32 bit float - o co chodzi?
czyli zgodzisz się z tym że im więcej dynamiki czyli odstępu od szumu = można uzyskać utwór głośniejszy poprzez kompresje? :)...
**********************
Nie, jesli masz na mysli samą trzdziestodwóbitowość zgrania, czy zwykły stosunek szumu do sygnału.
Tak, jesli masz na myśli dynamiczność miksu, aranżacji.
Głośność jaką można uzyskać przy ograniczaniu dynamiki bez duzych zniekształceń jest najbardziej uzależniona od "jakości" aranżacji (w tym doboru brzmien, ich wzajemna korelacja w miksie, własciwej aranzacji partii instrumentów) i miksu. Z kolei aby brzmienie jak najmniej sie zniekształcało i tracilo na wględem źdródła należy pracować w domenie wyższej niż 16 bit.
**********************
Nie, jesli masz na mysli samą trzdziestodwóbitowość zgrania, czy zwykły stosunek szumu do sygnału.
Tak, jesli masz na myśli dynamiczność miksu, aranżacji.
Głośność jaką można uzyskać przy ograniczaniu dynamiki bez duzych zniekształceń jest najbardziej uzależniona od "jakości" aranżacji (w tym doboru brzmien, ich wzajemna korelacja w miksie, własciwej aranzacji partii instrumentów) i miksu. Z kolei aby brzmienie jak najmniej sie zniekształcało i tracilo na wględem źdródła należy pracować w domenie wyższej niż 16 bit.
Re: 32 bit float - o co chodzi?
Głośność jaką można uzyskać przy ograniczaniu dynamiki bez duzych zniekształceń jest najbardziej uzależniona od "jakości" aranżacji (w tym doboru brzmien, ich wzajemna korelacja w miksie, własciwej aranzacji partii instrumentów) i miksu. Z kolei aby brzmienie jak najmniej sie zniekształcało i tracilo na wględem źdródła należy pracować w domenie wyższej niż 16 bit.
...
**********************
no właśnie, czyli po części przyznałeś mi rację a koledzy wyżej nie :)
Re: 32 bit float - o co chodzi?
no właśnie, czyli po części przyznałeś mi rację a koledzy wyżej nie :) ...
**********************
Te "po części" robi pewną dużą różnice.
Głośność i podatność miksu na spore wyzyłowanie limiterem (bez slyszalnych nieprzyjemnych zniekształcen) nie odnosi się w tak duzym stopniu do rozdzielczosci bitowej samego zgrania - tylko do zawartości miksu. Dobry miks jest zależny od dobrego aranżu, dobrego brzmienia instrumentów, dobrze zaaranzowanych parti instrumentów, dobrej realiacji nagrania, dobrego miksowania, dobrej kompozycji itp. Jeżeli to bedzie dobre to nawet jak zgrasz ten miks do 16 bitów i bedzie to masterował to osiągniesz kilka set razy lepszey rezultat niz jakbys mial kiepski miks i aranz i zgrał to nawet do 48 bitów.
Natomiast ZUPEŁNIE CZYM INNYM JEST praca na etapie miksu, nagrań i aranzacji w domenie 32 bitów. To jest po to by wszelkie karkulacje odbywały się z większą precyzją i nie powodowały niepotrzebnych, nieporządanych zniekształcen dzwięku, które nie musza miec wcale wplywu na podatnosc miksu na, jak to wczesniej powiedziales, "podgłaszanie". Zupelnie cos innego!
**********************
Te "po części" robi pewną dużą różnice.
Głośność i podatność miksu na spore wyzyłowanie limiterem (bez slyszalnych nieprzyjemnych zniekształcen) nie odnosi się w tak duzym stopniu do rozdzielczosci bitowej samego zgrania - tylko do zawartości miksu. Dobry miks jest zależny od dobrego aranżu, dobrego brzmienia instrumentów, dobrze zaaranzowanych parti instrumentów, dobrej realiacji nagrania, dobrego miksowania, dobrej kompozycji itp. Jeżeli to bedzie dobre to nawet jak zgrasz ten miks do 16 bitów i bedzie to masterował to osiągniesz kilka set razy lepszey rezultat niz jakbys mial kiepski miks i aranz i zgrał to nawet do 48 bitów.
