SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
BassFun
Posty:190
Rejestracja:środa 13 sie 2003, 00:00
SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Post autor: BassFun » sobota 05 wrz 2009, 21:21

Czy ktos juz mial  do czynienia z MX4 SSL?


Czy dobrze działa z cubase 5 i czy faktycznie mixy robione


za pomoca tej karty SSL są lepsze od mixow generowanych w tradycyjny sposob na cubase 5. Karta MX4 z przetwornikiem SSL to koszt 17 .000


ale czy warto?


Jak sadzicie czy faktycznie mixy bedzie lepszy jak piszą producencji SSL?


 


 


Awatar użytkownika
Miłaszewski
Posty:997
Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00

Re: SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Post autor: Miłaszewski » sobota 05 wrz 2009, 22:32

...
Czy ktos juz mial  do czynienia z MX4 SSL?

Czy dobrze działa z cubase 5 i czy faktycznie mixy robione

za pomoca tej karty SSL są lepsze od mixow generowanych w tradycyjny sposob na cubase 5. Karta MX4 z przetwornikiem SSL to koszt 17 .000

ale czy warto?

Jak sadzicie czy faktycznie mixy bedzie lepszy jak piszą producencji SSL?

 

 ...
 


jesli masz juz zainwestowane powiedzmy 10 razy wieksza kwote w inne elementy studia, mysle ze bedziesz zadowolony z niskiej latencji i mozliwosci jakie daje ten mikser - chociaz w podobnej cenie mozna kupic uzywanego PT HD i zdecydowanie wybralbym takie rozwiazanie ze wzgledu na pelna integracje software'u z hardwarem


watpie, zebys odczul duza roznice jakosciowa pomiedzy miksem w cubase a miksem przy uzyciu miksera tej karty


[addsig]

Awatar użytkownika
BassFun
Posty:190
Rejestracja:środa 13 sie 2003, 00:00

Re: SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Post autor: BassFun » niedziela 06 wrz 2009, 09:42



Producent twierdzi ze mix bedzie bynajmniej o niebo lepszy


nie zamulony jak w cubase i bedzie mial 3D przestrzen.


Oczywiscie przy zalozeniu ze czynnosc te wykonuje profesionalista ktory


wie co robi i potrafi generowac zawodowe mixy.


Ciekawe czy ktos to juz kupil w polsce i sa jakies porownania


miedzy mixem na SSL MX4 a mixem na cubase czy innym DAW.


 


 



 


Awatar użytkownika
MaciejB
Posty:132
Rejestracja:sobota 24 sty 2009, 00:00

Re: SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Post autor: MaciejB » niedziela 06 wrz 2009, 10:02

Może kwestia jakiejś fobii ale mixy z cubase'a zawsze wydawały mi się jakieś przymulone np. w stosunku do samplitude'a. Przy tej kwocie nie opłaca się czasami poczekać i kupić jakiś sensowny stół? Albo np. analogowy sumator?
 


 ...
 

Muzyk, realizator dźwięku, VJ

Awatar użytkownika
Pan_Jabu
Posty:1190
Rejestracja:wtorek 29 maja 2007, 00:00

Re: SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Post autor: Pan_Jabu » niedziela 06 wrz 2009, 10:42

Zaczyna się... Cool




Awatar użytkownika
Miłaszewski
Posty:997
Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00

Re: SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Post autor: Miłaszewski » niedziela 06 wrz 2009, 10:42

...
Może kwestia jakiejś fobii ale mixy z cubase'a zawsze wydawały mi się jakieś przymulone np. w stosunku do samplitude'a. Przy tej kwocie nie opłaca się czasami poczekać i kupić jakiś sensowny stół? Albo np. analogowy sumator?
 


 ...
 
...
 


najlepiej wydac te pieniadze na zakup plyt w sklepie i zaczac w koncu cwiczyc sluch


jesli miksy z cubase'a wydawaly ci sie przymulone w stosunku do miksow z samplituda oznacza to tylko to, ze miksy w cubase robiles gorzej niz w samplitude


[addsig]

FIRE
Posty:152
Rejestracja:niedziela 06 wrz 2009, 00:00

Re: SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Post autor: FIRE » niedziela 06 wrz 2009, 10:46

Wydaje mi się, że trochę SSL napisał na wyrost. Wiele dzisiejszych produkcji (hitowych produkcji!) nie widziało nawet sumatora analogowego - nie wspominając o cackach hiendowych podczas miksów - a ciężko by było poznać, że ich jedynym sumatorem był Cubase, Logic, czy Sonar. Marketing ma to do siebie, że dobry handlowiec wciśnie nam wszystko i owszem, będzie to miało pozytywny skutek w naszych miksach, ale należy zadać sobie pytanie... ,"czy właśnie MX4 SSL, uświęci poniesione koszty?". Wydaje mi się że nie. Podobna sytuacja miała miejsce, kiedy na rynek SSL wprowadzi Duende i co...(?), rewolucja minęła wraz z wprowadzeniem MX4. Nie dajmy się zwariować i ogłupić marketingowej propagandzie. Ja osobiście, myślę że podstawową sprawą w miksowaniu jest człowiek i jego wiedza teoretyczna, a tym bardziej praktyczna - bez tego nawet Matrix SSL'a nic nie wniesie do miksów.


Pozdrawiam.


Awatar użytkownika
mastyk
Posty:72
Rejestracja:piątek 05 gru 2003, 00:00

Re: SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Post autor: mastyk » niedziela 06 wrz 2009, 10:47

...



Producent twierdzi ze mix bedzie bynajmniej o niebo lepszy


To dziwne, że producent twierdzi, że "mix wcale nie będzie o niebo lepszy"...



Powinien raczej zachwalać swój produkt...


m.


Kalamb
Posty:355
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00

Re: SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Post autor: Kalamb » niedziela 06 wrz 2009, 10:52



Producent twierdzi ze mix bedzie bynajmniej o niebo lepszy


nie zamulony jak w cubase i bedzie mial 3D przestrzen.


Oczywiscie przy zalozeniu ze czynnosc te wykonuje profesionalista ktory


wie co robi i potrafi generowac zawodowe mixy.


 



 


*****************************************************
I odpowiedź masz gotową

FIRE
Posty:152
Rejestracja:niedziela 06 wrz 2009, 00:00

Re: SSL MX4 - rewolucja w dziedzinie mixowania w DAW?

Post autor: FIRE » niedziela 06 wrz 2009, 10:56

I jeszcze cytat, sklepowa informacja na temat TC 96k, odzwierciedlająca to co mialem na myśli - przyznam się że sam kiedyś dałem się na to nabrać.


"Procesor Finalizer 96K został wyposażony w algorytmy wykorzystujące najnowszą wersję wielokrotnie nagradzanej technologii masteringowej firmy TC Electronic, która zwiększa przejrzystość brzmienia miksów oraz dodaje im ciepła i niesamowitego „wykopu”. Procesor dysponuje szeregiem nowych, zaawansowanych funkcji, jak m.in. możliwość pracy z częstotliwością próbkowania 96 kHz, przez co użytkownik pracujący w dowolnym studiu - dużym czy małym - zyskuje dostęp do świata profesjonalnego masteringu. Aby uzyskać sfinalizowane brzmienie gotowe do emisji radiowej lub zapisu na komercyjnej płycie wystarczy wpiąć Finalizer 96K pomiędzy wyjście miksera lub stacji roboczej a rejestrator. Wcześniej uzyskanie takiego brzmienia nie było możliwe poza murami profesjonalnego studia masteringowego."


ODPOWIEDZ