Czy istnieje możliwość dodania efektu vibrato do załadowanych brzmień, czy jest on jedynie w zawartości danego sampla? Przeryłem wszystkie efekty Kontakta, ale nie znalazłem takiej opcji.
NI Kontakt - vibrato
NI Komplete 12, EWQL Symphonic Gold Orchestra,Spectrasonics Omnisphere, NI Alicia's Keys, EWQL Ministry of Rock, IK Philharmonik Miroslav, BFD ECO
Re: NI Kontakt - vibrato
...Przeryłem wszystkie efekty Kontakta, ale nie znalazłem takiej opcji...
A co na to kontroler Control Change MIDI - CC#=01 (Modulation)?
[addsig]
A co na to kontroler Control Change MIDI - CC#=01 (Modulation)?
[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: NI Kontakt - vibrato
......Przeryłem wszystkie efekty Kontakta, ale nie znalazłem takiej opcji...
A co na to kontroler Control Change MIDI - CC#=01 (Modulation)?...
***
Zadziała pod dwoma warunkami - że w danym brzmieniu LFO będzie przypisane do wysokości dźwięku, a kontroler 01 do głębokości modulacji. Ale z tego co pamietam wszystkie te rzeczy można w trybie edycji brzmienia ustawić.
A co na to kontroler Control Change MIDI - CC#=01 (Modulation)?...
***
Zadziała pod dwoma warunkami - że w danym brzmieniu LFO będzie przypisane do wysokości dźwięku, a kontroler 01 do głębokości modulacji. Ale z tego co pamietam wszystkie te rzeczy można w trybie edycji brzmienia ustawić.
Ja jestem tylko zwykłym grajkiem...
Re: NI Kontakt - vibrato
...Zadziała pod dwoma warunkami - że w danym brzmieniu LFO będzie przypisane do wysokości dźwięku, a kontroler 01 do głębokości modulacji. Ale z tego co pamietam wszystkie te rzeczy można w trybie edycji brzmienia ustawić...
Czyli wszystko trzyma się standardu.
[addsig]
Czyli wszystko trzyma się standardu.
[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: NI Kontakt - vibrato
......Zadziała pod dwoma warunkami - że w danym brzmieniu LFO będzie przypisane do wysokości dźwięku, a kontroler 01 do głębokości modulacji. Ale z tego co pamietam wszystkie te rzeczy można w trybie edycji brzmienia ustawić...
Czyli wszystko trzyma się standardu....
-------------
No akurat CC1 jest od lat wykorzystywane jako kontroler innej masci niz vibrato, zwlaszcza w bibliotekach sampli. W takowych standardem jest albo crossfade miedzy warstwami dynamicznymi, albo rownie czesto, glownie w syntezatorowych bibliotekach (w tym Omnisphere) - jako kontrola filtru dolnoprzepustowego.
Odnosnie oryginalnego pytania, ja bym raczej probowal zaaplikowac efekt tremolo (tylko nie stereo). Robilem tak dla samli trabki solo, efekty byly ok.
- Piotr
Czyli wszystko trzyma się standardu....
-------------
No akurat CC1 jest od lat wykorzystywane jako kontroler innej masci niz vibrato, zwlaszcza w bibliotekach sampli. W takowych standardem jest albo crossfade miedzy warstwami dynamicznymi, albo rownie czesto, glownie w syntezatorowych bibliotekach (w tym Omnisphere) - jako kontrola filtru dolnoprzepustowego.
Odnosnie oryginalnego pytania, ja bym raczej probowal zaaplikowac efekt tremolo (tylko nie stereo). Robilem tak dla samli trabki solo, efekty byly ok.
- Piotr
Re: NI Kontakt - vibrato
...crossfade miedzy warstwami dynamicznymi, albo rownie czesto, glownie w syntezatorowych bibliotekach (w tym Omnisphere) - jako kontrola filtru dolnoprzepustowego...
CC#1 jest takim samym kontrolerem jak i każdy inny z pozostałych 127. To raz.
Jeśli tylko silnik samplera/playera sampli zezwoli aby użyć go (lub dowolnie innego) po odpowiednim zmatrycowaniu toru syntezy w instrumencie celem wywołania efektu wibrato, to czemu nie? To dwa.
Na trzy dopowiem tylko jedno - ludzie kochani, toż wspomniane wibrato jest jednym z podstawowych efektów uzyskiwanych od kiedy tylko powstały pierwsze el-syntezatory/samplery. Nie wstyd Wam?
[addsig]
CC#1 jest takim samym kontrolerem jak i każdy inny z pozostałych 127. To raz.
Jeśli tylko silnik samplera/playera sampli zezwoli aby użyć go (lub dowolnie innego) po odpowiednim zmatrycowaniu toru syntezy w instrumencie celem wywołania efektu wibrato, to czemu nie? To dwa.
Na trzy dopowiem tylko jedno - ludzie kochani, toż wspomniane wibrato jest jednym z podstawowych efektów uzyskiwanych od kiedy tylko powstały pierwsze el-syntezatory/samplery. Nie wstyd Wam?
[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: NI Kontakt - vibrato
W instrumentach akustycznych efekty vibrato i tremolo są zazwyczaj w naturalny sposób powiązane.
