dodam jeszcze iż do tego musisz użyc dobrego, "szybkiego" głośnika ze sporym wychyleniem
Wykorzystanie głośnika jako subkicka
Re: Wykorzystanie głośnika jako subkicka
Hej
mysle ze preamp gramofonowy poradzi sobie trzeba jeszcze znalesc odpowiedni glosnik na tyle dynamiczny by ladnie sie przekladal dziwiek.
wejscie w preampie gramof. max ma 15-20mV i 47-150Ω(zalezy od preampu) gdzies kiedys czytalem ze kolo wpia prosto w mixer przy rozkreconej czulosci i mu to chodzilo z jakim efektem to nie wiem moze tylko na tyle ze dzialalo.
Nie wiem jak to sie ma z wejsciami typu inst. Hi Z, gitarke elekt. smialo sie podpina i gra ale Ω ma parenascie killo
Jesli masz takowy preamp mozesz sprobowac to zapiac i ocenic efekt sam, mozna tez wygozystac lampowy preamp gramofonowy.
Hej
Re: Wykorzystanie głośnika jako subkicka
...
witam ,
ja po prostu dolutowałem kabel do głośnika i mój subkick działa bez zarzutu, nie bardzo rozumiem o co wam chodzi? moj subkick ma normalny sygnal jak kazdy inny mikrofon dynamiczny. ostatnio nagrywalem płyte zespolu Natural Dread Killaz , i na stopie był subkick + audix d4 , takie zestawienie dalo poteżną stopę.
pozdrawiam
Re: Wykorzystanie głośnika jako subkicka
mysle ze preamp gramofonowy poradzi sobie trzeba jeszcze znalesc odpowiedni glosnik na tyle dynamiczny by ladnie sie przekladal dziwiek.
Zapomniales o tym, ze preamp gramonowy ma ksztalowana charakterystyke RIAA, co zwlaszcza na stope chyba nie jest najlepszym pomyslem :)
wejscie w preampie gramof. max ma 15-20mV i 47-150Ω(zalezy od preampu)
Wiekszosc raczej jest przystosowana do wkladek MC na poziomie 2-5mV
(chyba ze masz na mysli stare konstrukcje na wkladke MM, ale to tez nie jest zbyt dobry pomysl)
gdzies kiedys czytalem ze kolo wpia prosto w mixer przy rozkreconej czulosci i mu to chodzilo z jakim efektem to nie wiem moze tylko na tyle ze dzialalo.
Nie wiem jak to sie ma z wejsciami typu inst. Hi Z, gitarke elekt. smialo sie podpina i gra ale Ω ma parenascie killo
Parenascie to juz duzo, srednio od trzech kilo wzwyz sie zaczyna :)
Re: Wykorzystanie głośnika jako subkicka
...
mysle ze preamp gramofonowy poradzi sobie trzeba jeszcze znalesc odpowiedni glosnik na tyle dynamiczny by ladnie sie przekladal dziwiek.
Zapomniales o tym, ze preamp gramonowy ma ksztalowana charakterystyke RIAA, co zwlaszcza na stope chyba nie jest najlepszym pomyslem :)
faktycznie tego nie wziolem pod uwage (za to efekt moze byc ciekawy :))
wejscie w preampie gramof. max ma 15-20mV i 47-150Ω(zalezy od preampu)
Wiekszosc raczej jest przystosowana do wkladek MC na poziomie 2-5mV
(chyba ze masz na mysli stare konstrukcje na wkladke MM, ale to tez nie jest zbyt dobry pomysl)
faktycznie ale konstrukcje lampowe przystosowane sa do MM i MC dlatego maja 15-20mV (przelacznik lub oddzielne wejscia)
gdzies kiedys czytalem ze kolo wpia prosto w mixer przy rozkreconej czulosci i mu to chodzilo z jakim efektem to nie wiem moze tylko na tyle ze dzialalo.
