32 bit float - o co chodzi?

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00
Re: 32 bit float - o co chodzi?

Post autor: DJOZD » środa 17 cze 2009, 12:56

...
No po taką cholerę że kolega mi tak radził A ja wiem po co on mi tak radził? ...
**********************
Ano po taką żebys sam na wlasne uszy przekonał sie ze miksowanie w niższej domenie nie ma takiego wplywu na, jak to określiłeś "podgłaszanie" miksu.
Przy okazji: samplitude ma mozliwosc zmiany pracy silnika na 16, 24 i 32 bit. Mozesz to sprawdzic. Napisałem to tylko żeby sobie zrobił experyment. A nie pracował w 16 bitach, zebysmy sie źle nie zrozumieli.
...
**********************
Wiec w kontekscie twojego pytania.
Nie zajmuj sie tym czy zgrywanie do 32 bit cos daje czy nie, tylko popracuj nad umiejetnosciami miksowanie, aranzowania. A pracuj poprostu 32 bitach (wewnetrznej kalkulacji aplikacji), i tyle. A zobaczysz z czasem (jak podszkolisz sztuke miksu, realizacji i aranzacji) jak pieknie wszytsko bedzie ci sie "podgłaszac".

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: 32 bit float - o co chodzi?

Post autor: matiz » środa 17 cze 2009, 13:11

...Raz moc, raz poziom szczytowy, a to powyzej to juz w ogole bez sensu i nieprawdziwe.
A co konkretnie wydaje Ci się bez sensu i nieprawdziwe?
Sumowanie stopy na raz i 3 i werbla na 2 i 4 zwiekszy poziom szczytowy?...
Nie, ale jeśli zsumujesz np. ścieżkę stopy ze ścieżką basu - obie o tym samym poziomie szczytowym - to poziom szczytowy sumy będzie prawie na pewno dwukrotnie większy....
**********************
No konkretnie bez sensu i nieprawdziwe jest to stwierdzenie, ze sumowanie dwoch roznych sladow da dwukrotnie wyzszy poziom szczytowy. W jakims laboratoryjnym konkretnym przypadku moze tak byc, ale czesciej raczej nie...
Sformulowanie "prawie na pewno" ma oznaczac jakies prawdopodobienstwo wystapienia tego zdarzenia? Przeciez mozna zrobic taki slad basu i stopy, ze po zsumowaniu poziom szczytowy sie znacznie zmniejszy, zalezy, jak rowno graja i z ktorej strony do stopy mikrofon przystawimy
Poza tym jaki poziom szczytowy? Cyfrowy, PPM, czy jak? I co ma do tego poziom szczytowy, jak i tak chodzi o glosnosc?

Awatar użytkownika
blanko
Posty:236
Rejestracja:poniedziałek 06 paź 2008, 00:00

Re: 32 bit float - o co chodzi?

Post autor: blanko » środa 17 cze 2009, 13:36


Niech Ci jeszcze poradzi, żebyś nalał benzyny do Diesla...
**********************

Kolega znów się wymądrza :)

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: 32 bit float - o co chodzi?

Post autor: MB » środa 17 cze 2009, 14:16

Jak tu się nie irytować, jak wpada setny amator "masteringu" i zadaje to samo oklepane pytanie, które setki razy było już tu wałkowane?

Rejestrując się na forum zaakceptowałeś regulamin, gdzie wołami i na czerwono było napisane, że przed zadaniem pytania sprawdzisz w archiwum, i co? Czemu nie sprawdziłeś?

Awatar użytkownika
blanko
Posty:236
Rejestracja:poniedziałek 06 paź 2008, 00:00

Re: 32 bit float - o co chodzi?

Post autor: blanko » środa 17 cze 2009, 14:31

...Jak tu się nie irytować, jak wpada setny amator "masteringu" i zadaje to samo oklepane pytanie, które setki razy było już tu wałkowane?