Natomiast ZUPEŁNIE CZYM INNYM JEST praca na etapie miksu, nagrań i aranzacji w domenie 32 bitów. To jest po to by wszelkie karkulacje odbywały się z większą precyzją i nie powodowały niepotrzebnych, nieporządanych zniekształcen dzwięku, które nie musza miec wcale wplywu na podatnosc miksu na, jak to wczesniej powiedziales, "podgłaszanie". Zupelnie cos innego!
Re: 32 bit float - o co chodzi?
no właśnie, czyli po części przyznałeś mi rację a koledzy wyżej nie :) ...
**********************
I zeby jeszcze przybic na to pieczatke. Pomijajac wszystkie te dywagacje nad rozdzielczosciami. Zapewniam ze moge zrobic taki miks, tylko w 16 bitach (a moze i 14 dla zabawy, nawet z wewnetrzna karkulacja miksera 16 bit), który bedzie bardzo dobrze podatny na bezstresowe limitowanie.
Fakt ze brzmienie moze byc bardzo "16 bitowe" ale nie w tym rzecz.
Re: 32 bit float - o co chodzi?
Głośność i podatność miksu na spore wyzyłowanie limiterem (bez slyszalnych nieprzyjemnych zniekształcen) nie odnosi się w tak duzym stopniu do rozdzielczosci bitowej samego zgrania - tylko do zawartości miksu. Dobry miks jest zależny od dobrego aranżu, dobrego brzmienia instrumentów, dobrze zaaranzowanych parti instrumentów, dobrej realiacji nagrania, dobrego miksowania, dobrej kompozycji itp. Jeżeli to bedzie dobre to nawet jak zgrasz ten miks do 16 bitów i bedzie to masterował to osiągniesz kilka set razy lepszey rezultat niz jakbys mial kiepski miks i aranz i zgrał to nawet do 48 bitów.
...
**********************
No przyznaje że tak jest. Czasami zrobi się fajny bit, klimat a podaczas podgłaszania wychodzi kaszanka, o wile ciszej niż inne, "gorsze" bity... Czasami to potrafi tak człowieka wkurzyć że szok


Re: 32 bit float - o co chodzi?
...
to po co to wszystko? te 24, 32 bity skoro 16 w zupełności wystarczy? ...
**********************
a po to, że łatwiej jest zmniejszyć w produkcji dynamikę niż zwiększyć
poczytaj trochę np
ten wątek...
**********************
Absurd! Dynamikę tak samo łatwo jest zwiększyć jak zmniejszyć na komputerze. Na sprzętowych procesorach dynamiki będzie prioblem, ale od czego są komputery.
24 i 32 bity (a nawet 48) potrzebne są do zmniejszenia wpływu procesów obróbki dźwięku na jego jakość. Dokładność obliczeń wykonywanych przez komputer zależy od ilości bitów w liczbach. Żeby obróbka nie pogorszyła jakości dźwięku, powinna się odbywać na liczbach o większej ilości bitów.
to po co to wszystko? te 24, 32 bity skoro 16 w zupełności wystarczy? ...
**********************
a po to, że łatwiej jest zmniejszyć w produkcji dynamikę niż zwiększyć
poczytaj trochę np
ten wątek...
**********************
Absurd! Dynamikę tak samo łatwo jest zwiększyć jak zmniejszyć na komputerze. Na sprzętowych procesorach dynamiki będzie prioblem, ale od czego są komputery.