Nie wiem jak to sie ma z wejsciami typu inst. Hi Z, gitarke elekt. smialo sie podpina i gra ale Ω ma parenascie killo
Parenascie to juz duzo, srednio od trzech kilo wzwyz sie zaczyna :)
To zalezy czy mowimy o przstawkach takich sobiew czy o markowych no i humbackerach czy singlach np sa dimarzio hum. co maja 25K
Hej
Re: Wykorzystanie głośnika jako subkicka
...
...
mysle ze preamp gramofonowy poradzi sobie trzeba jeszcze znalesc odpowiedni glosnik na tyle dynamiczny by ladnie sie przekladal dziwiek.
Zapomniales o tym, ze preamp gramonowy ma ksztalowana charakterystyke RIAA, co zwlaszcza na stope chyba nie jest najlepszym pomyslem :)
faktycznie tego nie wziolem pod uwage (za to efekt moze byc ciekawy :))
MC - Moving Coil - to wkladka magnetyczna tzw. predkosciowa. Im wyzsze czestotliwosci, tym wyzszy poziom sygnalu. Celem kompensacji tegoz nalezy zastosowac bardzo silne korekcje podbijajace niskie, a obnizajace wysokie czestotliwosci. Jesli teraz na taki glosnik w charakterze mikrofonu nalozysz taka korekcje, efekty moze i beda ciekawe, ale czy do wykorzystania w praktyce - raczej watpie :)
Nie wiem jak to sie ma z wejsciami typu inst. Hi Z, gitarke elekt. smialo sie podpina i gra ale Ω ma parenascie killo
Parenascie to juz duzo, srednio od trzech kilo wzwyz sie zaczyna :)
To zalezy czy mowimy o przstawkach takich sobiew czy o markowych no i humbackerach czy singlach np sa dimarzio hum. co maja 25K
Markowe czy nie - nie ma za duzo do rzeczy.
Gitare musisz rozpatrywac jako calkowity obwod elektryczny. W zaleznosci od konfiguracji cewek w zdecydowanej wiekszosci markowych gitar bedziesz mial zazwyczaj kilka kΩ, a w rownie markowych aktywnych EMG za elektronika (a przeciez tak preamp "widzi" gitare, a nie bezp. jej cewki) bedzie jeszcze mniej.
Re: Wykorzystanie głośnika jako subkicka
Jeszcze jedna sprawa, skoro juz ten offtop gitarowy sie pojawil - to nie jest byle parenascie miliwoltow, wiec taki preamp gramofonowy zostanie przesterowany natychmiast.
p.s. - zajrzalem wlasnie na katalog DiMarzio - zobacz tam impedancje. Srednio 10-12k na HB, przy SC trafisz i na 3k. Te 16-20k sa wyjatkami.
Re: Wykorzystanie głośnika jako subkicka
...
Jeszcze jedna sprawa, skoro juz ten offtop gitarowy sie pojawil - to nie jest byle parenascie miliwoltow, wiec taki preamp gramofonowy zostanie przesterowany natychmiast.
p.s. - zajrzalem wlasnie na katalog DiMarzio - zobacz tam impedancje. Srednio 10-12k na HB, przy SC trafisz i na 3k. Te 16-20k sa wyjatkami....
jak juz posalem wczesniej zgada sie ze zalezy wszystko od typu,modelu i przezannczenia jaka impedancja i pojemnosc indukcyjnosc cewki ma byc albo jest, a to czy markowe i nie ma to znaczenia moze dla Ciebie (bez obrazy) bo ja sie bede klocil chyba do ostatniego slowa (podparte praktyka) przyklad markowe mniej szumia czy to przystawki czy kabelki zamontuj w swoja gitarke przystawke ibaneza z niskiej serji a dimarzio czy dunkana zdziwisz sie czystoscia sygnalu i brakiem szumow(a dokladniej znikoma iloscia bo jednak zawsze sa:)).
