Gitarowy overdrive z korekcją basów

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Nowar
Posty:13
Rejestracja:czwartek 27 lis 2008, 00:00
Gitarowy overdrive z korekcją basów

Post autor: Nowar » czwartek 25 lis 2010, 18:45

Witam.

To mój pierwszy post i właściwie nie związany z profesjonalizmem EiS, chociaż często tu bywam jako czytelnik, dokształcając swoją amatorską działalność, jako nagrywający demówki własnemu zespołowi. Polega to na tym, że nagrywamy perkusję w studio (koszty finansowe), a resztę instrumentów nagrywamy u mnie (w domowych warunkach, za darmo, w 24bit ). Po całej edycji, oddaję materiał do miksu, osobie która się na tym zna (koszty finansowe).
Ogólnie mam cały czas problemy z brzminiem własnej gitary. Problem związany jest z tym, że nie gramy muzyki w jednym stylu, tylko kawłki są na tyle róznorodne, że część wymaga mocnego brzmienia.Tutaj przychodzi mi z pomocą BOSS MT-2, przepuszczam go dodatkowo przez basowy multiefekt AX100, ze zmodyfikowanym brzmieniem 44, na którym używam także kaczki. W hardrockowych i punkowych kawłkach brzmi to dobrze, jednak znaczna część naszej muzyki jest grana bez przesteru (przez AX100) z użyciem MT-2 np. w refrenach - mieszanka rock/reggae/ska. Właśnie w tych utworach brakuje trochę "lampy" i brzmienia overdrive zamiast distortion z MT-2.
Wszystkie kostki BOSS overdrive, bardzo obcinają niskie tony i za bardzo brzmią na średnich tonach.
Poszukuję efektu który będzie brzmiał ciężko i dość metalowo, ale z charakterem i łagodnością lampy overdrive. Nie chciałbym stosować dwóch efektów (distortion i overdrive), ponieważ zawsze z tym będą problemy na koncertach. MT-2 to "piszczek" z basami, natomiast overdrive jest za bardzo selektywny na średnich tonach, podkreślając wpadki w piórkowaniu i dziwnie brzmiałyby dwa utwory jednego zespołu z innym nieco brzmieniem.

Czy możecie doradzić mi jaki efekt/multiefekt wybrać? Ważna jest niewygórowana cena oraz pełna kontrola na załączaniem i wyłączniem efektu podczas gry na koncertach. BOSS MT-2 daję mi pełną kontrolę nad załączeniem i wyłączeniem efektu w odpowiedniej chwili.

Pozdrawiam.

richtig
Posty:845
Rejestracja:wtorek 17 maja 2005, 00:00

Re: Gitarowy overdrive z korekcją basów

Post autor: richtig » czwartek 25 lis 2010, 18:52

Tutaj raczej niewiele osób Ci pomoże. Spytaj również na jakichś gitarowych forach.
I trochę trudno przewidzieć czego oczekujesz, myślę pójdź do jakiegoś dużego sklepu i poproś o podłączenie paru kostek. Albo ściągnij demko jakiegoś programu z symulacjami, zobacz jakiego brzmienia przesteru szukasz i kup odpowiednik hardware'owy :)
www.myspace.com/pchelki

MrExplosion
Posty:471
Rejestracja:piątek 15 wrz 2006, 00:00

Re: Gitarowy overdrive z korekcją basów

Post autor: MrExplosion » czwartek 25 lis 2010, 19:15

Ustaw equalizer w MT-2 podobnie do overdrive'a, a bas podbij sobie na piecu, ewentualnie na equalizerze w kostce

Awatar użytkownika
acoto
Posty:409
Rejestracja:środa 22 gru 2004, 00:00

Re: Gitarowy overdrive z korekcją basów

Post autor: acoto » czwartek 25 lis 2010, 19:16

sprawdź ofertę fulltone,blackstar,xotic ,tech21. Ostatnio mocno zostałem zaskoczony jakością brzmienia nowej serii Digitech'a ,hardwire. Trudno jest wyrokować o jakie brzmienie ci chodzi ,po dość dziwnej prezentacji. Ni to metal ( jaki?) ,ni to overdrive a na dodatek jeden z najgorszych efektów MT2.
Poza tym nie każdy efekt współpracuje tak samo dobrze z różnymi gitarami i z różnymi piecami.

Nowar
Posty:13
Rejestracja:czwartek 27 lis 2008, 00:00

Re: Gitarowy overdrive z korekcją basów

Post autor: Nowar » czwartek 25 lis 2010, 19:36

Tu jest muza którą gramy, choć będzie inny wokalista.
W "Nadzieji" jest przester tylko na solówce (dublowany MT-2 z czystym kanałem z kaczką), W "Nie Jesteś Sam", jedna gitara jest z MT-2, druga z Overdrive. W "Polityce" jest dublowany MT-2 z tym samym brzmieniem (na takim gram na próbach). W "Scieżce" jest brzmienie tak jak w Polityce, tylko gość od miksu dopompował troche mocy.

