wydawanie płyt a organizacje zbiorowego zarządzania
-
- Posty:28
- Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2008, 00:00
Pisałem kilka tygodni temu zapytanie w podobnym temacie, ale ciągle niejasności jest wiele, więc chciałbym ponownie poruszyć temat - w nieco szerszym aspekcie. Dlatego też na wstępie uprzejmie proszę Adminów o nieusuwanie tego tematu.
Mam następującą sytuację: prowadzę studio specjalizujące się w nagraniach muzyki klasycznej. W swojej ofercie mam kompleksową produkcję płyt - moimi klientami są stowarzyszenia, fundacje i różne inne instytucje, pod które podpięte są różnorakie chóry, orkiestry, zespoły kameralne itp. W kwestii samych nagrań i tłoczenia sprawa jest prosta - podpisuję umowę, dogaduję się tłocznią, o tyle nie do końca wiem co z prawami autorskimi, producenckimi, hologramami itp.
Dlatego zwracam się z pośbą o wyjaśnienie tych kwestii:
1. ZAiKS - czy wystąpić powinienem ja, jako firma której zlecono produkcję, czy inwestor (czyli producent)? Jak rozumiem ZAiKS wyliczy odpowiednie opłaty z racji wykorzystania na płycie utworów podlegających ochronie autorskiej
2. SPAV - to według mojej wiedzy organizacja chroniąca prawa producentów. Czy jest konieczność i sens występowania do SPAVu przy takich produkcjach, jak nagrania klasyki? Jeśli tak, to kto powinien to zrobić - ja, czy inwestor (producent)? Jaka jest procedura i opłaty?
3. Czy są jeszcze jakieś inne instytucje, do których ja bądź inwestor (producent) powinien się zwrócić?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ars_Sonora
Mam następującą sytuację: prowadzę studio specjalizujące się w nagraniach muzyki klasycznej. W swojej ofercie mam kompleksową produkcję płyt - moimi klientami są stowarzyszenia, fundacje i różne inne instytucje, pod które podpięte są różnorakie chóry, orkiestry, zespoły kameralne itp. W kwestii samych nagrań i tłoczenia sprawa jest prosta - podpisuję umowę, dogaduję się tłocznią, o tyle nie do końca wiem co z prawami autorskimi, producenckimi, hologramami itp.
Dlatego zwracam się z pośbą o wyjaśnienie tych kwestii:
1. ZAiKS - czy wystąpić powinienem ja, jako firma której zlecono produkcję, czy inwestor (czyli producent)? Jak rozumiem ZAiKS wyliczy odpowiednie opłaty z racji wykorzystania na płycie utworów podlegających ochronie autorskiej
2. SPAV - to według mojej wiedzy organizacja chroniąca prawa producentów. Czy jest konieczność i sens występowania do SPAVu przy takich produkcjach, jak nagrania klasyki? Jeśli tak, to kto powinien to zrobić - ja, czy inwestor (producent)? Jaka jest procedura i opłaty?
3. Czy są jeszcze jakieś inne instytucje, do których ja bądź inwestor (producent) powinien się zwrócić?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ars_Sonora
Re: wydawanie płyt a organizacje zbiorowego zarządzania
góry dziękuję i pozdrawiam
Ars_Sonora...
**********************
CHOPIE !!!!!
jakie płyty ?
za najdalej 3 lata będą tylko mp3 i winyle, sprzedaż płyt w stanach w zeszłym roku spadła z 530 milionów do 360 milionów !!!
daj sobie spokój !!!! CD odchodzi bezpowrotnie teraz będzie
mp3-dla mas
winyl -dla hobbystów i
SACD- dla audiofilów
CD U M I E R A na naszych oczach, jest kryzys rządy i parlamenty wszystkich krajów olewają ustawy antypirackie bo z nim walczą , a duże koncerny muzyczne kompletnie się nie odnajdują w tym wszystkim i teą popadają
także A P O K A L I P S A !!! jak we włatcach móch
kup se działkę w bireszczadach i zarzywaj wypoczynku przed końcem świata w 2012 ... heh
Re: wydawanie płyt a organizacje zbiorowego zarządzania
CHOPIE !!!!!
jakie płyty ?
**********************
Normalne, CD i DVD
Jakos nie widze tych mp3 w klasyce, nawet przy wyzszym bitrate niz 256k
jakie płyty ?
**********************
Normalne, CD i DVD
Jakos nie widze tych mp3 w klasyce, nawet przy wyzszym bitrate niz 256k
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: wydawanie płyt a organizacje zbiorowego zarządzania
Jakos nie widze tych mp3 w klasyce, nawet przy wyzszym bitrate niz 256k...
