Konwerter MIDI/DMX
- OlimpRecordsStudio
- Posty:145
- Rejestracja:poniedziałek 10 lip 2006, 00:00
Witam!
Wszystko super i cacy, ale mam (pewnie jak wielu mniej doświadczonych kolegów) problem z programowaniem. Extreme midi mikser to fajna rzecz, ale niestety jakoś nie mogę go załapać, a przydałby się do wielu rzeczy...
Niby jest manual, może jestem ckm...
Pozdrawiam
Wszystko super i cacy, ale mam (pewnie jak wielu mniej doświadczonych kolegów) problem z programowaniem. Extreme midi mikser to fajna rzecz, ale niestety jakoś nie mogę go załapać, a przydałby się do wielu rzeczy...
Niby jest manual, może jestem ckm...
Pozdrawiam
Muzyk i realizator dźwięku.
www.unistersound.pl i www.bezimienni.com
www.unistersound.pl i www.bezimienni.com
Re: Konwerter MIDI/DMX
...Extreme midi mikser to fajna rzecz, ale niestety jakoś nie mogę go załapać, a przydałby się do wielu rzeczy...
ExMikser przyda się tu głównie do instalacji stałych. Np. gdy mamy ileś tam urządzeń pracujących w stałej konfiguracji (dyskoteka, klub, cokolwiek). Wtedy możemy sobie stworzyć dowolny ładny mikserek dla konkretnych swych urządzeń i je nim sterować z poziomu komputera, zamiast drogim sprzętowym mikserem DMX. Tak, jak w przypadku powyższego naszego przykładu gdzie mamy maszynę do dymu, trzy PARy i scanner.
W przypadku pracy dynamicznej (sekwencyjnej) możemy wyzwalać kanały DMX za pomocą nutek lub kontrolerów Control Change. Czyli czymkolwiek co wysyła takie komunikaty (klawiatury MIDI, sterowniki, playery MIDIFile/sekwencery...). Wtedy już ExMixer nie jest nam potrzebny, raczej dobry sekwencer lub klawiatura sterująca. A najlepiej jedno i drugie
[addsig]
ExMikser przyda się tu głównie do instalacji stałych. Np. gdy mamy ileś tam urządzeń pracujących w stałej konfiguracji (dyskoteka, klub, cokolwiek). Wtedy możemy sobie stworzyć dowolny ładny mikserek dla konkretnych swych urządzeń i je nim sterować z poziomu komputera, zamiast drogim sprzętowym mikserem DMX. Tak, jak w przypadku powyższego naszego przykładu gdzie mamy maszynę do dymu, trzy PARy i scanner.
W przypadku pracy dynamicznej (sekwencyjnej) możemy wyzwalać kanały DMX za pomocą nutek lub kontrolerów Control Change. Czyli czymkolwiek co wysyła takie komunikaty (klawiatury MIDI, sterowniki, playery MIDIFile/sekwencery...). Wtedy już ExMixer nie jest nam potrzebny, raczej dobry sekwencer lub klawiatura sterująca. A najlepiej jedno i drugie

[addsig]
Wojciech Chabinka - sekretarz redakcji EiS
- OlimpRecordsStudio
- Posty:145
- Rejestracja:poniedziałek 10 lip 2006, 00:00
Re: Konwerter MIDI/DMX
......Extreme midi mikser to fajna rzecz, ale niestety jakoś nie mogę go załapać, a przydałby się do wielu rzeczy...
ExMikser przyda się tu głównie do instalacji stałych. Np. gdy mamy ileś tam urządzeń pracujących w stałej konfiguracji (dyskoteka, klub, cokolwiek). Wtedy możemy sobie stworzyć dowolny ładny mikserek dla konkretnych swych urządzeń i je nim sterować z poziomu komputera, zamiast drogim sprzętowym mikserem DMX. Tak, jak w przypadku powyższego naszego przykładu gdzie mamy maszynę do dymu, trzy światła i scanner.
W przypadku pracy dynamicznej (sekwencyjnej) możemy wyzwalać kanały DMX za pomocą nutek lub kontrolerów Control Change. Czyli czymkolwiek co wysyła takie komunikaty (klawiatury MIDI, sterowniki, playery MIDIFile/sekwencery...). Wtedy już ExMixer nie jest nam potrzebny, raczej dobry sekwencer lub klawiatura sterująca. A najlepiej jedno i drugie
...
***************
Rozumiem doskonale, ale tak czy tak wiedzy nigdy za dużo. ExMikser posłużyłby mi do sterowania Lexiconem, i innymi bzdurami, ale nie potrafię z niego korzystać! Nie wiem jak to ugryźć, bo rozumiem, że nikt mnie uczył nie będzie.
Pozdrawiam
ExMikser przyda się tu głównie do instalacji stałych. Np. gdy mamy ileś tam urządzeń pracujących w stałej konfiguracji (dyskoteka, klub, cokolwiek). Wtedy możemy sobie stworzyć dowolny ładny mikserek dla konkretnych swych urządzeń i je nim sterować z poziomu komputera, zamiast drogim sprzętowym mikserem DMX. Tak, jak w przypadku powyższego naszego przykładu gdzie mamy maszynę do dymu, trzy światła i scanner.
W przypadku pracy dynamicznej (sekwencyjnej) możemy wyzwalać kanały DMX za pomocą nutek lub kontrolerów Control Change. Czyli czymkolwiek co wysyła takie komunikaty (klawiatury MIDI, sterowniki, playery MIDIFile/sekwencery...). Wtedy już ExMixer nie jest nam potrzebny, raczej dobry sekwencer lub klawiatura sterująca. A najlepiej jedno i drugie

