. Mialem na mysli test polegajacy na zmiksowaniu dwoch sygnalow w przeciwfazie - jednego obrobionego (przez L1, ktory "nie robi nic") a drugiego nie. Po zgraniu poziomow i dokladnym ustawieniu powinno byc "zero absolutne" i o taki test majacy na celu pokazanie, jak malo zmienia barwe L1 mi chodzilo....
**********************
własnie przeprowadziłam test o ktorym mowa. przyznaje ze bardzo dziwny uzyskałam wynik , moze go opisze gdyz nie zabardzo rozumiem .
Zrobiłam dokladnie jak wyzej. tzn. dwa slady w przeciw fazie , na jeden z nich zapiełam L1 , na sume wpiełam phase correlation meter .. czytnik fazy ... oczywiscie dwa slady w przeciw fazie pokazywały Przecw faze. Normalne, gdy wpiełam L1. ku mojemu zdziwnieu wskazowka wskazywała przeciw faze ale około 75 % . gdy zminiałam Diter w l1 , na type 1, type 2, to totalnie zmianało odczyt , gdy wpiełam PSP - vintage warmer , wskazowka wskazywała MONO . nic z tego nie rozumiem
Domowe studio nagrań
Pozdrawiam Ula :)
Re: Domowe studio nagrań
ku mojemu zdziwnieu wskazowka wskazywała przeciw faze ale około 75 % . gdy zminiałam Diter w l1 , na type 1, type 2, to totalnie zmianało odczyt , gdy wpiełam PSP - vintage warmer , wskazowka wskazywała MONO . nic z tego nie rozumiem ...
Z calym szacunkiem, ale nie o to mi chodzilo. Obserwujesz po prostu rozne opoznienie tych plug-inow - niektore maja wieksze, niektore mniejsze a niektore maja kompensacje. Test, ktory proponowalem (i przeprowadzilem przed chwila, o tym pozniej) polega na:
1. obrabiamy off-line plik L1 tak, aby nie zmienil on poziomu (ciagniemy za obie strzalki jednoczesnie) oraz aby nie dzialal - czyli jezeli limitujemy tak jak ja o 6dB, plik musi byc cichszy - gora -6,1dBFS. Oczywiscie wylaczamy dither, bo on zaciemnia wynik pomiaru i nie sprawdzamy, jak dither zmienia barwe (choc taki eksperyment jest bardzo pouczajacy)
2. Off-line odwracamy jego faze lub robimy to plug-inem w czasie rzeczywistym. Ja robie to korektorem, ktory ma taki przycisk - wazne jest, aby nadrugim, "oryginalnym" sladzie byl zapiety taki sam korektor bez odwrocenia fazy w celu zrownania ewentualnych opoznien
3. Ustawiamy oba pliki na sasiednia slady (panorama na srodek) i pozycjonujemy odpowiednio - uwaga - jedna probka w te czy wewte robi zasadzicza roznice
4. Na sume wpinamy cos, co wzmocni sygnal - w moim przypadku to bylo 3 razy L1 po 30dB kazdy, czyli 90dB
5. Sluchawki na uszy i sluchamy - to znaczy, w moim przypadku nic nie slyszymy i nic nie widzimy, czyli oba pliki nie roznia sie niczym!!!
(w slyszalnym zakresie i nie tylko - pliki sa takie same - roznica jednej probki po wzmocnieniu 90dB daje pelne 16 bitow, tutaj nic nie slychac)
Wszyscy ci, co slysza roznice w barwie nawet jak L1 "nic nie robi" - do laryngologa!
Koniec dyskusji.
Z calym szacunkiem, ale nie o to mi chodzilo. Obserwujesz po prostu rozne opoznienie tych plug-inow - niektore maja wieksze, niektore mniejsze a niektore maja kompensacje. Test, ktory proponowalem (i przeprowadzilem przed chwila, o tym pozniej) polega na:
1. obrabiamy off-line plik L1 tak, aby nie zmienil on poziomu (ciagniemy za obie strzalki jednoczesnie) oraz aby nie dzialal - czyli jezeli limitujemy tak jak ja o 6dB, plik musi byc cichszy - gora -6,1dBFS. Oczywiscie wylaczamy dither, bo on zaciemnia wynik pomiaru i nie sprawdzamy, jak dither zmienia barwe (choc taki eksperyment jest bardzo pouczajacy)
2. Off-line odwracamy jego faze lub robimy to plug-inem w czasie rzeczywistym. Ja robie to korektorem, ktory ma taki przycisk - wazne jest, aby nadrugim, "oryginalnym" sladzie byl zapiety taki sam korektor bez odwrocenia fazy w celu zrownania ewentualnych opoznien
3. Ustawiamy oba pliki na sasiednia slady (panorama na srodek) i pozycjonujemy odpowiednio - uwaga - jedna probka w te czy wewte robi zasadzicza roznice
4. Na sume wpinamy cos, co wzmocni sygnal - w moim przypadku to bylo 3 razy L1 po 30dB kazdy, czyli 90dB
5. Sluchawki na uszy i sluchamy - to znaczy, w moim przypadku nic nie slyszymy i nic nie widzimy, czyli oba pliki nie roznia sie niczym!!!
(w slyszalnym zakresie i nie tylko - pliki sa takie same - roznica jednej probki po wzmocnieniu 90dB daje pelne 16 bitow, tutaj nic nie slychac)
Wszyscy ci, co slysza roznice w barwie nawet jak L1 "nic nie robi" - do laryngologa!
Koniec dyskusji.