24 i 32 bity (a nawet 48) potrzebne są do zmniejszenia wpływu procesów obróbki dźwięku na jego jakość. Dokładność obliczeń wykonywanych przez komputer zależy od ilości bitów w liczbach. Żeby obróbka nie pogorszyła jakości dźwięku, powinna się odbywać na liczbach o większej ilości bitów.
Re: 32 bit float - o co chodzi?
...Pamietaj ze szumy kazdego sladu sa ze soba miksowane, wiec jak dodasz do siebie kilkadziesiąt zaszumionych sladów, szum bedzie coraz mocniejszy, a koncowe ograniczenie dynamiki w masteringu go jeszcze bardziej uwydatni! ...
To tylko jeden z przykładów. ...
**********************
Zmiksowanie czterych śladów z jednakowym poziomem szumu spowoduje jego DWUKROTNE ZMNIEJSZENIE w miksie. Przy 16 sladach zmniejszenie szumu będzie czterokrotne.
Co do zwiększenia szumu po ograniczeniu dynamiki w masteringu, to jest fakt. Ale trzeba to robić, żeby można było słuchać CD na diskmanach i CD-radyjakach za 200 zl.
To tylko jeden z przykładów. ...
**********************
Zmiksowanie czterych śladów z jednakowym poziomem szumu spowoduje jego DWUKROTNE ZMNIEJSZENIE w miksie. Przy 16 sladach zmniejszenie szumu będzie czterokrotne.
Co do zwiększenia szumu po ograniczeniu dynamiki w masteringu, to jest fakt. Ale trzeba to robić, żeby można było słuchać CD na diskmanach i CD-radyjakach za 200 zl.

Re: 32 bit float - o co chodzi?
Zmiksowanie czterych śladów z jednakowym poziomem szumu spowoduje jego DWUKROTNE ZMNIEJSZENIE w miksie. Przy 16 sladach zmniejszenie szumu będzie czterokrotne.
**********************
Chyba nie chcesz powiedzieć że dodawanie do siebie sladów z szumem bedzie powodowalo jego mniejszą słyszalność w miksie???
**********************
Chyba nie chcesz powiedzieć że dodawanie do siebie sladów z szumem bedzie powodowalo jego mniejszą słyszalność w miksie???
Re: 32 bit float - o co chodzi?
ale zamieszaliście.....
kolego jak chcesz wiedziec po co sa wieksze rozdzielczosci to wez DAW( potrafi to samplitude) i zmiksuj 20 sladów w 16 bitach(16 bit wewnetrzne przetwarzanie programu) potem w 24 i 32....a potem porownaj efekty
pamietaj program ma miksowac w tych trzech a nie tylko w 32 bo to roznic nie wykaze
kolego jak chcesz wiedziec po co sa wieksze rozdzielczosci to wez DAW( potrafi to samplitude) i zmiksuj 20 sladów w 16 bitach(16 bit wewnetrzne przetwarzanie programu) potem w 24 i 32....a potem porownaj efekty
pamietaj program ma miksowac w tych trzech a nie tylko w 32 bo to roznic nie wykaze
Re: 32 bit float - o co chodzi?
...ale zamieszaliście.....
kolego jak chcesz wiedziec po co sa wieksze rozdzielczosci to wez DAW( potrafi to samplitude) i zmiksuj 20 sladów w 16 bitach(16 bit wewnetrzne przetwarzanie programu) potem w 24 i 32....a potem porownaj efekty
pamietaj program ma miksowac w tych trzech a nie tylko w 32 bo to roznic nie wykaze...
**********************
a częstotliwość jaka? 44.1?
kolego jak chcesz wiedziec po co sa wieksze rozdzielczosci to wez DAW( potrafi to samplitude) i zmiksuj 20 sladów w 16 bitach(16 bit wewnetrzne przetwarzanie programu) potem w 24 i 32....a potem porownaj efekty
pamietaj program ma miksowac w tych trzech a nie tylko w 32 bo to roznic nie wykaze...
**********************
a częstotliwość jaka? 44.1?