Adaptacja starej komórki na studio muzyczne

Jeśli masz pomysł jak usprawnić sprzęt lub pracę i chcesz się nim podzielić, pisz tutaj śmiało.
AkuPro
Posty:10
Rejestracja:niedziela 11 lip 2010, 00:00
Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne

Post autor: AkuPro » środa 21 lip 2010, 11:00

......Studio LWW jest całe w piramidkach o ile się nie mylę:DJak oni mogą cokolwiek tam robić ? ;)...

----------------
Jesli dobrze pamietam, doslownie pare dni temu ktos z LWW prosil o pomoc w kwestii akustyki na forum dzwiek.org.
Wykres odpowiedzi pomieszczenia nie wyglądał zbyt zachęcająco po zastosowaniu tych wszystkich piramidek..
[addsig]
Aku Pro - produkcja i sprzedaż paneli akustycznych.

Awatar użytkownika
APAMA_acoustic
Posty:29
Rejestracja:środa 07 lip 2010, 00:00

Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne

Post autor: APAMA_acoustic » wtorek 03 sie 2010, 10:09

Witam
owszem dlatego całego studia nie robi się z piramidek co nie oznacza, iż nie stosujemy je w cale. Stsoujemy tylko w odpowiednich proporcjach!
APAMA acoustic project - jesteśmy producentem i dystrybutorem ustroi akustycznych, mierników oraz wykonujemy pomiary akustyki studyjnej i środowiskowej

Awatar użytkownika
APAMA_acoustic
Posty:29
Rejestracja:środa 07 lip 2010, 00:00

Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne

Post autor: APAMA_acoustic » wtorek 03 sie 2010, 10:14

Witam
Ponownie w tym numerze 08.2010 r możecie sami przekonać sie, iż w studio stosuje się także piramidki - to dla niedowiarków i że materiały piankowe, ale tylko profesjonalne potrafią stworzyć super akustykę studia.
pozdrawiam
APAMA acoustic project - jesteśmy producentem i dystrybutorem ustroi akustycznych, mierników oraz wykonujemy pomiary akustyki studyjnej i środowiskowej

Awatar użytkownika
psysutra
Posty:596
Rejestracja:czwartek 01 sty 2009, 00:00

Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne

Post autor: psysutra » wtorek 03 sie 2010, 15:36

...piramidki służą do rozpraszania dźwięku i pochłaniania wysokich i średnich częstotliwości
******************
Do rozpraszania potrzebny jest twardy materiał a nie miękki. Piramidki z pianki prawie nie rozpraszają a głównie tłumią. Tłumią średnie i wysokie częstotliwości czyli dokładnie te, których nie powinno się tłumić w studio....
 


 


W związku z tym mam do Ciebie, MB, pytanie. Czy konstruowanie czegoś na wzór dyfuzora Shroedera (płyta, do której są przymocowane różnej długości klocki o przekroju kwadratowym) ze styropianu ma sens? Czy lepiej zrobić to z kantówki?


Jednocześnie biorąc pod uwagę, że pod spodem byłby panel DIY (gęsta wełna mineralna i być może najdzie mnie by zrobić jeszcze pomiędzy dwoma warstwami wełny komorę powietrzną) o szerokości około 15 centymetrów.

Stay Psychedelic People!

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne

Post autor: MB » wtorek 03 sie 2010, 16:52

W związku z tym mam do Ciebie, MB, pytanie. Czy konstruowanie czegoś na wzór dyfuzora Shroedera (płyta, do której są przymocowane różnej długości klocki o przekroju kwadratowym) ze styropianu ma sens?
**********************
Tak, ma sens, ponieważ rozpraszanie stosuje się przede wszystkim dla składowych wyższych częstotliwości, które po pierwsze są najbardziej kierunkowe, a po drugie decydują o słyszalnym dyskretnym charakterze wszelkich odbić (słyszalne kolejne echa). W tym zakresie częstotliwości twardy styropian lub styrodur jest wystarczająco zwarty, żeby większa część padającej fali ulegała odbiciu. Czołowy producent dyfuzorów, brytyjski RPG ma w swojej ofercie takie ustroje właśnie ze spienionego polistyrenu. Sam wypróbowałem produkty portugalskiego Vicoustic (8x tańsze of RPG) i polecam - są bardzo skuteczne.

Czy lepiej zrobić to z kantówki?
***********************
Z pewnością dyfuzory z drewna są twardsze i będą lepiej działały dla średnich częstotliwości. Ale równocześnie są dużo droższe.


Jednocześnie biorąc pod uwagę, że pod spodem byłby panel DIY (gęsta wełna mineralna i być może najdzie mnie by zrobić jeszcze pomiędzy dwoma warstwami wełny komorę powietrzną) o szerokości około 15 centymetrów.
***********************
Nie mam doświadczenia z takimi kombinowanymi ustrojami, ale zdaje się, że Realtraps produkuje coś takiego. Nie sądzę, żeby pustka miała sens, jeśli powietrze nie może przejść przez drewno.

DrHurt
Posty:2
Rejestracja:wtorek 25 maja 2010, 00:00

Re: Adaptacja starej komórki na studio muzyczne

Post autor: DrHurt » wtorek 10 sie 2010, 11:33

Mam pytanie odnosnie absorberów z wełny. Rozumiem że w wersji "minimalnej" (domowe studio) powinienem rozmieścić je w miejscach pierwszych odbić i rogach pomieszczenia. Na jakiej wysokości powinny być te panele w rogach? Czy też na wysokości odsłuchów czy może innej?

Dysponuję pomieszczeniem o wymiarach 3.20 (dł) x 2.08 (szer.) x 2.50 (wys.).
Czy w takim pomieszczeniu powinienem myśleć jeszcze o innej adaptacji, czy tylko absorbery z wełny mineralnej?

Zablokowany