mistrzuniu to masz moze cos - jakas VST wtyczunie, co potrafi pokazac jak stroja elementy skladu (ew. lacznie z talerzami) - zwykle tunery totalnie wariuja - a jak stroje na ucho (sample z SD2) - to cos trafic nie moge (stroj fluktuuje w czasie i nie moge znalezc optymalnego ustawienia). Stopa Slingerlind-26' chce jej uzyc bez dampowania, bramkowania.
Czy jest wogole jakas ciekawa strona na temat strojenia garów? (rowniez akustycznie)
Harmoniczne werbla a jego tonacja
Re: Harmoniczne werbla a jego tonacja
ja pod jazzy (tonacje i wogole brzmienie comba) to umiem stroic bebny i dobierac talerze (realne) - jakos inaczej, latwiej je stroic gdy stoisz przy nich, reaguja z reszta skladu , stroje instrument a nie nagranie jego etc.- ale w tych samplowanych nie moge ogarnac, KickIn, KickOut (juz zrezygnowalem z KickIn :D
Za artykul bardzo dziekuje!!!! nie znalem go, dzieki niemu rozkosze strojenia perkusji bede mogl scedowac na samych perkusistow :)
Za artykul bardzo dziekuje!!!! nie znalem go, dzieki niemu rozkosze strojenia perkusji bede mogl scedowac na samych perkusistow :)
Re: Harmoniczne werbla a jego tonacja
...ale w tych samplowanych nie moge ogarnac, KickIn, KickOut (juz zrezygnowalem z KickIn :D
A ja powiem Ci szczerze, czas jakiś temu właśnie uczyłem się stroić bębny na automatach typu BDF i dopiero potem tą wiedzę przeniosłem na nagrania żywych bębnów by za dużo nie spieprzyć :)....
Ja najpierw gralem zanim nagrywac troche zaczalem. A jak wazne strojace gary na scenie/w studiu przekonalem sie 2 razy:
-perkusista raz przy mnie po koncercie, malo w ryj nie dostal za stroj stopy - oprawca byl saksofonista, jako instrument nietemperowany gra do podstawy - gralismy jazzy, a perkusista mial stope nastrojana (po nagraniach z funowym zespolem) w E albo A - nie pamietam w tej chwili... to chyba najrzadsze tonacje w jazzie :D
-rok temu gralem koncert, gram na basie utwor w Fis a stopa w F nastrojona, w odsluchu tylko sama stopa (i to sam bass z niej, akustyk to jakis przypadkowy gosc byl chyba), ktora oczywiscie slysze glosniej niz siebie - myslalem ze zwariuje :D
A ja powiem Ci szczerze, czas jakiś temu właśnie uczyłem się stroić bębny na automatach typu BDF i dopiero potem tą wiedzę przeniosłem na nagrania żywych bębnów by za dużo nie spieprzyć :)....
Ja najpierw gralem zanim nagrywac troche zaczalem. A jak wazne strojace gary na scenie/w studiu przekonalem sie 2 razy:
-perkusista raz przy mnie po koncercie, malo w ryj nie dostal za stroj stopy - oprawca byl saksofonista, jako instrument nietemperowany gra do podstawy - gralismy jazzy, a perkusista mial stope nastrojana (po nagraniach z funowym zespolem) w E albo A - nie pamietam w tej chwili... to chyba najrzadsze tonacje w jazzie :D
-rok temu gralem koncert, gram na basie utwor w Fis a stopa w F nastrojona, w odsluchu tylko sama stopa (i to sam bass z niej, akustyk to jakis przypadkowy gosc byl chyba), ktora oczywiscie slysze glosniej niz siebie - myslalem ze zwariuje :D
Re: Harmoniczne werbla a jego tonacja
tak jak czytam Twoj post zalozycielski - przypomina mi sie Pianoteq i metoda uzyskania tam brzmienia lacznie z ciagiem alikwotów (do 8')... moze jest cos takiego rowniez do robienia stopy?
Re: Harmoniczne werbla a jego tonacja
Bardzo ciekawy temat. Tylko jak to się ma do 99% muzyki. Takie dostrojenie werbla czy stopy do konkretnego dźwięku sprawdzi się tylko w przypadku muzyki o bardzo ubogiej harmonii składającej się z jednego lub dwóch akordów. A co z resztą muzyki pop bazującej średnio na5 - akordach, juz nie wspominam o modulacjach. Jak ci amerykańcy grają całe koncerty z wielu piosenek w różnych tonacjach, bardzo rozbudowanych harmonicznie, i nie robią przerw na przestrajanie bębnów, a wszystko znakomicie brzmi?