PSP Squad EQ Bundle

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
NoRd384
Posty:767
Rejestracja:środa 06 sie 2003, 00:00
Re: PSP Squad EQ Bundle

Post autor: NoRd384 » czwartek 29 sty 2009, 13:17

Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]

hanuman
Posty:78
Rejestracja:wtorek 21 paź 2003, 00:00

Re: PSP Squad EQ Bundle

Post autor: hanuman » poniedziałek 16 mar 2009, 13:33

Od czterech dni testuję demo i musze przyznać że jestem pod wielkim wrażeniem brzmienia classicQ i preQrsora. Dla mnie najbardziej wiarygodnym testem jakosci korektora jest ustawienie go na śladzie przesterowanej gitary. To już nie są wtyczki takie jak sprzed paru lat gdzie każde podbicie wyższego środka czy góry powodowało "smażenie skwarów". ClassicQ i preQrsor nie "smażą". W consoleQ i retroQ jeszcze tego nie sprawdzałem.

Bardzo podoba mi się pomysł z stałym q i skokowym ustawianiem miejsca działania korekcji w preQrsor, wartości są ustawione w najbardziej krytycznych i sprawdzajacych się miejscach pasma - szybko można znaleźć to czego się szuka. Natomiast bardzo nie podoba mi się brak pojawiajacych się wartości wzmocnienia przy kręceniu gałami (zwłaszcza w consoleQ). Wyprzedzając stwierdzenia mądral że profesjonaliści tego nie potrzebują bo w analogowych konsoletach też tego nie ma - nie widzę żadnego racjonalnego powodu aby w wirtualnym, komputerowym medium nie wykorzystać jakiejkolwiek przewagi nad analogowym torem jeżeli jest taka możliwość. Ułatwia to pracę gdy np uznamy że w insercie śladu chcemy zmienić korektor na inny ( bo poprzedni ma np za mało pasm albo gorzej brzmi na tym śladzie) i przywrócić szybko podobne ustawienia a nie szukać na nowo i tracić czas.

Rozważam zakup - na plus na pewno brzmienie a na minus... Wydawać by się mogło że zestaw aż czterech korektorów będzie uniwersalnym zestawem narzędzi do korekcji w DAW - ale ze względu na brak wartosci wzmocnienia i wartosci dokładnego zakresu działania w consoleQ podczas kręcenia gałami (w preQrsorze nie ma to właściwie znaczenia) tak niestety nie jest. Podejrzewam że to zamysł PSP - do takich celów i precyzyjnej korekcji pewnie zalecane byłoby dodatkowe kupienie MasterQ z krzywą korekcji i wartościami na GUI.

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: PSP Squad EQ Bundle

Post autor: JoachimK » poniedziałek 16 mar 2009, 15:51

Natomiast bardzo nie podoba mi się brak pojawiajacych się wartości wzmocnienia przy kręceniu gałami (zwłaszcza w consoleQ). Wyprzedzając stwierdzenia mądral że profesjonaliści tego nie potrzebują bo w analogowych konsoletach też tego nie ma - nie widzę żadnego racjonalnego powodu aby w wirtualnym, komputerowym medium nie wykorzystać jakiejkolwiek przewagi nad analogowym torem jeżeli jest taka możliwość. Ułatwia to pracę gdy np uznamy że w insercie śladu chcemy zmienić korektor na inny ( bo poprzedni ma np za mało pasm albo gorzej brzmi na tym śladzie) i przywrócić szybko podobne ustawienia a nie szukać na nowo i tracić czas.

"Mądralą" nie mam zamiaru byc, ale podam konkretne 'za', ktore zaowocowaly takiem a nie innym GUI tych wtyczek.
W celu zaprojektowania tych wtyczek dokonano analizy prac roznych rzeczywistych korektorow pracujacych zarowno w duzych konsoletach, jak u w sprzecie modularnym wyzszej klasy, oraz byly pod uwage brane teoretyczne modele i rozwiazania nie istniejace w rzeczywistosci (lub powszechnie nieznane). Wyniki tego, co ukazaly pomiary, wzgledem tego, co jest opisane na plytach czolowych przy galkach potencjometrow rzeczywistego sprzetu, okazaly sie w kilku przypadkach tak diametralnie rozniace sie od siebie, ze o jakichkolwiek prezentacjach wartosci liczbowych w zasadzie nie ma mowy. W przeciwnym wypadku nalezaloby sie spodziewac zarzutow nieprawidlowosci prezentowanych danych w jedna strone od ludzi przyzwyczajonych do pracy w technice analogowej, jak i w przeciwna strone od tych, co bardziej "siedza w cyfrze".
A wartosci umownych (np. skok co jeden bez jakiejkolwiek jednostki) chyba nie ma po co wprowadzac, skoro by zapamietac tymczasowo preset, wystarczy go zapisac, niekoniecznie do pliku, ale natychmiastowo z pozycji DAW.
Inna sprawa, ze w kilku przypadkach jest tak, iz modyfikacja jednego parametru zmienia tez inny - o czym nie wie uzytkownik, tak samo jak nie jest tego swiadom pracujac na podobnym modelu analogowego EQ.

