Brzmienia do gier i filmów

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Blaviken
Posty:183
Rejestracja:poniedziałek 13 sty 2003, 00:00
Brzmienia do gier i filmów

Post autor: Blaviken » wtorek 15 wrz 2009, 15:25

Witam Was.
Dorywczo komponuję muzykę do gier i filmów.Mam do wydania pieniądze które chcę przeznaczyć na brzmienia. Rząd wielkości to 1500 ~ 2000 PLN. Wiem że to nie są duże kwoty ale jako iż nie utrzymuję się z komponowania muzyki tylko czasami coś na tym zarobię chciałbym wydać to rozsądnie. Tutaj pytanie do Was. W co warto zainwestować? Myślałem nad nabyciem pełnej wersji Kontakt 4. Mogę trochę dołożyć i kupić Komplete 6. Kore 2 Software Edition jest całkowicie w moim zasięgu. Z softem NI pracuje mi się bardzo dobrze. Mimo to nie wiem co wybrać. Czy ktoś z Was tego używa i czy wtyczki te są warte pieniędzy które na nie wydam? A może zaproponujecie brzmienia, wtyczki jakichś innych producentów. Chętnie wysłucham jakichś porad i sugestii.

Pozdrawiam.

P.S.
A może Mashine od NI? :)
www.blaviken.com

Awatar użytkownika
AkselPL
Posty:1147
Rejestracja:niedziela 31 sie 2008, 00:00

Re: Brzmienia do gier i filmów

Post autor: AkselPL » wtorek 15 wrz 2009, 15:29

Witam


Powiedz mi ile na tym zarabiasz i w jakich grach czy filmach podłożyłeś... ?

Korg M3-73, Korg Radias-R, Korg EXB-Radias, Korg Electribe MX-1, Korg Kaoss Pad 3, Kawaii KC-10, Waldorf Blofeld KB, Ibanez GiO, Fender Mustang III, Behringer XD80USB, Fostex PM1MKII, Behringer K10s, Creative ZXR, E-mu Midi, Reloop RHP-20, FL Studio

Goddard
Posty:208
Rejestracja:piątek 28 lip 2006, 00:00

Re: Brzmienia do gier i filmów

Post autor: Goddard » wtorek 15 wrz 2009, 15:44

Powiedz mi ile na tym zarabiasz i w jakich grach czy filmach podłożyłeś... ?
...
 


 


Podaj jeszcze imię i nazwisko, pesel, nip, ksero pitu z zeszłego roku oraz kartę szczepień!




Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Brzmienia do gier i filmów

Post autor: Soundscape » wtorek 15 wrz 2009, 15:47

Witam!



Napisz jaki soft / sprzęt już posiadasz. Warto by było do tego coś dobrać. Maschine jest genialne w swojej kategorii, ale jest to jednak groovebox i sampleplayer, więc nie całkiem się plasuje w kategorię "narzędzie do muzyki filmowej i do gier".


Kontakt 4 już fajna rzecz do tych celów a w Komplete 6 znajdziesz bardzo dużo przydatnych rzeczy. Choćby wspomnąć tu o Reaktorze 5.


Ja bym Ci jeszcze polecił Heavyocity Evolve. Oparty jest na Kontakt Playerze 2 i wypchali go bankiem 6GB niecodziennych brzmień właśnie dla kompozytorów muzyki do filmów i gier. Ba! Bibliotekę przygotowywali kompozytorzy muzyki do gier i TV. Poniżej link:


http://www.heavyocity.com/


Być może tego właśnie szukasz. Posłuchaj utworów demo na stronie.


 


Pozdrawiam!


 


Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Brzmienia do gier i filmów

Post autor: Soundscape » wtorek 15 wrz 2009, 15:48

...
Powiedz mi ile na tym zarabiasz i w jakich grach czy filmach podłożyłeś... ?
...
 

Podaj jeszcze imię i nazwisko, pesel, nip, ksero pitu z zeszłego roku oraz kartę szczepień!
...


Laughing


Nieźle się ubawiłem!