Rejestrując się na forum zaakceptowałeś regulamin, gdzie wołami i na czerwono było napisane, że przed zadaniem pytania sprawdzisz w archiwum, i co? Czemu nie sprawdziłeś?...
**********************

sprawdziłem! Nic tam o benzynie i oleju napędowym nie macie

Awatar użytkownika
jarekz
Posty:245
Rejestracja:niedziela 15 sty 2006, 00:00

Re: 32 bit float - o co chodzi?

Post autor: jarekz » środa 17 cze 2009, 14:33

No konkretnie bez sensu i nieprawdziwe jest to stwierdzenie, ze sumowanie dwoch roznych sladow da dwukrotnie wyzszy poziom szczytowy(...)
Może być nieprawdziwe, jeśli np. większość śladów to instrumenty perkusyjne. Ale jest na pewno spełnione dla śladów instrumentów grających "legato"!
Zwracam też Twoją uwagę, że przez "sumowanie" rozumiem operację "x(t)+y(t)", natomiast reżyser dzwięku miesza ślady w różnych proporcjach: "a•x(t)+b•y(t)". Jeśli b jest znacznie mniejsze od a, to faktycznie sygnał y(t) nie będzie miał praktycznie wpływu na poziom szczytowy.
Sformulowanie "prawie na pewno" ma oznaczac jakies prawdopodobienstwo wystapienia tego zdarzenia?
Tak, a zależeć będzie ono od rodzaju muzyki i użytych instrumentów.
Przeciez mozna zrobic taki slad basu i stopy, ze po zsumowaniu poziom szczytowy sie znacznie zmniejszy, zalezy, jak rowno graja i z ktorej strony do stopy mikrofon przystawimy
Jeśli oprócz sumowania tłumisz oba sygnały - to tak. W innym przypadku - nie.
Poza tym jaki poziom szczytowy? Cyfrowy, PPM, czy jak?
Maksymalna wartość bezwzględna sygnału.
I co ma do tego poziom szczytowy, jak i tak chodzi o glosnosc?...
Ejże, głośność nie ma tu nic do rzeczy! Chodzi o to, czy stosunek sygnał/szum zmiksowanego nagrania będzie lepszy czy gorszy względem stosunku sygnał/szum w indywidualnych ścieżkach. Ten wątek zaczął trzy dni temu "gatto"; cytuję: Zmiksowanie czterych śladów z jednakowym poziomem szumu spowoduje jego DWUKROTNE ZMNIEJSZENIE w miksie. Przy 16 sladach zmniejszenie szumu będzie czterokrotne.

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: 32 bit float - o co chodzi?

Post autor: MB » środa 17 cze 2009, 14:41

Przeciez mozna zrobic taki slad basu i stopy, ze po zsumowaniu poziom szczytowy sie znacznie zmniejszy, zalezy, jak rowno graja i z ktorej strony do stopy mikrofon przystawimy
Jeśli oprócz sumowania tłumisz oba sygnały - to tak. W innym przypadku - nie.
**********************
A jednak tak. Wystarczy, że oba ślady będą miały identyczną dominującą składową, tylko, że w przeciwnej fazie. Przy sumowaniu śladów ta składowa się zniesie i zmniejszy się wartość maksymalna.


Ten wątek zaczął trzy dni temu "gatto"; cytuję: Zmiksowanie czterych śladów z jednakowym poziomem szumu spowoduje jego DWUKROTNE ZMNIEJSZENIE w miksie. Przy 16 sladach zmniejszenie szumu będzie czterokrotne....
**********************
I to twierdzenie jest niestety kompletnie nieprawdziwe. Zmniejszenie szumu nastąpiłoby tylko wtedy gdyby te cztery/16 śladów było identyczne, tylko były zaszumione inną realizacją szumu. Poza bardzo egzotycznymi przypadkami (przychodzi na myśl jedynie wspomniana audiofilska konstrukcja z wieloma równolegle pracującymi przetwornikami c/a) taka sytuacja nie ma nigdy miejsca w praktyce.

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: 32 bit float - o co chodzi?

