http://tepramu.w.interia.pl/img/teoria/rys_71.gif
Ta grafika powinna wyjaśnić wszystko.Choć już pewnie po teście , ale tak na przyszłość.
http://tepramu.w.interia.pl/img/teoria/rys_71.gif
Ta grafika powinna wyjaśnić wszystko.Choć już pewnie po teście , ale tak na przyszłość.
Możesz mi napisać co to za szkoła, w której są muzycy którzy jeszcze nigdy nie grali? Pytam poważnie
...
a ja mam takie pytanie powiazane z tematem: otoz, do czego te podwojne bemole i podwojne krzyzyki moga sie przydac? skoro mozna zapisac je na inne sposoby?
Kiedys gdzies slyszalem, ze przy niektorych tonacjach moze byc to przydatne. moglby ktos podac jakies praktyczne zastosowanie tych symboli?
Przy niektórych tonacjach jest to niezbędne :)
...
...
a ja mam takie pytanie powiazane z tematem: otoz, do czego te podwojne bemole i podwojne krzyzyki moga sie przydac? skoro mozna zapisac je na inne sposoby?
Kiedys gdzies slyszalem, ze przy niektorych tonacjach moze byc to przydatne. moglby ktos podac jakies praktyczne zastosowanie tych symboli?
...
Ludzie poczytajcie trochę literatury muzycznej!
Podwójne znaki są właśnie do enharmonii.
Podwójny bemol obniża dźwięk o dwa półtony,
podwójny krzyżyk podwyższa o dwa półtony.
ja to wszystko rozumiem, ale po co mi, to skoro moge wyrazic te podwojne bemole i krzyzyki za pomoca innych symboli (tzn. za pomoca pojedynczych). jakie to ma zastosowanie praktyczne?...
Proszę bardzo. Przykładowo mamy gamę dis - moll odmiana harmoniczna (6 krzyżyków przy kluczu) - mamy dźwięki: dis, eis, fis, gis, ais, h, cisis, dis - wiemy, że cisis to to samo co dźwięk d (brzmiące), ale nie możemy zapisać d , bo w tej tonacji to jest 8 stopień, a cisis to właśnie podwyższony siudmy. I nie da się inaczej.