dobry sub do reżyserki

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
Bartos
Posty:375
Rejestracja:niedziela 11 lip 2004, 00:00
dobry sub do reżyserki

Post autor: Bartos » środa 27 sty 2010, 11:06

Witam


Rozglądam się za dobrym sub-wooferem aktywnym do mojego zestawu monitorowego (aeon`y). Słyszałem, że ponoć Adam Sub12 jest przyzwoity. Interesuje mnie wysoka jakość za możliwie niską cenę :) Bardziej zależy mi na dobrej reprodukcji niźli ogromnej mocy.


Awatar użytkownika
Bartos
Posty:375
Rejestracja:niedziela 11 lip 2004, 00:00

Re: dobry sub do reżyserki

Post autor: Bartos » środa 27 sty 2010, 13:15

...
Witam

Rozglądam się za dobrym sub-wooferem aktywnym do mojego zestawu monitorowego (aeon`y). Słyszałem, że ponoć Adam Sub12 jest przyzwoity. Interesuje mnie wysoka jakość za możliwie niską cenę :) Bardziej zależy mi na dobrej reprodukcji niźli ogromnej mocy....
 


 


Czy opłaca się w ogóle wchodzić w zestawy z głośnikiem poniżej 12 cali? Chciałbym pokryć pasmo od ~60Hz w dół.


Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: dobry sub do reżyserki

Post autor: Tadeo » środa 27 sty 2010, 13:35

aeony...czy takie właśnie masz?
Pasmo przenoszenia w polu swobodnym ± 2 dB: 30 Hz ÷ 30 kHz

Musisz naprawdę mieć wyrafinowane wymagania i super reżyserkę że chcesz taki świetny monitor jeszcze subem dopalać

Awatar użytkownika
Bartos
Posty:375
Rejestracja:niedziela 11 lip 2004, 00:00

Re: dobry sub do reżyserki

Post autor: Bartos » środa 27 sty 2010, 15:10

...aeony...czy takie właśnie masz?
Pasmo przenoszenia w polu swobodnym ± 2 dB: 30 Hz ÷ 30 kHz

Musisz naprawdę mieć wyrafinowane wymagania i super reżyserkę że chcesz taki świetny monitor jeszcze subem dopalać ...
 


 


Zwróć uwagę, że pasmo 30 Hz - 30 kHz jest przy WŁĄCZONEJ kontroli basu i przy otwartych bass reflexach. Co aktualnie zrobiłem, to wyłączyłem kontroler basu i zatkałem bass-reflex :) Bas jest wspaniały (szybki i precyzyjny!), ale niestety nie schodzi aż tak nisko!


Zawsze brakowało mi trochę "mięsa" z aeonów. Zauważyłem (bo robię już eksperymenty z "subem" w postaci pieca basowego ;) , który niestety będę musiał oddać), że dodatkowe 15 cali dodaje to, czego zawsze mi troszkę brakowało.


Pytanie tylko, czy sub, w tym wypadku adam-audio na 12 calowej membranie będzie dobrym wyborem.


Awatar użytkownika
Janunio
Posty:93
Rejestracja:środa 22 wrz 2004, 00:00

Re: dobry sub do reżyserki

Post autor: Janunio » środa 27 sty 2010, 17:56

Także mam AEONY (5 szt) ale lubię dopalić subem.


THX - 80 Hz.


 Mój SUB jest prosty i tani więc nie będę go polecać.


Ale mam inne pytanie. Gdzie powstaje track LFE ?


Walczę ostatnio z produkcją (amatorską) MULTICHANELL 5.1.


Exportuję z SONAR 8 do wav 5.1 ale dostaję dwie wersje:


- ślad nr.4 = LFE jest pusty. Wtedy jednak sub gra kiedy odtwarzam plik spod VEGAS 9


- ślad nr.4 LFE zawiera dźwięk w pełnym paśmie (!) powstały po wysyle i wyfazowaniu z pozostałych 5-ciu traków. Sytuacja przy odtwarzaniu j.w.


Gdzie więc następuje wydzielenie treści LFE i na ile sposobów.


  

Były Band Leader, obecnie biurokrata. Hobby: home recording

Dzwon
Posty:2
Rejestracja:środa 10 lut 2010, 00:00

Re: dobry sub do reżyserki

Post autor: Dzwon » środa 10 lut 2010, 11:48



Czy opłaca się w ogóle wchodzić w zestawy z głośnikiem poniżej 12 cali? Chciałbym pokryć pasmo od ~60Hz w dół....
 


 


 


To zależy w co. Mniejsze suby Geneleca pracują na 10 calowych driverach i wczciwie grają między 20-100Hz. Dopasawć model do pomieszczenia i voila! Masz poteżne i przejrzyste najniższe pasmo.


Technologia kosztuje niestety... pracowałem na takiem u kumpla w domu. Wybecalował na niego ze 3 koła [dokładając do pasywnych adamów] ale była satysfakcja:]


[addsig]

ODPOWIEDZ