Przeciez mozna zrobic taki slad basu i stopy, ze po zsumowaniu poziom szczytowy sie znacznie zmniejszy, zalezy, jak rowno graja i z ktorej strony do stopy mikrofon przystawimy
Jeśli oprócz sumowania tłumisz oba sygnały - to tak. W innym przypadku - nie.
A jednak tak. Wystarczy, że oba ślady będą miały identyczną dominującą składową, tylko, że w przeciwnej fazie. Przy sumowaniu śladów ta składowa się zniesie i zmniejszy się wartość maksymalna.
A jak sprawisz, aby bas miał identyczną składową dominującą co akustyczna stopa?...
Sygnały stopy i basu, które po zsumowaniu się "zniosą" i dadzą zmniejszoną wartość szczytową to ja, owszem, mogę wygenerować
elektronicznie. Ale nie o takim przypadku tu mowa!
...No konkretnie bez sensu i nieprawdziwe jest to stwierdzenie, ze sumowanie dwoch roznych sladow da dwukrotnie wyzszy poziom szczytowy(...)
Może być nieprawdziwe, jeśli np. większość śladów to instrumenty perkusyjne. Ale jest na pewno spełnione dla śladów instrumentów grających "legato"!
A niby dlaczego?
Skad przypuszczenie ze w grze legato instrumenty daja identyczny przebieg dodatkowo jeszcze zgodny fazowo???
Takiego przypuszczenia nie było i nie ma. Nie jest potrzebne! Patrz dalej!
iinaczej - skad pomysl ze sinusoidy z roznych skrzypiec (dla uproszczenia - powiedzmy ze pojedyncze skrzypce daja po prostu sinus) beda mialy maxima w tych samych miejscach?
One, mimo iż nie są zsynchronizowane, będą miały
co pewien czas maksima (lub minima) w tych samych miejscach. A ten czas będzie równy połowie najmniejszej wspólnej wielokrotności okresów wszystkich sinusoid. Przykładowo, dla 3 sinusoid 600Hz, 700Hz i 1000Hz, maksima/minima wystąpią co 5 ms.
Dla przebiegów rzeczywistych instrumentów nie da się tego wyliczyć. Ale z pewnością ich maksima "spotkają się" wielokrotnie w czasie trwania nagrania.