Rozważam zakup - na plus na pewno brzmienie a na minus... Wydawać by się mogło że zestaw aż czterech korektorów będzie uniwersalnym zestawem narzędzi do korekcji w DAW - ale ze względu na brak wartosci wzmocnienia i wartosci dokładnego zakresu działania w consoleQ podczas kręcenia gałami (w preQrsorze nie ma to właściwie znaczenia) tak niestety nie jest.

Szczegolnie w ConsoleQ wystepuja opisane wyzej zjawiska.

Dodam, ze prace nad tym zestawem dalej trwaja, zobaczymy, co bedzie w przyszlosci. Natomiast sprawa wyswietlania wartosci liczbowych byla omawiana chyba jeszcze we wczesnej wersji alpha, a ostatecznie zrezygnowano z pewnych prezentacji wartosci z powodow omowionych wyzej.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: PSP Squad EQ Bundle

Post autor: matiz » poniedziałek 16 mar 2009, 16:07

wartosci umownych (np. skok co jeden bez jakiejkolwiek jednostki) chyba nie ma po co wprowadzac, skoro by zapamietac tymczasowo preset, wystarczy go zapisac, niekoniecznie do pliku, ale natychmiastowo z pozycji DAW.

W takiej sytuacji powrot do poprzedniego ustawienia albo "poprzednio-poprzedniego" jest jednak utrudniony, jezeli wrez niemozliwy... Ja bym jednak nalegal na jakakolwiek forme "sygnalizacji" polozenia - argumenty sa oczywiste z obu stron

hanuman
Posty:78
Rejestracja:wtorek 21 paź 2003, 00:00

Re: PSP Squad EQ Bundle

Post autor: hanuman » poniedziałek 16 mar 2009, 17:30

W celu zaprojektowania tych wtyczek dokonano analizy prac roznych rzeczywistych korektorow pracujacych zarowno w duzych konsoletach, jak u w sprzecie modularnym wyzszej klasy, oraz byly pod uwage brane teoretyczne modele i rozwiazania nie istniejace w rzeczywistosci (lub powszechnie nieznane). Wyniki tego, co ukazaly pomiary, wzgledem tego, co jest opisane na plytach czolowych przy galkach potencjometrow rzeczywistego sprzetu, okazaly sie w kilku przypadkach tak diametralnie rozniace sie od siebie, ze o jakichkolwiek prezentacjach wartosci liczbowych w zasadzie nie ma mowy. (...) Inna sprawa, ze w kilku przypadkach jest tak, iz modyfikacja jednego parametru zmienia tez inny - o czym nie wie uzytkownik, tak samo jak nie jest tego swiadom pracujac na podobnym modelu analogowego EQ.

Dzięki za wyjaśnienia. To co napisałeś jest ważne więc proponowałbym napisac to w manualu dla tych przyzwyczajonych do pracy w domenie analogowej którzy mogliby miec jakieś pretensje w razie tej "diametralnej róznicy" a wyswietlające się wartości i tak wprowadzić dla całej reszty (czyli "cyfrowej tłuszczy" ;). )

Matiz tez podniósł istotną kwestię - orientacja przy powrocie do poprzednich ustawień - oprócz tego że zapisywanie czy ładowanie presetu podczas miksowania za kazdym razem gdy je zmienimy to siermięga, to wydaje mi się jeszcze że stawia to pod znakiem zapytania samą ideę sQuada przedstawioną przez p. Huberta w tym filmiku na samej górze watku - czyli szybkość pracy. Tym bardziej to wyświetlanie byłoby pomocne jeżeli nie ma we wtyczkach funkcji "undo".

ODPOWIEDZ