Awatar użytkownika
heathenichaer
Posty:234
Rejestracja:niedziela 12 sie 2007, 00:00

Re: Brzmienia do gier i filmów

Post autor: heathenichaer » wtorek 15 wrz 2009, 16:04

...Witam Was.
Dorywczo komponuję muzykę do gier i filmów.Mam do wydania pieniądze które chcę przeznaczyć na brzmienia. Rząd wielkości to 1500 ~ 2000 PLN. Wiem że to nie są duże kwoty ale jako iż nie utrzymuję się z komponowania muzyki tylko czasami coś na tym zarobię chciałbym wydać to rozsądnie. Tutaj pytanie do Was. W co warto zainwestować? Myślałem nad nabyciem pełnej wersji Kontakt 4. Mogę trochę dołożyć i kupić Komplete 6. Kore 2 Software Edition jest całkowicie w moim zasięgu. Z softem NI pracuje mi się bardzo dobrze. Mimo to nie wiem co wybrać. Czy ktoś z Was tego używa i czy wtyczki te są warte pieniędzy które na nie wydam? A może zaproponujecie brzmienia, wtyczki jakichś innych producentów. Chętnie wysłucham jakichś porad i sugestii.

Pozdrawiam.

P.S.
A może Mashine od NI? :)...
 
Jeśli zajmujesz się tym incydentalnie to myślę kup to co Ci się podoba, czego ci prywatnie brakuje bo kontakt 4 (sampler) i komplet 6 (syntezatory) to są zupełnie inne klimaty...


no i tu w zależności od rodzaju gierek - horrorowate - komplete 6


inne - nie wiem :)


[addsig]
Sztuka jest wycinkiem rzeczywistości widzianym przez temperament artysty - Émile Zola
@
dsi evolver, waldorf blofeld, bcr2000, m-audio fw 410, krk rp 6 g2, akg 271 studio, rode m3

Blaviken
Posty:183
Rejestracja:poniedziałek 13 sty 2003, 00:00

Re: Brzmienia do gier i filmów

Post autor: Blaviken » wtorek 15 wrz 2009, 16:29

Napisz jaki soft / sprzęt już posiadasz. Warto by było do tego coś dobrać. Maschine jest genialne w swojej kategorii, ale jest to jednak groovebox i sampleplayer, więc nie całkiem się plasuje w kategorię "narzędzie do muzyki filmowej i do gier".


Kontakt 4 już fajna rzecz do tych celów a w Komplete 6 znajdziesz bardzo dużo przydatnych rzeczy. Choćby wspomnąć tu o Reaktorze 5.


Ja bym Ci jeszcze polecił Heavyocity Evolve. Oparty jest na Kontakt Playerze 2 i wypchali go bankiem 6GB niecodziennych brzmień właśnie dla kompozytorów muzyki do filmów i gier. Ba! Bibliotekę przygotowywali kompozytorzy muzyki do gier i TV. Poniżej link:
http://www.heavyocity.com/
Być może tego właśnie szukasz. Posłuchaj utworów demo na stronie.


Jeśli chodzi o hardware to mam EMU 0404 USB, odsłuchy Yamaha MSP 5 i klawiaturę sterującą MIDI. Moim głównym DAW jest Reaper. Czasami wspomagam się Fruity Loops. Ściągnąłem ze stron NI Kore 2 Player Free i Kontakt Player z pakietem darmowych brzmień. Dobrze mi się na tym pracuje. Kupiłem True Strike Tension dla Kore 2 i Evolve Mutations dla Kontakt Player. Ta druga paczka powstała we współpracy z człowiekiem od Heavyocity Evolve. Stronę znam ale wydaje mi się że paczka od NI Evolve Mutations załatwi mi na razie sprawę z brzmieniami tego typu. Tak przy okazji ile kosztuje pełęn pakiet Heavyocity Evolve? Czy w Komplete albo w Kontakt znajdę na pokładzie brzmienia orkiestrowe? Może jakieś chóry? Jak na tym tle wypada Kore 2? Co do Mashine to korci mnie ta maszyna ;) bo czuję że na tych padach świetnie układało by się "filmowe gary" ale czy warto tylko po to kupować maszyna za 2500 PLN?

