Jak uzyskać głośne nagranie :P
Witam. Od tygodnia borykam się z problemem zbyt cichego miksu. Przeczytałem artykuły z EiS lecz mimo to nie jestem w stanie wycisnąć więcej niz -18,2 w RMSie. Głównym powodem jest brzenie stopy i werbla. Jeśli już zbliżam się do - 15 to mój miks brzmi tragicznie. Tak przyznaje, nie jestem dobrym użytkownikiem kompresora.
Czy błędem mógł być zbyt cichy export ścieżek z samplera do komputera??
obserwuje różne utwory których peaki nie dochodzą do wartości 0 a brzmią o wiele głośniej niż mój miks.
Drodzy forumowicze. Czy jesteście w stanie pomóc mi w uporaniu się z tym problemem?? Nie chciałbym aby głośność całej płyty tak wyglądała.
pozdrawiam
Czy błędem mógł być zbyt cichy export ścieżek z samplera do komputera??
obserwuje różne utwory których peaki nie dochodzą do wartości 0 a brzmią o wiele głośniej niż mój miks.
Drodzy forumowicze. Czy jesteście w stanie pomóc mi w uporaniu się z tym problemem?? Nie chciałbym aby głośność całej płyty tak wyglądała.
pozdrawiam
Re: Jak uzyskać głośne nagranie :P
Podejrzewam, że problem tkwi gdzieś na etapie miksu. Może zła korekcja, użycie pokrywających się barw, zły dobór pogłosów, zbyt wiele instrumentów. Trudno gdybać jak się tego nie słyszy...
Pozdro
Pozdro
http://aranzacjemuzyczne.c0.pl/nauka-gry-gitarze-lodz/
Re: Jak uzyskać głośne nagranie :P
Sprawa zachacza o to co od lat tłuke na tym forum. Dobry aranż i potem dobry miks.
Typowy kawałek pop zmiksowany z wokalem powinien osiągnąć bez problemowo -15 RMS z lekką rezerwą do peaku. Popracuj proprcjami i korekcją. Staraj się nie faworyzować zbytnio stopy i werbla. Nie ona odpowiada za głośność a wokale i cześć harmoniczna miksu w średnim paśmie (próbowałeś podciągnąć z dużą dobrocią pasmo na poziomio 5khz na zumie? )
Jeżeli miks brzmi konkurencyjnie do gotowych masterów to podbijanie go limiterem przyniesie szybko odpowiednie efekty bez większych wygibasów.
Re: Jak uzyskać głośne nagranie :P
...Sprawa zachacza o to co od lat tłuke na tym forum. Dobry aranż i potem dobry miks.
Typowy kawałek pop zmiksowany z wokalem powinien osiągnąć bez problemowo -15 RMS z lekką rezerwą do peaku. Popracuj proprcjami i korekcją. Staraj się nie faworyzować zbytnio stopy i werbla. Nie ona odpowiada za głośność a wokale i cześć harmoniczna miksu w średnim paśmie (próbowałeś podciągnąć z dużą dobrocią pasmo na poziomio 5khz na zumie? )
Jeżeli miks brzmi konkurencyjnie do gotowych masterów to podbijanie go limiterem przyniesie szybko odpowiednie efekty bez większych wygibasów.
...
***************************
Gdyby mój miks składał się z dużej ilości ścieżek to nie byłby dla mnie tak zaskakujący problem. Z tym że w miksie bierze udział: perkusja, bas, sampel i wokal. Nazwę to nawet prymitywnym miksem. Sam sampel jest bardzo wąski jeśli chodzi o pasmo. zresztą ile taki flet może zajmować miejsca w miksie??
A problem konkretnie wygląda tak:
Mogę osiągnąć nawet -12 RMS póki mam wyciszoną perkusję. Wobec tego zapiąłem na niej kompresor ale i tak nie jestem w stanie wydusić dobrej głośności. Ściszyłem lekko stopę i werbel jednak nie jestem zadowolony z rezultatów... Gdyż tylko one są w stanie nadać dynamikę utworowi.
Wszystko było zgrywane z samplera z MAIN OUTa a nie Analoga?? może tu był błąd?? w jednym z artykułów EISa zalecają dbać o dobrą głośność przy samym początku. ( czyli w takim razie musztarda po obiedzie??)
