Powstało dla strumieniowej transmisji danych audio przez net... Choć fanem stratnej kompresji nie jestem, to musze używać, bo: 1. produkowane przeze mnie multimedia wychodzą ostatecznie jako mp3; 2. każdy zespół potrzebuje od razu wersje mp3 swoich kawałków do sieci; 3. przez net w wersji nie skompresowanej nie prześlę głosu lektora ani żadnych innych komponentów danego nagrania komercyjnego; 4. format emisyjny stacji radiowych: mp3 lub mp2 Potrzebuję kodeka, który pozwoli przy danej przepustowości uzyskać możliwie naturalny dźwięk, tj. ekwiwalent najbliżej oryginału.
HansKloss: bez zdefiniowania jakie dokładnie zastosowanie masz na myśli pisząc o pracy profesjonalnej mogę jedynie odpowiedzieć: ŻADNEGO. MP3 nie powstało do zastosowań profesjonalnych....
Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
Do zastosowania 3 absolutnie nie wolno stosować kodowania psychoakustycznego, jest to ogromny błąd, ponieważ takie kodowanie zakłada bardzo silnie, że sygnał nie będzie podlegał dalszej obróbce.
Nie rozumiem też, dlaczego przesłanie głosu lektora bez kompresji nie wchodzi w grę. Przy obecnych przepustowościach sieci to góra kilka-kilkanaście minut transmisji.
Wiem, że wiele stacji radiowych stosuje format mp3 do przechowywania materiałów emisyjnych. Ale uważam, że to żenada i przejaw niesłychanej amatorszczyzny. Te nagrania przechodzą potem przez procesor emisyjny, który robi z nich sieczkę uwypuklając wszystkie zniekształcenia, które miały być niesłyszalne. Ale skoro ci ludzie mają kompletnie w nosie jakość dźwięku, to nie ma sensu pytać o to jaki kodek. Powtarzam z naciskiem: tutaj żaden kodek mp3 się nie nadaje.
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
MB:
...Wiem, że wiele stacji radiowych stosuje format mp3 do przechowywania materiałów emisyjnych. Ale uważam, że to żenada i przejaw niesłychanej amatorszczyzny. Te nagrania przechodzą potem przez procesor emisyjny, który robi z nich sieczkę uwypuklając wszystkie zniekształcenia, które miały być niesłyszalne. Ale skoro ci ludzie mają kompletnie w nosie jakość dźwięku, to nie ma sensu pytać o to jaki kodek. Powtarzam z naciskiem: tutaj żaden kodek mp3 się nie nadaje....
Od niedawna Radio Złote Przeboje "poprawiło" dźwięk podbijając górę o ok. 9 - 12 dB, tak potwornie tnie po uszach, że musiałem za każdym razem korygować . W końcu zrezygnowałem ze słuchania, bo to jest uciążliwe za każdym razem korygować podczas prowadzenia samochodu. Wniosek - dla radio nie tylko żaden kodek MP3 się nie nadaje, w ogóle żaden format kodowania ani SACD ani DVD-audio ani CD ani żaden inny:)))
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
Do zastosowania 3 absolutnie nie wolno stosować kodowania psychoakustycznego, jest to ogromny błąd, ponieważ takie kodowanie zakłada bardzo silnie, że sygnał nie będzie podlegał dalszej obróbce.
Nie masz telewizora, to Ciebie tlumaczy
Obecnie znieksztalcenia spowodowane obrobka lektora z mp3 - i to dosc mocna obrobka - sa czescia brzmienia standardowego i nikogo nie raza, a wrecz przeciwnie, dodaja charakterystycznego "piasku" do glosu.
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
Nie masz telewizora, to Ciebie tlumaczy

Obecnie znieksztalcenia spowodowane obrobka lektora z mp3 - i to dosc mocna obrobka - sa czescia brzmienia standardowego i nikogo nie raza, a wrecz przeciwnie, dodaja charakterystycznego "piasku" do glosu.
Taa, a jeszcze za parę lat brzmienie mp3 będzie traktowane z takim samym nabożeństwem, jak dziś trzeszczące czarne płyty

A skoro jest okazja pociągnąć MB za język...

Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo

************************
Heh, granica niskich częstotliwości nie jest jednoznaczna, samo pojęcie jest płynne i zależne do kontekstu. Pisząc o kodowaniu miałem na myśli składowe poniżej 500Hz a nawet 1kHz. W tym przedziale jest prawie zawsze największa energia, a z energią związany jest zakres dynamiczny współczynników transformaty kosinusowej. Duża energia powoduje, że te składowe są w niewielkim stopniu maskowane, więc kwantyzacja musi być dość dokładna, a to generuje długie symbole binarne. W wysokich częstotliwościach mamy głównie wyższe składowe harmoniczne, które są słabsze, po skwantowaniu mają niewielkie wartości i reprezentowane krótkimi symbolami. Poza tym część tych składowych podlega maskowaniu, zatem w ogóle nie są przesyłane.
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
...Do zastosowań 1 i 2 można stosować kodek Lame.
Poszukam, spróbuję, dzięki za odpowiedź!
taka jest szara rzeczywistość - wielu lektorów musi tak przesyłać, bo albo nie ma ftpa albo łącze nie takie... nie w przypadku multimediów lub tekstu do filmu o emisyjnej długosci 27 minut, niestety... taki jest standard niestety - mp2 (agora niegdyś - nie wiem jak dziś; kilka stacji ogg vorbis (bo fromalnie za darmo), inne mp3). po odtworzeniu z kompa sygnał po analogu wędruje na stół, następnie na procesor cyfrowy (z reguły w polandii orban serii 2200, 8200, 8400 lub 8500), potem idzie na łącze - radiolinia (analogowa, więc bez kompresji), w satelitę (wąski wycinek z transponder) lub w kabel/światłowód (znów kompresja do 128 kbps). Na końcu mamy "radio bZdET - najlepsza muzyka". Ale dźwięk nie najlepszy... Kiedyś szef radia powiedział - to nie jest dla audiofili! ;_0
Do zastosowania 3 absolutnie nie wolno stosować kodowania psychoakustycznego, jest to ogromny błąd, ponieważ takie kodowanie zakłada bardzo silnie, że sygnał nie będzie podlegał dalszej obróbce.
Nie rozumiem też, dlaczego przesłanie głosu lektora bez kompresji nie wchodzi w grę. Przy obecnych przepustowościach sieci to góra kilka-kilkanaście minut transmisji.
Wiem, że wiele stacji radiowych stosuje format mp3 do przechowywania materiałów emisyjnych. Ale uważam, że to żenada i przejaw niesłychanej amatorszczyzny. Te nagrania przechodzą potem przez procesor emisyjny, który robi z nich sieczkę uwypuklając wszystkie zniekształcenia, które miały być niesłyszalne. Ale skoro ci ludzie mają kompletnie w nosie jakość dźwięku, to nie ma sensu pytać o to jaki kodek. Powtarzam z naciskiem: tutaj żaden kodek mp3 się nie nadaje....
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
Dodatkowo w wymaganiach technicznych reklam wiekszosc stacji ma "mp3 conajmniej 128kbps"
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
...
Dodatkowo w wymaganiach technicznych reklam wiekszosc stacji ma "mp3 conajmniej 128kbps" ...
Jak zaczynałem pracę w radiu, to były wysyłane i rpzychodziły na DAT - któś jeszcze taką maszynę pamięta, epchzzzz....
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
Jak zaczynałem pracę w radiu, to były wysyłane i rpzychodziły na DAT - któś jeszcze taką maszynę pamięta, epchzzzz.... ...
-------------------------------
To samo można osiągnąć na CDRW. Zbyt wiele się nie zmieniło...