Dzięki za już i proszę o więcej...
Pozdrawiam.
www.blaviken.com

Awatar użytkownika
morpheus70
Posty:230
Rejestracja:niedziela 15 paź 2006, 00:00

Re: Brzmienia do gier i filmów

Post autor: morpheus70 » wtorek 15 wrz 2009, 16:35

...

Ja bym Ci jeszcze polecił Heavyocity Evolve. Oparty jest na Kontakt Playerze 2 i wypchali go bankiem 6GB niecodziennych brzmień właśnie dla kompozytorów muzyki do filmów i gier. Ba! Bibliotekę przygotowywali kompozytorzy muzyki do gier i TV. Poniżej link:

http://www.heavyocity.com/

Być może tego właśnie szukasz. Posłuchaj utworów demo na stronie. 

 
Soundscape dzięki za tego linka :) 


Evolve to naprawdę świetnie brzmiący instrument!


[addsig]
Virus TI key|Clavia Nord Lead 2|Korg M3-73|Wersi PianoStar T2000|TC M3000|VoiceWorks Plus|M-ONE XL| D-TWO|Focusrite Green 1|Roland RE-501|Trochę wtyczek PSP|DAW StudioOne 2 x64|

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Brzmienia do gier i filmów

Post autor: Soundscape » wtorek 15 wrz 2009, 16:45

Jeśli chodzi o hardware to mam EMU 0404 USB, odsłuchy Yamaha MSP 5 i klawiaturę sterującą MIDI. Moim głównym DAW jest Reaper. Czasami wspomagam się Fruity Loops. Ściągnąłem ze stron NI Kore 2 Player Free i Kontakt Player z pakietem darmowych brzmień. Dobrze mi się na tym pracuje. Kupiłem True Strike Tension dla Kore 2 i Evolve Mutations dla Kontakt Player. Ta druga paczka powstała we współpracy z człowiekiem od Heavyocity Evolve. Stronę znam ale wydaje mi się że paczka od NI Evolve Mutations załatwi mi na razie sprawę z brzmieniami tego typu. Tak przy okazji ile kosztuje pełęn pakiet Heavyocity Evolve? Czy w Komplete albo w Kontakt znajdę na pokładzie brzmienia orkiestrowe? Może jakieś chóry? Jak na tym tle wypada Kore 2? Co do Mashine to korci mnie ta maszyna ;) bo czuję że na tych padach świetnie układało by się "filmowe gary" ale czy warto tylko po to kupować maszyna za 2500 PLN?

Dzięki za już i proszę o więcej...
Pozdrawiam....
 


*************************************


Czy warto kupować Maschine? Moim zdaniem tak. Teraz Ci się przyda do garów, potem coraz więcej za jego pomocą zrobiszSmile


Pełen pakiet Evolve, to te 399 dolarów na ich stronie + nasz ukochany VAT. Wyjdzie jakieś 1400 złotych...


 


Co do Kontakta 4, to są tam brzmienia symfoniczne i chóry też dorzucili, więc myślę, że z wymienionych on będzie najbardziej przydatny. Evolve jest świetny, ale już jako dodatek do wzbogacenia aranżacji (a przynajmniej ja go tak używam). Jak masz wersję "Mutations", to już jest 1/3 biblioteki pełnej wersji, więc na razie powinno starczyć.


Pozdrawiam!


Pietro
Posty:771
Rejestracja:sobota 27 maja 2006, 00:00

Re: Brzmienia do gier i filmów

Post autor: Pietro » wtorek 15 wrz 2009, 18:09

Jak masz wersję "Mutations", to już jest 1/3 biblioteki pełnej wersji, więc na razie powinno starczyć.

Pozdrawiam!
...
 


Mutations to zupełnie nowy materiał. Nie jest to lajtowa wersja Evolve.


Komplete 6 oczywiście zawiera Kontakt 4, więc to może być fajna opcja.


Tu masz jeszcze inną opcję. Promocja do 30 września:


http://www.soundsonline-europe.com/Complete-Composers-Collection-PLAY-Edition-Customize-pr-EW-189C.html 


- Piotr 


ODPOWIEDZ