Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
-
Talon - Posty:32
- Rejestracja:piątek 11 gru 2009, 00:00
Przetwornik wstęgowy a kopułkowy
Post
autor: Talon » niedziela 13 gru 2009, 04:44
Witam
Szukałem na forum czegoś konkretnego o wstęgowym przetworniku ale głównie jest o mikrofonach.
Które rozwiązanie jest lepsze np wstęgowe stosowane w Samsonach rubicon czy kopułkowe w krk czy fostexach ? Czy monitor z wstęgowym głośnikiem jest lepszy od głośnika z tradycyjną kopułką?
-
silver_sound - Posty:431
- Rejestracja:środa 27 kwie 2005, 00:00
Post
autor: silver_sound » niedziela 13 gru 2009, 10:51
Witam
Ze względu na lżejszą membrane, mają te głosniki (wstęgowe) mozliwość przetwarzania wyższego pasma, bo nawet do 40 kHz, tylko ze jesli chodzi o urządzenia profesjonalne w naszej niszy, wystarczy do 18... Inna różnica i problem, to ich efektywność, bo wynoszącą ok 92-96 dB, a dobry głosnik klasy mid-bas 12-15 cali ma efektywnośc na poziomie 98-99 dB..
Są na rynku bardzo dobre głosniki z membraną kopłlkową, jak choćby DE 250 B&C, ale nie mam pewności, czy wymienione marki stosują w swoich wyrobach tej klasy przetworniki.
jk
Lubię solidność, zarówno w życiu, jak też w konstrukcji sprzętu elektroakustycznego. Nie cierpię TANDETY.
-
Kyle - Posty:923
- Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00
Post
autor: Kyle » niedziela 13 gru 2009, 12:37
Kopółkowe też mogą przenosić do 40 Khz (Yamaha MSP5 Studio, ... a Tannoy Precision nawet nie wiem czy nie do 50 Khz).
-
Kyle - Posty:923
- Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00
Post
autor: Kyle » niedziela 13 gru 2009, 12:48
...
Kopułkowe też mogą przenosić do 40 Khz (Yamaha MSP5 Studio, ... a Tannoy Precision nawet nie wiem czy nie do 50 Khz).
...
był błąd ORT
-
Kyle - Posty:923
- Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00
Post
autor: Kyle » niedziela 13 gru 2009, 12:53
jesli chodzi o urządzenia profesjonalne w naszej niszy, wystarczy do 18...
Nie wiem o jakiej "niszy" mówisz ... ale jak wszyscy "profesjonaliści" są takimi "niszowcami" to nie dziwota że na tylu popularnych płytach góra jest męczaca (głuchy realizator +/lub pasmo HF do 18 khz)
-
silver_sound - Posty:431
- Rejestracja:środa 27 kwie 2005, 00:00
Post
autor: silver_sound » niedziela 13 gru 2009, 14:27
Nie wiem o jakiej "niszy" mówisz ... ale jak wszyscy "profesjonaliści" są takimi "niszowcami" to nie dziwota że na tylu popularnych płytach góra jest męczaca (głuchy realizator +/lub pasmo HF do 18 khz)
A kiedy ostatnio robiłes sobie badanioe słuchu??,Zanim zaczniesz "jechać" po innych, zobacz co sam słyszysz.
O ile wiem jest to forum "ESTRADA... i Studio.
Co z tego że w studio postawisz sobie suuuper monitor, który daje do 50 kHz, skoro cokolwiek obrobiłes cyfrowo, powyżej 18 -20 kHz to tylko smieci związane z szumem przetwarzania....to raz, a dwa na profesjonalnej scenie nie ma juz praktycznie urządzeń nie związanych z przetwornikiem cyfrowym, procesor efektów, choćby, czy procesor obrabiający sygnał idący do zasilania poszczególne pasma systemu nagłośnieniowego.
Chcąc sobie usłyszeć te 50 kHz załóż sobie słuchawki....
Ale najpierw zbadaj czy to słyszysz..
jk
Lubię solidność, zarówno w życiu, jak też w konstrukcji sprzętu elektroakustycznego. Nie cierpię TANDETY.
-
Kyle - Posty:923
- Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00
Post
autor: Kyle » niedziela 13 gru 2009, 15:21
Słyszę choćby przesterowania i jazgotliwą górę (w części masowych nagrań) ... więc mogę sobie pojechać po realizatorach którzy się takich bubli dopuszczają ... i wątpię by badanie słuchu tutaj mi pomogło ;F
ps. aha o utworach bez dynamiki (na skutek mega kompresji) jeszcze zapomniałem wspomnieć ;) ... co za głuchoniemok to wypuszcza ? ;)
-
silver_sound - Posty:431
- Rejestracja:środa 27 kwie 2005, 00:00
Post
autor: silver_sound » niedziela 13 gru 2009, 15:41
Słyszę choćby przesterowania i jazgotliwą górę (w części masowych nagrań) ... więc mogę sobie pojechać po realizatorach którzy się takich bubli dopuszczają ... i wątpię by badanie słuchu tutaj mi pomogło ;F
ps. aha o utworach bez dynamiki (na skutek mega kompresji) jeszcze zapomniałem wspomnieć ;) ... co za głuchoniemok to wypuszcza ? ;)
Ok
Ale to nie dotyczy pasma przenoszenia, a tego co napisałes, plagi obecnej, mp3i innych wynalazków majacych na celu "upakowanie". I tu masz racje, sprzęt o dobrym pasmie przenoszenia jaskrawiej pokazuje te "wady". Ale wierz mi kolego, 18 Khz całkiem wystarczy aby nacieszyć się smaczkami dobrze nagranej płyty, i zniesmaczyć wadliwą...
jk
Lubię solidność, zarówno w życiu, jak też w konstrukcji sprzętu elektroakustycznego. Nie cierpię TANDETY.