Witam, jestem poczatkujacy i dopiero zaczynam swoja przygode z nagrywaniem. Do dyspozycji mam sprzet taki jak Line 6 POD Studio ux2, mikrofon pojemnosciowy Rode NT 1-A i oprogramowanie live 7(dolaczone do poda studio) i cool edita pro 2.1 ktorego dostalem od znajomego.
Moj problem polega na tym ze nagrana przeze mnie gitara, po wyeksportowaniu mixa np do mp3, brzmi 'plasko' i nie zachwyca swoja barwa(korzystam glownie z cep, gdyz wydaje mi sie prostrzy w obsludze, natomias live 7 jakos mnie od siebie odstrasza)
Moja gitara posiada pickup firmy shadow, wiec pomyslalem sobie ze fajnie byloby nagrac dwie sciezki jednoczensie, jedna linniowo, druga za pomoca mikrofonu. Do takiej operacji nadaje sie tylko live 7 gdyz w cepie nie mozna nagrywac dwoch sciezek z roznych zrodel jednoczesnie. Niestety po wyeksportowaniu mixa do jednego pliku dzwiek tez nie zachwyca jakoscia, dominuja basy i jakosc pozostawia nadal wiele do zyczenia. Dlatego tez zwracam sie z prosba do tych z doswiadczeniem o kilka rad, probowalem szukac czegos w internecie, ale wszystko co znalazlem to sposoby ustawiania pozycji mikrofonu wzgledem gitary .
Z gory dziekuje za pomoc
Paweł
Nagrywanie i mastering gitary akustycznej
-
- Posty:7
- Rejestracja:czwartek 31 gru 2009, 00:00
Re: Nagrywanie i mastering gitary akustycznej
Myślę, że jak się zapoznasz z tym:
http://www.promusic.pl/know-how/miksowanie/
to wiele Ci się wyjaśni. Generalnie powinieneś dowiedzieć się więcej o takich narzędziach jak: Korektor (EQ - equalizer), Kompresor, Reverb (pogłos) oraz rozmieszczanie instrumentów w przestrzeni stereo czyli posługiwanie się panoramą L-R oraz efekty "poszerzające panoramę".
[addsig]
Re: Nagrywanie i mastering gitary akustycznej
...
Witam, jestem poczatkujacy i dopiero zaczynam swoja przygode z nagrywaniem. Do dyspozycji mam sprzet taki jak Line 6 POD Studio ux2, mikrofon pojemnosciowy Rode NT 1-A i oprogramowanie live 7(dolaczone do poda studio) i cool edita pro 2.1 ktorego dostalem od znajomego.
Moj problem polega na tym ze nagrana przeze mnie gitara, po wyeksportowaniu mixa np do mp3, brzmi 'plasko' i nie zachwyca swoja barwa(korzystam glownie z cep, gdyz wydaje mi sie prostrzy w obsludze, natomias live 7 jakos mnie od siebie odstrasza)
Moja gitara posiada pickup firmy shadow, wiec pomyslalem sobie ze fajnie byloby nagrac dwie sciezki jednoczensie, jedna linniowo, druga za pomoca mikrofonu. Do takiej operacji nadaje sie tylko live 7 gdyz w cepie nie mozna nagrywac dwoch sciezek z roznych zrodel jednoczesnie. Niestety po wyeksportowaniu mixa do jednego pliku dzwiek tez nie zachwyca jakoscia, dominuja basy i jakosc pozostawia nadal wiele do zyczenia. Dlatego tez zwracam sie z prosba do tych z doswiadczeniem o kilka rad, probowalem szukac czegos w internecie, ale wszystko co znalazlem to sposoby ustawiania pozycji mikrofonu wzgledem gitary .
Z gory dziekuje za pomoc
Paweł
...
Kluczowym czynnikiem jeśli o brzmienie finalnego nagrania jest ustawienie mikrofonu (mikorofonów). Nie ma na to żadnej recepty. Należy tak długo zmieniać ich ustawienia aż uzyskasz brzmienie, które będzie dla ciebie satysfakcjonujące
Re: Nagrywanie i mastering gitary akustycznej
Kluczowym czynnikiem jeśli o brzmienie finalnego nagrania jest ustawienie mikrofonu (mikorofonów). Nie ma na to żadnej recepty. Należy tak długo zmieniać ich ustawienia aż uzyskasz brzmienie, które będzie dla ciebie satysfakcjonujące...