Post autor: MB » środa 17 cze 2009, 14:52

sprawdziłem! Nic tam o benzynie i oleju napędowym nie macie ...
**********************
Aż by się chciało zacytować Gogola.

Dziecko drogie, na początku wątku nie było mowy o benzynie tylko o bitach i miałeś psi obowiązek sprawdzić w archiwum, czy takiego tematu nie było. A był SETKI RAZY Ta tematyka jest tu wałkowana do obrzydzenia!!!

Co rusz wpada kolejny lamer, któremu się "bity nie kleją" i zamiast zastanowić się nad swoją indolencją muzyczną szuka przyczyny w jakichś brakujących bitach.

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: 32 bit float - o co chodzi?

Post autor: szkudlik » środa 17 cze 2009, 15:13

...No konkretnie bez sensu i nieprawdziwe jest to stwierdzenie, ze sumowanie dwoch roznych sladow da dwukrotnie wyzszy poziom szczytowy(...)
Może być nieprawdziwe, jeśli np. większość śladów to instrumenty perkusyjne. Ale jest na pewno spełnione dla śladów instrumentów grających "legato"!


**********************


A niby dlaczego?
Skad przypuszczenie ze w grze legato instrumenty daja identyczny przebieg dodatkowo jeszcze zgodny fazowo???

inaczej - skad pomysl ze sinusoidy z roznych skrzypiec (dla uproszczenia - powiedzmy ze pojedyncze skrzypce daja po prostu sinus) beda mialy maxima w tych samych miejscach?


[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

Awatar użytkownika
jarekz
Posty:245
Rejestracja:niedziela 15 sty 2006, 00:00

Re: 32 bit float - o co chodzi?

Post autor: jarekz » środa 17 cze 2009, 16:07

Przeciez mozna zrobic taki slad basu i stopy, ze po zsumowaniu poziom szczytowy sie znacznie zmniejszy, zalezy, jak rowno graja i z ktorej strony do stopy mikrofon przystawimy
Jeśli oprócz sumowania tłumisz oba sygnały - to tak. W innym przypadku - nie.
A jednak tak. Wystarczy, że oba ślady będą miały identyczną dominującą składową, tylko, że w przeciwnej fazie. Przy sumowaniu śladów ta składowa się zniesie i zmniejszy się wartość maksymalna.

A jak sprawisz, aby bas miał identyczną składową dominującą co akustyczna stopa?...
Sygnały stopy i basu, które po zsumowaniu się "zniosą" i dadzą zmniejszoną wartość szczytową to ja, owszem, mogę wygenerować elektronicznie. Ale nie o takim przypadku tu mowa!

...No konkretnie bez sensu i nieprawdziwe jest to stwierdzenie, ze sumowanie dwoch roznych sladow da dwukrotnie wyzszy poziom szczytowy(...)
Może być nieprawdziwe, jeśli np. większość śladów to instrumenty perkusyjne. Ale jest na pewno spełnione dla śladów instrumentów grających "legato"!
A niby dlaczego?
Skad przypuszczenie ze w grze legato instrumenty daja identyczny przebieg dodatkowo jeszcze zgodny fazowo???

Takiego przypuszczenia nie było i nie ma. Nie jest potrzebne! Patrz dalej!
iinaczej - skad pomysl ze sinusoidy z roznych skrzypiec (dla uproszczenia - powiedzmy ze pojedyncze skrzypce daja po prostu sinus) beda mialy maxima w tych samych miejscach?
One, mimo iż nie są zsynchronizowane, będą miały co pewien czas maksima (lub minima) w tych samych miejscach. A ten czas będzie równy połowie najmniejszej wspólnej wielokrotności okresów wszystkich sinusoid. Przykładowo, dla 3 sinusoid 600Hz, 700Hz i 1000Hz, maksima/minima wystąpią co 5 ms.
Dla przebiegów rzeczywistych instrumentów nie da się tego wyliczyć. Ale z pewnością ich maksima "spotkają się" wielokrotnie w czasie trwania nagrania.

ODPOWIEDZ