Domowe studio nagrań
...Bo jeszcze przypomne, ze chodzi nam tylko i wylacznie o zabezpieczenie toru przed przesterowaniem, a nie o szlachetny efekt permanentnego dzialania najlepszego plug-ina na swiecie czyli L1 :)...
**********************
Czy jest on najlepszy wśród programowych to sprawa wyjątkowo dyskusyjna. Owszem swoje zadanie jako cyfrowy limiter wykonuje prawidłowo ale bez przesady nie ma się czym tutaj zachwycać jeszcze.
**********************
Czy jest on najlepszy wśród programowych to sprawa wyjątkowo dyskusyjna. Owszem swoje zadanie jako cyfrowy limiter wykonuje prawidłowo ale bez przesady nie ma się czym tutaj zachwycać jeszcze.
Re: Domowe studio nagrań
Czy jest on najlepszy wśród programowych to sprawa wyjątkowo dyskusyjna. Owszem swoje zadanie jako cyfrowy limiter wykonuje prawidłowo ale bez przesady nie ma się czym tutaj zachwycać jeszcze
To nie watek o L1, a w slrocie mi chodzilo tylko o to, ze jest to najbardziej slyszalny plug-in na swiecie, ktory w dodatku sam jeden wywarl niezwykle wyrazny wplyw na brzmienie nowoczesnej muzyki - zreszta i tak wspomnialem o tym z pewnym "przekąsem"
To nie watek o L1, a w slrocie mi chodzilo tylko o to, ze jest to najbardziej slyszalny plug-in na swiecie, ktory w dodatku sam jeden wywarl niezwykle wyrazny wplyw na brzmienie nowoczesnej muzyki - zreszta i tak wspomnialem o tym z pewnym "przekąsem"

Re: Domowe studio nagrań
Chodzi mi raczej o wzgledy historyczne - wiesz, z ktorego roku jest L1? :)...
**********************
wiem .... a ty wiesz ?
**********************
wiem .... a ty wiesz ?

