Kruczki i sztuczki. Podziel się swoją wiedzą tajemną.
-
smiechu
- Posty:599
- Rejestracja:środa 30 kwie 2008, 00:00
Re: Wyciąć muzykę, zostawić wokal - czy obecnie już możliwe?
Post
autor: smiechu » środa 24 wrz 2008, 22:36
Swoja droga ostatnio dostalem material do zmiksowania... i na siezkach drugego wokalu byl odglos czegos w stylu fontany

na pewno jakiejs płynącej wody... i to dosc głosno... byłem w szoku... bo sciezki ogolnie nagrywane w jakims studiu w Wielkiej Brytani... ale jak widac i tam jest wielu "specjalistow"

po zmiksowaniu, fontanny w ogle nie sluchac... mimo ze sciezka potraktowana jeszcze dodatkowo przesterem...
-
Seeker - Posty:5
- Rejestracja:środa 06 maja 2009, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: Seeker » środa 06 maja 2009, 16:07
Mozesz sprobowac jeszcze jednej metody.
Sprobuj na kopii sciezki wyciac korektorem parametrycznym (najlepiej z mozliwoscia edycji obwiedni jego dzialania) jak najwiecej samego wokalu, a nastepnie wymieszac w rownych (relatywnie) proporcjach z oryginalem. Bedzie to znacznie mniej pracochlonne od wycinania wszystkich instrumentow jednoczesnie. Na to mozesz eksperymentalnie nalozyc bramke zbudowana na krzywej kompresora i pobawic sie troche (z duzym wyczuciem) rezonansami. Nie wiem tylko, co dac najpierw, ale to jest do sprawdzenia i moze zalezec od specyfiki nagrania zrodlowego. Na koncu przymaskuj co zbedne nowa aranzacja.
Uwaga dodatkowa, pomocna takze przy wielu innych zabiegach:
W celu zminimalizowania sztucznosi operacji, dobrze jest wykonac je kilkakrotnir z roznymi ustawieniami, lub roznymi metodami na osobnych plikach i docelowo zmiksowac je ze soba. Elementy powtarzalne sie wtedy nakladaja, a "bledy" niweluja.
-
Mamoń - Posty:161
- Rejestracja:piątek 19 gru 2008, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: Mamoń » sobota 09 maja 2009, 02:09
...Poczekaj jeszcze z 3 lata a firma Celemony na pewno wymyśli jakieś narzędzie, że da się hehe :)
...
**********************
Prędzej chyba ACME! :)
http://aranzacjemuzyczne.c0.pl/nauka-gry-gitarze-lodz/
-
DJOZD
- Posty:2591
- Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00
Post
autor: DJOZD » sobota 09 maja 2009, 23:30
...Mozesz sprobowac jeszcze jednej metody.
Sprobuj na kopii sciezki wyciac korektorem parametrycznym (najlepiej z mozliwoscia edycji obwiedni jego dzialania) jak najwiecej samego wokalu, a nastepnie wymieszac w rownych (relatywnie) proporcjach z oryginalem. Bedzie to znacznie mniej pracochlonne od wycinania wszystkich instrumentow jednoczesnie. Na to mozesz eksperymentalnie nalozyc bramke zbudowana na krzywej kompresora i pobawic sie troche (z duzym wyczuciem) rezonansami. Nie wiem tylko, co dac najpierw, ale to jest do sprawdzenia i moze zalezec od specyfiki nagrania zrodlowego. Na koncu przymaskuj co zbedne nowa aranzacja.
Uwaga dodatkowa, pomocna takze przy wielu innych zabiegach:
W celu zminimalizowania sztucznosi operacji, dobrze jest wykonac je kilkakrotnir z roznymi ustawieniami, lub roznymi metodami na osobnych plikach i docelowo zmiksowac je ze soba. Elementy powtarzalne sie wtedy nakladaja, a "bledy" niweluja.
...
**********************
Hyyy? A teraz napisz to po polsku.
-
psysutra
- Posty:596
- Rejestracja:czwartek 01 sty 2009, 00:00
Post
autor: psysutra » niedziela 10 maja 2009, 00:22
Obwiednia (chyba chodzi o automation clip) na korektor parametryczny?
Totalny insane- kupa siedzenia nad kawałkiem, by ustalić, co kiedy i jak...
Stay Psychedelic People!
-
Seeker - Posty:5
- Rejestracja:środa 06 maja 2009, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: Seeker » poniedziałek 18 maja 2009, 16:44
"Obwiednia (chyba chodzi o automation clip) na korektor parametryczny?"
Obwiednia, to obwiednia (obojetnie, jakiego parametru) ;), ale chyba faktycznie uzywa sie tez okreslenia "automation".
"Totalny insane"
Jednoczesnie nie wiekszy, niz wycinanie kazdego instrumentu oddzielnie,
a o to przeciez pytal autor watku.
" kupa siedzenia nad kawałkiem, by ustalić, co kiedy i jak..."
Owszem KUPA, ale troche mniejsza :)