...
***************
Rozumiem doskonale, ale tak czy tak wiedzy nigdy za dużo. ExMikser posłużyłby mi do sterowania Lexiconem, i innymi bzdurami, ale nie potrafię z niego korzystać! Nie wiem jak to ugryźć, bo rozumiem, że nikt mnie uczył nie będzie.
Pozdrawiam
Muzyk i realizator dźwięku.
www.unistersound.pl i www.bezimienni.com
www.unistersound.pl i www.bezimienni.com
Re: Konwerter MIDI/DMX
...Rozumiem doskonale, ale tak czy tak wiedzy nigdy za dużo. ExMikser posłużyłby mi do sterowania Lexiconem, i innymi bzdurami, ale nie potrafię z niego korzystać! Nie wiem jak to ugryźć, bo rozumiem, że nikt mnie uczył nie będzie...
Polecam dwa tematy:
- Extreme MIDI Mixer
- Extreme MIDI Mixer - budujemy edytor dla Roland TD-3.
[addsig]
Polecam dwa tematy:
- Extreme MIDI Mixer
- Extreme MIDI Mixer - budujemy edytor dla Roland TD-3.
[addsig]
Wojciech Chabinka - sekretarz redakcji EiS
Re: Konwerter MIDI/DMX
Właśne wlazłem na Waszą strone i... lipa 
[addsig]

[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: Konwerter MIDI/DMX
...Właśne wlazłem na Waszą strone i... lipa
...
Fakt
, ale owa(e) domena została wykupiona raptem kilka dni temu.
Oczywiście trochę potrwa zanim wszystko będzie miało zacne ręce i nogi na owym serwisie.
Już teraz jednak mogę zdradzić co nieco więcej:
- w urządzeniu zaimplementowaliśmy 16 trybów pracy (skonsultowanych już z grubsza z użytkownikami), w tym dwa dla pojedynczych i różnych, ustalanych przez userów kanałach MIDI (dla Note On i Control Change)
- cała reszta jest wprawdzie w przeróżnych, niemniej w maksymalnie prostych do ogarnięcia kombinacjach;
- gdy coś się pomyli użytkownikowi, to urządzenie samo wskaże, iż wprawdzie przyjmuje coś przez MIDI, to w danym trybie pracy jest zmuszone wysłać owe komunikaty w kosmos;
- zakres i rodzaj zasilania będzie jak na warunki estradowe wręcz nie do pokonania, aby tylko wtyczka spasowała
(to też był jeden z wielu warunków pot. userów).
[addsig]

Fakt

Oczywiście trochę potrwa zanim wszystko będzie miało zacne ręce i nogi na owym serwisie.
Już teraz jednak mogę zdradzić co nieco więcej:
- w urządzeniu zaimplementowaliśmy 16 trybów pracy (skonsultowanych już z grubsza z użytkownikami), w tym dwa dla pojedynczych i różnych, ustalanych przez userów kanałach MIDI (dla Note On i Control Change)
- cała reszta jest wprawdzie w przeróżnych, niemniej w maksymalnie prostych do ogarnięcia kombinacjach;
- gdy coś się pomyli użytkownikowi, to urządzenie samo wskaże, iż wprawdzie przyjmuje coś przez MIDI, to w danym trybie pracy jest zmuszone wysłać owe komunikaty w kosmos;
- zakres i rodzaj zasilania będzie jak na warunki estradowe wręcz nie do pokonania, aby tylko wtyczka spasowała