Co do korekcji. Mój miks miał za mało dołu i góry wobec czego z dużą dobrocią obciąłem środek o +/- 1 dB.
po mixdownie i tak utwór wygląda jak klocek
pozdrawiam i proszę o pomoc.
Typowy kawałek pop zmiksowany z wokalem powinien osiągnąć bez problemowo -15 RMS z lekką rezerwą do peaku. Popracuj proprcjami i korekcją. Staraj się nie faworyzować zbytnio stopy i werbla. Nie ona odpowiada za głośność a wokale i cześć harmoniczna miksu w średnim paśmie (próbowałeś podciągnąć z dużą dobrocią pasmo na poziomio 5khz na zumie? )
Jeżeli miks brzmi konkurencyjnie do gotowych masterów to podbijanie go limiterem przyniesie szybko odpowiednie efekty bez większych wygibasów.
...
***************************
Gdyby mój miks składał się z dużej ilości ścieżek to nie byłby dla mnie tak zaskakujący problem. Z tym że w miksie bierze udział: perkusja, bas, sampel i wokal. Nazwę to nawet prymitywnym miksem. Sam sampel jest bardzo wąski jeśli chodzi o pasmo. zresztą ile taki flet może zajmować miejsca w miksie??
A problem konkretnie wygląda tak:
Mogę osiągnąć nawet -12 RMS póki mam wyciszoną perkusję. Wobec tego zapiąłem na niej kompresor ale i tak nie jestem w stanie wydusić dobrej głośności. Ściszyłem lekko stopę i werbel jednak nie jestem zadowolony z rezultatów... Gdyż tylko one są w stanie nadać dynamikę utworowi.
Wszystko było zgrywane z samplera z MAIN OUTa a nie Analoga?? może tu był błąd?? w jednym z artykułów EISa zalecają dbać o dobrą głośność przy samym początku. ( czyli w takim razie musztarda po obiedzie??)
Co do korekcji. Mój miks miał za mało dołu i góry wobec czego z dużą dobrocią obciąłem środek o +/- 1 dB.
po mixdownie i tak utwór wygląda jak klocek

pozdrawiam i proszę o pomoc.
Re: Jak uzyskać głośne nagranie :P
bass i perka pompuja poziom peak (werbel) i RMS (stopa i bass)
popracuj nad usunieciem niektorych pasm z basuu i stopy, beda cichsze-wyrazniejsze a i werbel bedzie mogl byc sciszony bez utraty brzmienia. Na busie perkusji masz zapiety kompresor?
popracuj nad usunieciem niektorych pasm z basuu i stopy, beda cichsze-wyrazniejsze a i werbel bedzie mogl byc sciszony bez utraty brzmienia. Na busie perkusji masz zapiety kompresor?
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Jak uzyskać głośne nagranie :P
A może jakąś próbkę by zamieścić? Będziemy wiedzieli więcej.
-
- Posty:471
- Rejestracja:piątek 15 wrz 2006, 00:00
Re: Jak uzyskać głośne nagranie :P
Wytnij najniższy dół ze wszystkich tracków, w ścieżce stopy będziesz oczywiście ciął niżej niż w ścieżce z samplem, ale np 30Hz nie będzie ci w ogóle potrzebne. Najniższego basu i tak nie słyszysz, a zjada headroom
Re: Jak uzyskać głośne nagranie :P
...bass i perka pompuja poziom peak (werbel) i RMS (stopa i bass)
popracuj nad usunieciem niektorych pasm z basuu i stopy, beda cichsze-wyrazniejsze a i werbel bedzie mogl byc sciszony bez utraty brzmienia. Na busie perkusji masz zapiety kompresor?...
*************************************
Zrobiłem takowy myk. Fakt, trochę mogę podciągnąć średni poziom limiterem. Lecz i tak przeraża mnie widok klocka w edytorze hehe... Ale tego nikt oglądać nie będzie...
dzięki za rady. Pozdrawiam
popracuj nad usunieciem niektorych pasm z basuu i stopy, beda cichsze-wyrazniejsze a i werbel bedzie mogl byc sciszony bez utraty brzmienia. Na busie perkusji masz zapiety kompresor?...
*************************************
Zrobiłem takowy myk. Fakt, trochę mogę podciągnąć średni poziom limiterem. Lecz i tak przeraża mnie widok klocka w edytorze hehe... Ale tego nikt oglądać nie będzie...
dzięki za rady. Pozdrawiam