Nie mamy jeszcze oddanych do miksu typowych kawałków reggae/ska/rock z rockowymi wstawkami, gdzie MT-2 nie brzmi tam za dobrze.
http://wyjscieawaryjnerybnik.mp3.wp.pl

Nowar
Posty:13
Rejestracja:czwartek 27 lis 2008, 00:00

Re: Gitarowy overdrive z korekcją basów

Post autor: Nowar » czwartek 25 lis 2010, 21:37

Ogólnie nie wiem co mam zrobić i jak rozwiązać problem z przesterem, aby stał się uniwersalny. A może zbudować jakiś system? Np. podawać dźwięk jednocześnie na trzy niezależne efekty? Distortion, Overdrive oraz czysty z wycięciem wysokich i podkreśleniem średnich tonów?
Widziałem gdzieś w internecie "back line" Comy i do jednego pieca gitarowego używają dwóch mikrofonów, podczas koncertu. Domyślam się że akustyk na przodach podaje dwa niezależne efekty. Nie chodzi mi o brzmienie tego zespołu, ale pomysł wydaje się całkiem niezły, tylko ja musiałbym to zrobić pomiędzy gitarą i wzmacniaczem.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

ex_lukasz
Posty:10
Rejestracja:czwartek 25 lis 2010, 00:00

Re: Gitarowy overdrive z korekcją basów

Post autor: ex_lukasz » piątek 26 lis 2010, 00:30

...Ogólnie nie wiem co mam zrobić i jak rozwiązać problem z przesterem, aby stał się uniwersalny. A może zbudować jakiś system? Np. podawać dźwięk jednocześnie na trzy niezależne efekty? Distortion, Overdrive oraz czysty z wycięciem wysokich i podkreśleniem średnich tonów?
Widziałem gdzieś w internecie "back line" Comy i do jednego pieca gitarowego używają dwóch mikrofonów, podczas koncertu. Domyślam się że akustyk na przodach podaje dwa niezależne efekty. Nie chodzi mi o brzmienie tego zespołu, ale pomysł wydaje się całkiem niezły, tylko ja musiałbym to zrobić pomiędzy gitarą i wzmacniaczem.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam....


Ale zaraz.. momencik.. :)
Powiedz najpierw jak Ty to nagrywasz? Skoro używasz kości analogowych to rozumiem, że podłączasz je pod wzmacniacz, który podpinasz pod kolumnę, do tej przystawiasz mikrofon który wpinasz w mikser, następnie mikser podłączasz pod kompa w którym masz kartę dźwiękową zamieniającą sygnał analogowy na cyfrowy.

Czy tak?

richtig
Posty:845
Rejestracja:wtorek 17 maja 2005, 00:00

Re: Gitarowy overdrive z korekcją basów

Post autor: richtig » piątek 26 lis 2010, 05:01

Nowar, za bardzo kombinujesz wg mnie. przesłucjaj dużo przesterów i wybierz taki który Ci najbardziej pasuje. Na bank jakiś znajdziesz :)
www.myspace.com/pchelki

Awatar użytkownika
acoto
Posty:409
Rejestracja:środa 22 gru 2004, 00:00

Re: Gitarowy overdrive z korekcją basów

Post autor: acoto » piątek 26 lis 2010, 09:46

Widziałem gdzieś w internecie "back line" Comy i do jednego pieca gitarowego używają dwóch mikrofonów, podczas koncertu. Domyślam się że akustyk na przodach podaje dwa niezależne efekty. ...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jeżeli nawet to..na pewno nie przester. Raczej idzie o przekaz modulacyjnego efektu stereo który używa gitarzysta.

Nowar
Posty:13
Rejestracja:czwartek 27 lis 2008, 00:00

Re: Gitarowy overdrive z korekcją basów

Post autor: Nowar » piątek 26 lis 2010, 15:24

Ale zaraz.. momencik.. :)
Powiedz najpierw jak Ty to nagrywasz? Skoro używasz kości analogowych to rozumiem, że podłączasz je pod wzmacniacz, który podpinasz pod kolumnę, do tej przystawiasz mikrofon który wpinasz w mikser, następnie mikser podłączasz pod kompa w którym masz kartę dźwiękową zamieniającą sygnał analogowy na cyfrowy.

Czy tak?...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nagrywam liniowo, bez użycia mikrofonu. Wygląda to tak:
Gitara => MT-2 => ToneWorks Korg AX10B => karta dzwiękowa zewnętrzna USB, 24Bit (do peceta).


W AX10B używam prawie fabrycznego brzmienia 44, które symuluje także kaczkę.
Tu jest ten efekt -
http://www.korg.co.uk/products/effects/ax10g_ax10b/fx_ax10g_ax10b.asp


Tak czy inaczej moim problemem nie jest nagrywanie, tylko szukam odpowiedniego przestera, który będzie ciężki i basowy jak MT-2, a zarazem delikatny jak overdrive. Niestety MT-2 w niektórych kawałkach jest zametalowy, a overdrive w tych ciężkich brzmi zasłabo i zaselektywnie.

ODPOWIEDZ