wracajac do tematu czy moze ktos sprawdzic miernikiem (a najlepiej wlasniciel postu) ile mV daje glosnik na tej podstawie mozna sie dowiedziec czego uzyc pomiedzy i czy wogule bedzie potrzebny jakis preamp
jak nadawca pisal o wejsciu -30db(co daje ~17mV/Pa)
(nie rozpisuje sie tu o zaleznosciach mV do db bo to zbedne jesli komus potrzeba odsylam na google do poszukania wzorow i wyjasnien)
to mysle ze bedzie za malo czule, ale dopuki sie nie dowiemy ile jest wstanie wytworzyc mV glosnik to mozemy sobie gdybac najlepiej podpiac glosnik jak dynamika i w preampa sciagnac gain by nic nie uszkodzic i sprawdzic
Hej
Re: Wykorzystanie głośnika jako subkicka
...
...
Jeszcze jedna sprawa, skoro juz ten offtop gitarowy sie pojawil - to nie jest byle parenascie miliwoltow, wiec taki preamp gramofonowy zostanie przesterowany natychmiast.
p.s. - zajrzalem wlasnie na katalog DiMarzio - zobacz tam impedancje. Srednio 10-12k na HB, przy SC trafisz i na 3k. Te 16-20k sa wyjatkami....
jak juz posalem wczesniej zgada sie ze zalezy wszystko od typu,modelu i przezannczenia jaka impedancja i pojemnosc indukcyjnosc cewki ma byc albo jest, a to czy markowe i nie ma to znaczenia moze dla Ciebie (bez obrazy) bo ja sie bede klocil chyba do ostatniego slowa (podparte praktyka)
I naprawde uwazasz, ze w markowych impedancja jest inna niz w tych mniej markowych?
przyklad markowe mniej szumia czy to przystawki czy kabelki zamontuj w swoja gitarke przystawke ibaneza z niskiej serji a dimarzio czy dunkana zdziwisz sie czystoscia sygnalu i brakiem szumow(a dokladniej znikoma iloscia bo jednak zawsze sa:)).
Mam Evolution w swoim JEMie
Re: Wykorzystanie głośnika jako subkicka
Hej
doszukalem sie lektury o subkick DIY i juz wszystko jasne milego czytania
This is an old, but very effective trick for miking kick drums. Take a Yamaha NS10 speaker cone and use that to capture the extra low frequencies of the drum. Without going into too much theory about this, a dynamic microphone and a speaker are essentially the same thing, they are both transducers. They take acoustical energy and convert it into electrical energy or vice versa.
So what you do is take the speaker out of the box, solder a male XLR plug on a short cable to the speaker terminals. Pin 2 goes to (+) and Pin 1 goes to (-) pin 3 is not used. The matter of mounting this speaker to a stand is a different matter, this is the main reason to go buy the Yamaha Subkick microphone, because of it’s great, easy to use mounting system, that and its also more durable likely than the home version. One way to do it is to take a standard mic clip apart and fitting the slotted part securely to the corner mounting holes of the speaker, that is if the speaker you are using has the 4 corners and not just holes drilled just around the cone [square not a circle]. Or you can attach it to a microphone boom or goose-neck permanently.
The output of the subkick is very hot, meaning you are going to have to attenuate the signal for it to be of any use to you. An inline -20dB pad, a pad at the mic pre, or one built into the mic will need to be used. This guy used a 10k Ohm in series with pin 2 and a 1k Ohm resister across pins 1 and 2 to drop the output about 20dB.
Mic placement: These work really well at the edge of the drum parallel to the skin. Try it under a floor tom too.
Why the NS10? Most time you see these in a studio it will be with an NS10 cone, but why? From what I’ve been told it is because there are usually extra NS10s lying around a studio, all studios had NS10s, you could predict how it would sound, and they have a frequency response that works well. Don’t know how much truth there is to that. You can use any speaker you want, it will obviously make a difference in the sound.
Lastly here is a picture I took of one of the two diy subkicks at Metalworks. Note mounting, placement, and inline pad.
Hej