3 x serwis - zwrot kasy?

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
ZgibniewZiobor
Posty:242
Rejestracja:sobota 07 mar 2009, 00:00
3 x serwis - zwrot kasy?

Post autor: ZgibniewZiobor » czwartek 09 lip 2009, 14:27

Witam, posiadam monitory pewnej firmy. Mam je półtora roku (2lata gwarancji) i już 3 raz poszły na serwis bo się coś w nich zepsuło:( Mam już tego dosyć, czy mogę oczekiwać od producenta zwrotu pieniędzy?

Awatar użytkownika
ZgibniewZiobor
Posty:242
Rejestracja:sobota 07 mar 2009, 00:00

Re: 3 x serwis - zwrot kasy?

Post autor: ZgibniewZiobor » czwartek 09 lip 2009, 15:01

...Witam, posiadam monitory pewnej firmy. Mam je półtora roku (2lata gwarancji) i już 3 raz poszły na serwis bo się coś w nich zepsuło:( Mam już tego dosyć, czy mogę oczekiwać od producenta zwrotu pieniędzy?... Głośniki były kupowane na firmę.


roberto266
Posty:6
Rejestracja:poniedziałek 06 lip 2009, 00:00

Re: 3 x serwis - zwrot kasy?

Post autor: roberto266 » czwartek 09 lip 2009, 15:35

...
...Witam, posiadam monitory pewnej firmy. Mam je półtora roku (2lata gwarancji) i już 3 raz poszły na serwis bo się coś w nich zepsuło:( Mam już tego dosyć, czy mogę oczekiwać od producenta zwrotu pieniędzy?... Głośniki były kupowane na firmę.
...
 


 


według mnie to pewny zwrot kasy, ale nie u producenta tylko w tym sklepie w ktorym kupiłes...


[addsig]

Awatar użytkownika
ZgibniewZiobor
Posty:242
Rejestracja:sobota 07 mar 2009, 00:00

Re: 3 x serwis - zwrot kasy?

Post autor: ZgibniewZiobor » czwartek 09 lip 2009, 17:04

czy ktoś wie jak ta sprawa wygląda w świetle prawa polskiego?

Kalamb
Posty:355
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00

Re: 3 x serwis - zwrot kasy?

Post autor: Kalamb » czwartek 09 lip 2009, 17:47

...czy ktoś wie jak ta sprawa wygląda w świetle prawa polskiego?... 


 


Sprawy krótko mają się tak: jeśli gwarancja nie stanowi inaczej, trzy naprawy kwalifikują sprzet do wymiany na nowy, wystarczy jedna wizyta w sewisie pod warunkiem, że serwisant stwierdzi pisemnie iż nie jest w stanie dokonać naprawy z powodu niedostępności części lub rodzaju uszkodzenia, zwrot kasy dopiero wtedy gdy producent (sprzedawca) nie jest w stanie zapewnić wymiany na dokładnie ten sam model. Jest tylko jeden myk, zapewne za każdym razem podpisywałeś przy odbiorze sprzętu potwierdzenie odbioru na którym gdzieś tam jest napisane, że serwisant oddaje sprzęt naprawiony, sprawny, w kwestiach spornych będa się tego trzymać. Proponuję odwiedzić najbliższą miejscu Twego zamieszkania jednostkę Federację Konsumentów.


Awatar użytkownika
ZgibniewZiobor
Posty:242
Rejestracja:sobota 07 mar 2009, 00:00

Re: 3 x serwis - zwrot kasy?

Post autor: ZgibniewZiobor » czwartek 09 lip 2009, 18:22

głośniki są kupione na firmę, a prawa konsumenta dotyczą osoby prywatnej


Suave
Posty:18
Rejestracja:środa 17 cze 2009, 00:00

Re: 3 x serwis - zwrot kasy?

Post autor: Suave » czwartek 09 lip 2009, 20:11

...
głośniki są kupione na firmę, a prawa konsumenta dotyczą osoby prywatnej...
 


 


To reguluje Kodeks cywilny


Art. 560. § 1.  Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.


 

Soter Group
Suave Records

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: 3 x serwis - zwrot kasy?

Post autor: Zbynia » czwartek 09 lip 2009, 22:34


O ile się nie mylę to gwarancja na firmę wynosi jeden rok.Tu już jest tak zagmatwane że robia co chcą.



Czarny[Tbg]
Posty:33
Rejestracja:sobota 01 maja 2004, 00:00

Re: 3 x serwis - zwrot kasy?

Post autor: Czarny[Tbg] » piątek 10 lip 2009, 11:04


O ile się nie mylę to gwarancja na firmę wynosi jeden rok.Tu już jest tak zagmatwane że robia co chcą.




ale można dochodzić praw przez 2 lata. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (art 8). spokojnie możesz do nich napisać (do firmy w której kupiłeś sprzet) że żądasz zwrotu kosztów za monitory. mają obowiązek odpowiedzieć w ciągu 14 dni, jeśli nie to domniemywa się że sie zgodzili na to. jak będziesz miał problemy to radze wybrać się do miejskiego (powiatowego) rzecznika praw konsumentów -- darmowa pomoc prawna.

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: 3 x serwis - zwrot kasy?

Post autor: Zbynia » piątek 10 lip 2009, 11:16


Panie kolego punkt pierwszy tej ustawy:


 



Art. 1. 1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny).


 


więc?


ODPOWIEDZ