**********************
Kiedyś było na forum o ślepych testach które wykazały, że żaden człowiek nie jest w stanie odróżnić AudioCD od 256k, a tylko niektórzy potrafili trafnie wskazać na pogorszoną jakość 192k. W klasyce to nie działa?
[addsig]
**********************
Kiedyś było na forum o ślepych testach które wykazały, że żaden człowiek nie jest w stanie odróżnić AudioCD od 256k, a tylko niektórzy potrafili trafnie wskazać na pogorszoną jakość 192k. W klasyce to nie działa?
[addsig]
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life <John 3.16>
Re: wydawanie płyt a organizacje zbiorowego zarządzania
Jakos nie widze tych mp3 w klasyce, nawet przy wyzszym bitrate niz 256k...
**********************
Kiedyś było na forum o ślepych testach które wykazały, że żaden człowiek nie jest w stanie odróżnić AudioCD od 256k, a tylko niektórzy potrafili trafnie wskazać na pogorszoną jakość 192k. W klasyce to nie działa?
[addsig]
**********************
Kiedyś było na forum o ślepych testach które wykazały, że żaden człowiek nie jest w stanie odróżnić AudioCD od 256k, a tylko niektórzy potrafili trafnie wskazać na pogorszoną jakość 192k. W klasyce to nie działa?
[addsig]
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life <John 3.16>
Re: wydawanie płyt a organizacje zbiorowego zarządzania
Kiedyś było na forum o ślepych testach które wykazały, że żaden człowiek nie jest w stanie odróżnić AudioCD od 256k, a tylko niektórzy potrafili trafnie wskazać na pogorszoną jakość 192k. W klasyce to nie działa?
...
**********************
Jesli chodzi o mnie, to na smyczkach, szczegolnie cicho grajacych, moga wychodzic dziwne rzeczy.
A co do watku, nie bardzo widze audiofili sluchajacych klasyki z playera mp3 - ale to juz bardziej nie kwestia tego, co kto slyszy ;)
...
**********************
Jesli chodzi o mnie, to na smyczkach, szczegolnie cicho grajacych, moga wychodzic dziwne rzeczy.
A co do watku, nie bardzo widze audiofili sluchajacych klasyki z playera mp3 - ale to juz bardziej nie kwestia tego, co kto slyszy ;)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: wydawanie płyt a organizacje zbiorowego zarządzania
...Kiedyś było na forum o ślepych testach które wykazały, że żaden człowiek nie jest w stanie odróżnić AudioCD od 256k, a tylko niektórzy potrafili trafnie wskazać na pogorszoną jakość 192k. W klasyce to nie działa?
...
**********************
Jesli chodzi o mnie, to na smyczkach, szczegolnie cicho grajacych, moga wychodzic dziwne rzeczy.
A co do watku, nie bardzo widze audiofili sluchajacych klasyki z playera mp3 - ale to juz bardziej nie kwestia tego, co kto slyszy ;)...
**********************
no przecież napisałem SACD dla klasyki wyższa rozdzielczość i dynamika, reszta mp3 i winyl dla hobbystów vintage i dużych okładek ... ehhh to beły piękne czasy dla muzyki.... te winyle!!!!
...
**********************
Jesli chodzi o mnie, to na smyczkach, szczegolnie cicho grajacych, moga wychodzic dziwne rzeczy.
A co do watku, nie bardzo widze audiofili sluchajacych klasyki z playera mp3 - ale to juz bardziej nie kwestia tego, co kto slyszy ;)...
**********************
no przecież napisałem SACD dla klasyki wyższa rozdzielczość i dynamika, reszta mp3 i winyl dla hobbystów vintage i dużych okładek ... ehhh to beły piękne czasy dla muzyki.... te winyle!!!!
Re: wydawanie płyt a organizacje zbiorowego zarządzania
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life <John 3.16>
Re: wydawanie płyt a organizacje zbiorowego zarządzania
...no przecież napisałem SACD dla klasyki...
**********************
Nie kłam
...
**********************
ale że co?
**********************
Nie kłam

...
**********************
ale że co?
Re: wydawanie płyt a organizacje zbiorowego zarządzania
ale że co?...
**********************
A że audiofil to nie koniecznie słuchacz klasyki? Napisałeś "SACD dla audiofili", to jest wieeelka różnica
[addsig]
**********************
A że audiofil to nie koniecznie słuchacz klasyki? Napisałeś "SACD dla audiofili", to jest wieeelka różnica

[addsig]
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life <John 3.16>