Struktura "większych" systemów monitorowych

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
StaryCzłowiek
Posty:19
Rejestracja:niedziela 05 kwie 2009, 00:00
Struktura "większych" systemów monitorowych

Post autor: StaryCzłowiek » wtorek 21 kwie 2009, 19:19

Witam,

od pewnego czasu zastanawiam się jak może być 'zbudowany' system monitorowy dla Orkiestry programu Taniec z Gwiazdami. Skład liczy około 20 muzyków. Każdy z nich dysponuje osobistym odsłuchem:
-gitarzyści oraz dyrygent - bezprzewodowy
- reszta orkiestry - przewodowy,
na którym słyszy click oraz resztę mix-u. Sekcja rytmiczna zamiast zwykłego odsłuchu korzysta dodatkowo z systemu opartego na urządzeniach AVIOM.

Na razie wszystko jest jasne... Ale? Z tego co się domyślam, ta reszta orkiestry korzysta z SHURE PSM 600(wariant przewodowy). Ale jak to jest możliwe, że ze stołu MON wychodzi około 17 kanałów stereo??
17 dlatego, że dla sekcji sygnał jest rozdzielany i trafia do moduły wejściowego firmy AVIOM.(chyba).

Pomógłby mi ktoś to rozszyfrować?

Albo, może jest tu ktoś z firmy GMB Pro Sound?

P.S. A może to nie jest tak, że każdy ma osobny kanał, tylko wokale to jedna grupa, smyki druga itd....
[addsig]
M-Audio ProFire 2626 + PT M-Powered 7.4 + Axiom 61

www.szczepan.eu
Posty:12
Rejestracja:wtorek 24 lut 2009, 00:00

Re: Struktura "większych" systemów monitorowych

Post autor: www.szczepan.eu » środa 22 kwie 2009, 07:22

No ciekwy problem... nie wiem jak to jest rozwiazane w szczegółach ale sukces tkwi w AVIOMIE, przypuszczam ze sekcja rytmiczna dostała "personal monitoy" co daje im mozliwośc indywidualnego miksu, a reszta jest realizowana z jakiegos stołu monitorowego. Przypuszczalnie poszczegolni muzycy sa pogrupowani i dostaja miksy dokonane juz na monitorowym stole.
Znaczy najprawdopodobniej wokalisci (ci któryz spiewaja solo) dostaja jeden tor, pewnie jakis chórek drugi, dyrygent 3 (chodz dla niego "personal monitor" mógłby byc cudowna opcja - hehheh miałby kontorle nad wszytkimi muzykami :) szczególnie pdczas prób itd


:) Ja nawet programu nie iwdziałem i tylko domyslam sie jak moze cos takiego byc zrealizowane :) Powiedz mi jeszcze skad wziołes to info o 17 kanałach na wyjsciu monitorówki, i dlaczego zakładasz ze stereo?


Tu macie o tym Aviomie personal monitor, ale to pdf wiec sie chwile otwiera
http://www.konsbud-audio.pl/product_test/Aviom_Personal_Monitoring.pdf
[Post edytowany przez Admina w dniu 22/04/2009]

Awatar użytkownika
StaryCzłowiek
Posty:19
Rejestracja:niedziela 05 kwie 2009, 00:00

Re: Struktura "większych" systemów monitorowych

Post autor: StaryCzłowiek » środa 22 kwie 2009, 12:14

...No ciekwy problem... nie wiem jak to jest rozwiazane w szczegółach ale sukces tkwi w AVIOMIE, przypuszczam ze sekcja rytmiczna dostała "personal monitoy" co daje im mozliwośc indywidualnego miksu, a reszta jest realizowana z jakiegos stołu monitorowego. Przypuszczalnie poszczegolni muzycy sa pogrupowani i dostaja miksy dokonane juz na monitorowym stole.
Znaczy najprawdopodobniej wokalisci (ci któryz spiewaja solo) dostaja jeden tor, pewnie jakis chórek drugi, dyrygent 3 (chodz dla niego "personal monitor" mógłby byc cudowna opcja - hehheh miałby kontorle nad wszytkimi muzykami :) szczególnie pdczas prób itd


:) Ja nawet programu nie iwdziałem i tylko domyslam sie jak moze cos takiego byc zrealizowane :) Powiedz mi jeszcze skad wziołes to info o 17 kanałach na wyjsciu monitorówki, i dlaczego zakładasz ze stereo?


Tu macie o tym Aviomie personal monitor, ale to pdf wiec sie chwile otwiera
http://www.konsbud-audio.pl/product_test/Aviom_Personal_Monitoring.pdf
[Post edytowany przez Admina w dniu 22/04/2009]...
**********************
Już tłumaczę
Muzyków jest około 20. Kilku z nich(Michał Dąbrówka,Patryk Stachura, Sławek Berny) korzystają z urządzeń AVIOM. Te 17 to dałem taki przykład, może być 15, 14, 12, jednak nie znam takiego stołu, który wypuszcza więcej niż 10 monitorów stereo.
A skąd stereo? Wnioskuje, że stąd. W sumie jakby było mono to wszystko jasne, jednak podejrzewam, że jest to jakiś sprytny plan
Hmm... Masz rację, sukces tkwi a AVIOM'ie ale chyba nie na tym opiera się cały system monitorowy.

Pozdrawiam
[addsig]
M-Audio ProFire 2626 + PT M-Powered 7.4 + Axiom 61

Awatar użytkownika
CD-RW
Posty:279
Rejestracja:czwartek 19 lut 2004, 00:00

Re: Struktura "większych" systemów monitorowych

Post autor: CD-RW » środa 22 kwie 2009, 17:46

Jesli jest okolo 20 muzykow, to przy wykorzystaniu konsolet jakimi dysponuje gmb nie ma wiekszego klopotu z realizacja monitorow. Np. PM5D = 24 tory, M7CL = 24 tory, jesli dolazymy do tego funkcjonalnosc systemu aviom, i fakt, ze w niektorzy muzycy maja wspolny tor monitorowy, to nie ma tu technicznie wiekszego klopotu. Imprez telewizyjnych z udzialem takiej liczby muzykow odbywa sie w Polsce dosc duzo. Gdyby ktos potrzebowal 48 torow monitorowych, to takie konsolety tez sa w Polsce.

Awatar użytkownika
StaryCzłowiek
Posty:19
Rejestracja:niedziela 05 kwie 2009, 00:00

Re: Struktura "większych" systemów monitorowych

Post autor: StaryCzłowiek » środa 22 kwie 2009, 18:52

...Jesli jest okolo 20 muzykow, to przy wykorzystaniu konsolet jakimi dysponuje gmb nie ma wiekszego klopotu z realizacja monitorow. Np. PM5D = 24 tory, M7CL = 24 tory, jesli dolazymy do tego funkcjonalnosc systemu aviom, i fakt, ze w niektorzy muzycy maja wspolny tor monitorowy, to nie ma tu technicznie wiekszego klopotu. Imprez telewizyjnych z udzialem takiej liczby muzykow odbywa sie w Polsce dosc duzo. Gdyby ktos potrzebowal 48 torow monitorowych, to takie konsolety tez sa w Polsce....
**********************

Tak, tak, ja wiem, ale jeżeli każdy z muzyków ma odsłuch stereo? To liczba owych 24 torów zmniejsza się o połowę i mamy 14...

A możesz podać przykład jakie konsolety mają 48 torów monitorowych?

Pozdrawiam
[addsig]
M-Audio ProFire 2626 + PT M-Powered 7.4 + Axiom 61

ODPOWIEDZ