Po pierwsze, zmiana częstotliwości tonu podstawowego powoduje, że kolejne harmoniczne zmieniają swoją częstotliwość tym głębiej im wyższy numer harmonicznej. Po drugie, te harmoniczne trafiają na różne odcinki charakterystyki rezonansowej instrumentu, która powoduje, że są wzmacniane i tłumione, w zależności od tego, czy trafiają na pik rezonansowy czy na dołek między rezonansami. W efekcie mamy modulację częstotliwości i modulację amplitudy, które są synchroniczne, przy czym modulacja amplitudy (tremolo) jest 2x szybsza. Dzieje się tak dlatego, że zmiana częstotliwości z cyklem np. 3Hz powoduje, że prążek harmoniczny wędruje po charakterystyce rezonansowej instrumentu 3 razy na sekundę w górę i 3 razy w dół, więc 6 razy na sekundę zmienia się jego głośność.
Bardzo często już niewielka zmiana częstotliwości (ledwie zauważalne vibrato) powoduje znaczącą modulację amplitudy (wyraźne tremolo). Moim skromnym zdaniem, żeby uzyskać najbardziej realistyczny efekt, powinno się starannie dobrać te głębokości efektów, i zastosować 2 generatory LFO, ten od tremolo na 2x wyższą częstotliwość.
Po pierwsze, zmiana częstotliwości tonu podstawowego powoduje, że kolejne harmoniczne zmieniają swoją częstotliwość tym głębiej im wyższy numer harmonicznej. Po drugie, te harmoniczne trafiają na różne odcinki charakterystyki rezonansowej instrumentu, która powoduje, że są wzmacniane i tłumione, w zależności od tego, czy trafiają na pik rezonansowy czy na dołek między rezonansami. W efekcie mamy modulację częstotliwości i modulację amplitudy, które są synchroniczne, przy czym modulacja amplitudy (tremolo) jest 2x szybsza. Dzieje się tak dlatego, że zmiana częstotliwości z cyklem np. 3Hz powoduje, że prążek harmoniczny wędruje po charakterystyce rezonansowej instrumentu 3 razy na sekundę w górę i 3 razy w dół, więc 6 razy na sekundę zmienia się jego głośność.
Bardzo często już niewielka zmiana częstotliwości (ledwie zauważalne vibrato) powoduje znaczącą modulację amplitudy (wyraźne tremolo). Moim skromnym zdaniem, żeby uzyskać najbardziej realistyczny efekt, powinno się starannie dobrać te głębokości efektów, i zastosować 2 generatory LFO, ten od tremolo na 2x wyższą częstotliwość.
Re: NI Kontakt - vibrato
...Bardzo często już niewielka zmiana częstotliwości (ledwie zauważalne vibrato) powoduje znaczącą modulację amplitudy (wyraźne tremolo)...
Dokładnie tak jest, przy tym wszelacy stroiciele instrumentów mają powyższą teorię wręcz zakonotowaną w głowiznach. A dobrym, popularnym wręcz przykładem na to zjawisko jest choćby taki akordeon, ze swym musette. Z ciekawostek dopowiem, że struny fortepianu (po trzy na jeden ton) coby zachować charakterystyczne dla konkretnego modelu brzmienie też nie stroi się dokładnie na taką samą częstotliwość. Ale to już inna bajka...
[addsig]
Dokładnie tak jest, przy tym wszelacy stroiciele instrumentów mają powyższą teorię wręcz zakonotowaną w głowiznach. A dobrym, popularnym wręcz przykładem na to zjawisko jest choćby taki akordeon, ze swym musette. Z ciekawostek dopowiem, że struny fortepianu (po trzy na jeden ton) coby zachować charakterystyczne dla konkretnego modelu brzmienie też nie stroi się dokładnie na taką samą częstotliwość. Ale to już inna bajka...
[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: NI Kontakt - vibrato
P.S.
Coby nie było zmyłek. Tremolo (tremolando) w nomenklaturze muzycznej to rodzaj artykulacji. W wielkim skrócie polega ona na repetycji/potarzaniu tego samego dźwięku/dźwięków. Dla różnego typu instrumentów wygląda to inaczej. Np. dęciaki mają swoje frullato.
Coby nie było zmyłek. Tremolo (tremolando) w nomenklaturze muzycznej to rodzaj artykulacji. W wielkim skrócie polega ona na repetycji/potarzaniu tego samego dźwięku/dźwięków. Dla różnego typu instrumentów wygląda to inaczej. Np. dęciaki mają swoje frullato.
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: NI Kontakt - vibrato
CC#1 jest takim samym kontrolerem jak i każdy inny z pozostałych 127. To raz.
Jeśli tylko silnik samplera/playera sampli zezwoli aby użyć go (lub dowolnie innego) po odpowiednim zmatrycowaniu toru syntezy w instrumencie celem wywołania efektu wibrato, to czemu nie? To dwa.
-----
Moj post byl odpowiedzia na Twoj, ktory zabrzmial, jakoby CC1 mialoby byc niekwestionowanym standardem jedynie do kontroli vibrato.
-----
Na trzy dopowiem tylko jedno - ludzie kochani, toż wspomniane wibrato jest jednym z podstawowych efektów uzyskiwanych od kiedy tylko powstały pierwsze el-syntezatory/samplery. Nie wstyd Wam?...
-----
Ale o co tyle krzyku? :P Przeciez nikt tego nie kwestionuje.
Co by nie bylo zmylek, mowilismy o efekcie tremolo, nie o artykulacji tremolo/tremolando.
- Piotr