pewien punkt na osi częstotliwości (zwany częstotliwością graniczną) taki, że po jednej jego stronie wszystko jest idealnie tłumione, pod drugiej - idealnie przepuszczane. Takie skokowe przejście nazywamy nieskończenie stromym zboczem charakterystyki.
(Tutaj ilustracja po angielsku)
W rzeczywistości nie da się zbudować filtrów idealnych, bo po pierwsze musiałyby mieć nieskończenie długą odpowiedź, a po drugie - musiałyby być nieprzyczynowe, czyli musiałyby zacząć odpowiadać jeszcze zanim na wejściu pojawi się sygnał (obrazowo mówiąc w środku musiałby siedzieć prorok, który z nieskończenie dużym wyprzedzeniem odgadywałby, co pojawi się w przyszłości na wejściu filtru) - takie dwa wnioski wynikają z matematycznej analizy nierealnych właściwości filtru idealnego.
W praktyce można zbudować tylko filtr nieidealny, a taki niestety działa troszkę inaczej od idealnego. Po pierwsze filtr nieidealny nigdy idealnie (tj. nieskończenie silnie) nie tłumi sygnału w paśmie zaporowym (co najwyżej jest w stanie całkowicie wytłumić konkretne częstotliwości, ale nie ich zakres). Po drugie, przejście od pasma przepustowego do pasma zaporowego nie jest nieskończenie szybkie, tylko ma pewne skończone nachylenie, wyrażane w dB/oktawę lub dekadę, co oznacza, że przy np. dwukrotnej zmianie częstotliwości, tłumienie zmienia się o parę-paręnaście dB. Innymi słowy, dla pewnego przedziału częstotliwości (nazywanego pasmem przejściowym) tłumienie zmienia się płynnie a nie skokowo.
To właśnie owo nachylenie odcinka przejściowego charakterystyki nazywamy też stromością zbocza charakterystyki.

Tutaj więcej o filtrach
-
- Posty:179
- Rejestracja:sobota 15 lis 2003, 00:00
Re: VST - delay na paśmie 200-700Hz?
...Proszę bardzo.
**********************
Big!, Big THX!!!
**********************
Big!, Big THX!!!