[addsig]
Wojciech Chabinka - sekretarz redakcji EiS
Re: Konwerter MIDI/DMX
Potrzebowałbym jakieś raptem max. 70 kanałów DMX sterowane na #16 MIDI (przez Note On) i kilkanaście na #15 MIDI. Z tym, że te ostatnie sterowane już Control Change.
Da radę?
[addsig]
Da radę?
[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: Konwerter MIDI/DMX
...Potrzebowałbym jakieś raptem max. 70 kanałów DMX sterowane na #16 MIDI (przez Note On) i kilkanaście na #15 MIDI. Z tym, że te ostatnie sterowane już przez Control Change. Da radę?...
Nie ma problemu. Dla CC mamy 4 tryby pracy:
1.) 128 kanałów DMX z wyborem dowolnego kanału MIDI do ich sterowania za pomocą tylko CC;
2.) kanałem #16 MIDI sterujemy 128 kanałów DMX za pomocą Note ON + na kanale #15 sterujemy 128 DMX kanałów za pomocą CC (w sumie 256 kanałów DMX);
3.) kanałem #16 MIDI sterujemy 128 kanałów DMX za pomocą Note ON + na kanale #15 i #14 MIDI po 128 DMX kanałów za pomocą CC ( w sumie 384 kanałów DMX);
4.) kanałem #16 MIDI sterujemy 128 kanałów DMX za pomoca Note ON + na kanale #15, #14, #13 MIDI po 128 DMX kanałów za pomocą CC (w sumie 512 kanałów DMX).
Czemu w trybach 2/3/4 pozostawiliśmy kanał #16 dla sterowania tylko przez Note On?
Otóż z prostego względu - dając możliwość sterowania za pomocą komunikatów CC chcieliśmy koniecznie zachować także możliwość równoległego bawienia się światłem za pomocą nutek (komunikatów Note On), choćby tylko dla 128 kanałów DMX właśnie w kanale #16 MIDI. Naszym zdaniem spokojnie wystarczy to, aby zrobić fajne "co nieco" odpalane z plików MIDIFile na niedużej(?) scenie. Do tego pozostałe kanały (w zależności od trybu) są zawsze do dyspozycji już bez ograniczeń w przypadku współczesnych sterowników MIDI, czyli możemy sterować wprost światłem wszelkiej maści suwakami, pokrętłami, przyciskami, padami, ... .
[addsig]
Nie ma problemu. Dla CC mamy 4 tryby pracy:
1.) 128 kanałów DMX z wyborem dowolnego kanału MIDI do ich sterowania za pomocą tylko CC;
2.) kanałem #16 MIDI sterujemy 128 kanałów DMX za pomocą Note ON + na kanale #15 sterujemy 128 DMX kanałów za pomocą CC (w sumie 256 kanałów DMX);
3.) kanałem #16 MIDI sterujemy 128 kanałów DMX za pomocą Note ON + na kanale #15 i #14 MIDI po 128 DMX kanałów za pomocą CC ( w sumie 384 kanałów DMX);
4.) kanałem #16 MIDI sterujemy 128 kanałów DMX za pomoca Note ON + na kanale #15, #14, #13 MIDI po 128 DMX kanałów za pomocą CC (w sumie 512 kanałów DMX).
Czemu w trybach 2/3/4 pozostawiliśmy kanał #16 dla sterowania tylko przez Note On?
Otóż z prostego względu - dając możliwość sterowania za pomocą komunikatów CC chcieliśmy koniecznie zachować także możliwość równoległego bawienia się światłem za pomocą nutek (komunikatów Note On), choćby tylko dla 128 kanałów DMX właśnie w kanale #16 MIDI. Naszym zdaniem spokojnie wystarczy to, aby zrobić fajne "co nieco" odpalane z plików MIDIFile na niedużej(?) scenie. Do tego pozostałe kanały (w zależności od trybu) są zawsze do dyspozycji już bez ograniczeń w przypadku współczesnych sterowników MIDI, czyli możemy sterować wprost światłem wszelkiej maści suwakami, pokrętłami, przyciskami, padami, ... .
[addsig]
Wojciech Chabinka - sekretarz redakcji EiS
Re: Konwerter MIDI/DMX
No tak, nie ma to jak zawodowe podejście do tematu.
Teraz już czekam tylko na pierwszy egzemplarz
. Widział już ktoś jak to działa?
[addsig]
Teraz już czekam tylko na pierwszy egzemplarz

[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: Konwerter MIDI/DMX
......Kapitalna sprawa. Choć jestem nieco zielony w tym temacie, to mam nadzieję, że będzie można użyć Yamahy 01 jako miksera oświetleniowego, a co za tym idzie - minimalizujemy ilość urządzeń zabieranych na imprezę (no i mamy możliwość zdalnego sterowania np. z tableta)...
Nie mam aktualnie wiedzy czy do suwaków w tym modelu można przypisać komunikaty CC. Ale jeśli TAK, to wprost znaczy, że spokojnie będzie mógł pracować przez MIDI także jako pełnosprawny mikser DMX.
...
**********************
Aż boję się pomyśleć co zrobi Karma ze światłami z mojego M3 po odpowiedniej konfiguracji:)
przydało by się jeszcze zbudować jakiś mały moduł diodowy do kontroli Par. oczywiscie prosty w którym było by on /off + dimmer (jasność świecenia diod) ale bez przesady:)
Nie mam aktualnie wiedzy czy do suwaków w tym modelu można przypisać komunikaty CC. Ale jeśli TAK, to wprost znaczy, że spokojnie będzie mógł pracować przez MIDI także jako pełnosprawny mikser DMX.
...
**********************
Aż boję się pomyśleć co zrobi Karma ze światłami z mojego M3 po odpowiedniej konfiguracji:)

przydało by się jeszcze zbudować jakiś mały moduł diodowy do kontroli Par. oczywiscie prosty w którym było by on /off + dimmer (jasność świecenia diod) ale bez przesady:)