Pozdrawiam Ula :)
Re: Domowe studio nagrań
Jednej rzeczy jeszcze nie rozumiem:
nullJezeli nasz program na to pozwala, to sygnalem wchodzimy najpierw na kanal aux, na ktorym ustawiamy L1 lub L2
Przecież przesterowanie (to najbardziej szkodliwe) powstaje podczas konwersji A/D, a więc na przetwornikach karty. Gdy sygnał jest już w programie - to jest już przesterowany i L1 nie pomoże.
Moim zdaniem przed przesterami należy zabezpieczyć się stosując zewnętrzny kompresor/limiter lub odpowiednio "trzymać" poziom pod kontrolą.
Czy o tym jest mowa czy chodzi o coś innego?
Pozdrawiam
nullJezeli nasz program na to pozwala, to sygnalem wchodzimy najpierw na kanal aux, na ktorym ustawiamy L1 lub L2
Przecież przesterowanie (to najbardziej szkodliwe) powstaje podczas konwersji A/D, a więc na przetwornikach karty. Gdy sygnał jest już w programie - to jest już przesterowany i L1 nie pomoże.
Moim zdaniem przed przesterami należy zabezpieczyć się stosując zewnętrzny kompresor/limiter lub odpowiednio "trzymać" poziom pod kontrolą.
Czy o tym jest mowa czy chodzi o coś innego?
Pozdrawiam
Re: Domowe studio nagrań
Przecież przesterowanie (to najbardziej szkodliwe) powstaje podczas konwersji A/D, a więc na przetwornikach karty. Gdy sygnał jest już w programie - to jest już przesterowany i L1 nie pomoże.
Moim zdaniem przed przesterami należy zabezpieczyć się stosując zewnętrzny kompresor/limiter lub odpowiednio "trzymać" poziom pod kontrolą.
**********************
Święta prawda.
Pozdrawiam
Moim zdaniem przed przesterami należy zabezpieczyć się stosując zewnętrzny kompresor/limiter lub odpowiednio "trzymać" poziom pod kontrolą.
**********************
Święta prawda.
Pozdrawiam
Re: Domowe studio nagrań
...Przecież przesterowanie (to najbardziej szkodliwe) powstaje podczas konwersji A/D, a więc na przetwornikach karty. Gdy sygnał jest już w programie - to jest już przesterowany i L1 nie pomoże.
Moim zdaniem przed przesterami należy zabezpieczyć się stosując zewnętrzny kompresor/limiter lub odpowiednio "trzymać" poziom pod kontrolą.
**********************
Święta prawda.
No ale wlasnie chodzi o to, aby zabezpieczyc sie przed tym przesterowaniem zmniejszajac poziom wejsciowy o te, powiedzmy, 12dB. Wtedy przesterowanie przetwornika nie nastapi a L1 podniesie poziom nagrywanego sygnalu do normalnej wartosci.
Moim zdaniem przed przesterami należy zabezpieczyć się stosując zewnętrzny kompresor/limiter lub odpowiednio "trzymać" poziom pod kontrolą.
**********************
Święta prawda.
No ale wlasnie chodzi o to, aby zabezpieczyc sie przed tym przesterowaniem zmniejszajac poziom wejsciowy o te, powiedzmy, 12dB. Wtedy przesterowanie przetwornika nie nastapi a L1 podniesie poziom nagrywanego sygnalu do normalnej wartosci.
Re: Domowe studio nagrań
No ale wlasnie chodzi o to, aby zabezpieczyc sie przed tym przesterowaniem zmniejszajac poziom wejsciowy o te, powiedzmy, 12dB. Wtedy przesterowanie przetwornika nie nastapi a L1 podniesie poziom nagrywanego sygnalu do normalnej wartosci....
**********************
No i ja tak robię. Daje sobie 6 dB luzu bez żadnego limitera. Po co nagrywać sygnał przepuszczony np. przez L1, skoro można to zrobić po rejestracji z tym samym skutkiem i do tego masz pole do eksperymentów. Jak zarejestrujesz ślad przepuszczony prze jakiś plugin, to już nie ma odwrotu.
**********************
No i ja tak robię. Daje sobie 6 dB luzu bez żadnego limitera. Po co nagrywać sygnał przepuszczony np. przez L1, skoro można to zrobić po rejestracji z tym samym skutkiem i do tego masz pole do eksperymentów. Jak zarejestrujesz ślad przepuszczony prze jakiś plugin, to już nie ma odwrotu.
Re: Domowe studio nagrań
No i ja tak robię. Daje sobie 6 dB luzu bez żadnego limitera. Po co nagrywać sygnał przepuszczony np. przez L1, skoro można to zrobić po rejestracji z tym samym skutkiem i do tego masz pole do eksperymentów. Jak zarejestrujesz ślad przepuszczony prze jakiś plugin, to już nie ma odwrotu. ...
**********************
Święta prawda
Pozdrawiam
**********************
Święta prawda

Pozdrawiam
Re: Domowe studio nagrań
No i ja tak robię. Daje sobie 6 dB luzu bez żadnego limitera. Po co nagrywać sygnał przepuszczony np. przez L1, skoro można to zrobić po rejestracji z tym samym skutkiem i do tego masz pole do eksperymentów. Jak zarejestrujesz ślad przepuszczony prze jakiś plugin, to już nie ma odwrotu. ...
**********************
Zawsze mozesz nagrac ten sam sygnal na dwa slady, w tym jeden z kompresja, a jeden bez. Masz wtedy jeszcze szersze pole do eksperymentoow.
z
**********************
Zawsze mozesz nagrac ten sam sygnal na dwa slady, w tym jeden z kompresja, a jeden bez. Masz wtedy jeszcze szersze pole do eksperymentoow.
z