Otóż to. Nawet najlepszy mikrofon nie będzie ustawiony względem najlepszej gitary tak jak dwoje uszu słuchacza, więc usłyszy i przekaży jakiś inny dźwięk. Gdzie jest ten punkt w którym on odbierze dźwięk o barwie najbardziej zbliżonej do rzeczywistej? Albo o innej barwie którą zamierzamy uzyskać? Chyba to jest najbardziej racjonalne podejście w sprawie ustawienia mikrofonu. Mimo że z góry zakłada nieco absurdalne założenia, że mikrofon należy ustawiać w sposób kompletnie inny niż ucho, oraz że dobra gitara brzmi źle i trzeba zmienić jej brzmienie:)))
-
- Posty:7
- Rejestracja:czwartek 31 gru 2009, 00:00
Re: Nagrywanie i mastering gitary akustycznej
Nie proznowalem i w ostatnim czasie sporo czytalem w internecie na temat nagrywania gitary. ustawianie mikrofonu mam juz za soba i udalo mi sie znalezc optymalne ustawienie. Mam jeszcze pytanie à propos miksowania nagranych sladow. Mam taki zwyczej ze kazda rzecz zawsze nagrywam na dwoch sciezkach i np nakladam na dwie sciezki tej samej giary rozne efekty. W ten sam sposob dogrywam inne partie gitarowe i wokalne. I tu pojawiaja sie kolejne problemy. Jak uzyskac ta 'przestrzen' jaka mozna uslyszec w piosenkach nagrywanych przez profesjonalistow. jak rozkladac te sciezki stereofonicznie tak zeby brzmialy dobrze. Samo narzedzie pan mi tu nie wystarcza, ciagle czegos brakuje. Czekam na dalsze porady! Pozdrawiam, Paweł
PS
Postanowilem przerzucic sie na live 7, ktory mimo iz jest okrojona wersja na potrzeby line6, to i tak chyba oferuje wiecej uzytkownikowi niz cep.
PS2
Dotychczas miksowalem material na niedrogich sluchawkach akg k66, byc moze to bylo powodem mojego niezadowolenia. Na sluchawkach wszyskto brzmialo cacy, a jak wrzucilem na hifi to bryndza. Planuje zakup monitorow samson rubicon r5a co bedzie kolejnym sporym wydatkiem jak dla tak mlodej kieszeni
Re: Nagrywanie i mastering gitary akustycznej
Mam taki zwyczej ze kazda rzecz zawsze nagrywam na dwoch sciezkach i np nakladam na dwie sciezki tej samej giary rozne efekty. W ten sam sposob dogrywam inne partie gitarowe i wokalne. I tu pojawiaja sie kolejne problemy.
Rozumiem, ze sa to dwa ROZNE slady, a nie takie same?
Przestrzen to sprawa nie tylko tego, co gra, ale i tego, co nie gra - zarowno w dziedzinie czasowej, jak i czestotliwosci. Czyli utwor trzeba pozbawic rzeczy niepotrzebnych, to znaczy nie potrzebnych instrumentow i niepotrzebnych czestotliwosci na poszczegolnych sladach. Poglosy i "plany" to IMO sprawa drugorzedna.
Re: Nagrywanie i mastering gitary akustycznej
...
Do takiej operacji nadaje sie tylko live 7 gdyz w cepie nie mozna nagrywac dwoch sciezek z roznych zrodel jednoczesnie.
...
aaa.. to niby dlaczego? można.
-
- Posty:7
- Rejestracja:czwartek 31 gru 2009, 00:00
Re: Nagrywanie i mastering gitary akustycznej
...
...
Do takiej operacji nadaje sie tylko live 7 gdyz w cepie nie mozna nagrywac dwoch sciezek z roznych zrodel jednoczesnie.
...
aaa.. to niby dlaczego? można....
To prosze Cie, oswiec mnie jak mam to zrobic, zeby gitare w cepie nagrac linniowo i przez mikrofon jednoczesnie z tego samego urzadzenia, ktore posiada takowa funkcje
-
- Posty:7
- Rejestracja:czwartek 31 gru 2009, 00:00
Re: Nagrywanie i mastering gitary akustycznej
...
Mam taki zwyczej ze kazda rzecz zawsze nagrywam na dwoch sciezkach i np nakladam na dwie sciezki tej samej giary rozne efekty. W ten sam sposob dogrywam inne partie gitarowe i wokalne. I tu pojawiaja sie kolejne problemy.
Rozumiem, ze sa to dwa ROZNE slady, a nie takie same?
Przestrzen to sprawa nie tylko tego, co gra, ale i tego, co nie gra - zarowno w dziedzinie czasowej, jak i czestotliwosci. Czyli utwor trzeba pozbawic rzeczy niepotrzebnych, to znaczy nie potrzebnych instrumentow i niepotrzebnych czestotliwosci na poszczegolnych sladach. Poglosy i "plany" to IMO sprawa drugorzedna....
Oczywiscie, np perkusja, gitara rytmiczna, solowa, wokal, chorki kazde na osobnym sladzie.
Re: Nagrywanie i mastering gitary akustycznej
...
...
Mam taki zwyczej ze kazda rzecz zawsze nagrywam na dwoch sciezkach i np nakladam na dwie sciezki tej samej giary rozne efekty. W ten sam sposob dogrywam inne partie gitarowe i wokalne. I tu pojawiaja sie kolejne problemy.
Rozumiem, ze sa to dwa ROZNE slady, a nie takie same?
Przestrzen to sprawa nie tylko tego, co gra, ale i tego, co nie gra - zarowno w dziedzinie czasowej, jak i czestotliwosci. Czyli utwor trzeba pozbawic rzeczy niepotrzebnych, to znaczy nie potrzebnych instrumentow i niepotrzebnych czestotliwosci na poszczegolnych sladach. Poglosy i "plany" to IMO sprawa drugorzedna....
Oczywiscie, np perkusja, gitara rytmiczna, solowa, wokal, chorki kazde na osobnym sladzie.
...
Fajnie, ale mi chodzilo dokladnie o to sformulowanie:
kazda rzecz zawsze nagrywam na dwoch sciezkach