Najbardziej naturalny/najlepszy pogłos do wokalu

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
Gib
Posty:69
Rejestracja:czwartek 12 gru 2002, 00:00
Re: Najbardziej naturalny/najlepszy pogłos do wokalu

Post autor: Gib » piątek 09 sty 2009, 17:06


To opłaca się walić kasę na te wypasione sprzęciachy
dla 10% Polaków i to tych którzy nie kupują TYCH
wymęczonych arcydzieł???

Tak tylko pytam, bo sam jestem "malutki"

...
**********************

Pewnie się opłaca, zawsze możesz na forum sprzeczać się o parametry techniczne i teoretyzować, bo w praktyce to raczej się używa innych sprzętów:)

Pamiętam jak nagrywałem z kapelą w studio RG z wiadomym producentem, to po ustawianiu brzmienia basu w/w mówi: panowie, spokojnie, przecież na słuchawkach z mp3 w głośnym autobusie w ogóle basu nie słychać


Awatar użytkownika
Janunio
Posty:93
Rejestracja:środa 22 wrz 2004, 00:00

Re: Najbardziej naturalny/najlepszy pogłos do wokalu

Post autor: Janunio » piątek 09 sty 2009, 19:40

Zgodnie z tematem:
wypchnąć wokala na kltkę schodową i zarejestrować byle czym.
Niech śpiewa do sygnału na słuchawkach.
Nagrywać trzy piętra wyżej. I po temacie w temacie.
Nic nie kosztuje. 3 min strachy, że ktoś wyjdzie.
Zmiksować.
Były Band Leader, obecnie biurokrata. Hobby: home recording

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Najbardziej naturalny/najlepszy pogłos do wokalu

Post autor: JoachimK » środa 04 lut 2009, 18:14

...Joachimie, oto długo wyczekiwane próbki (wreszcie się coś znalazło "nieoficjalnego" i "niepłytowego") :)
[...]
**********************

...oraz dlugo oczekiwane poglosy; mam remont w studio, jak juz sie da pracowac to gonie zaleglosci :(
stad tez odpuscilem temat poglosow na jakis czas, z tego tez wzgledu traktujcie probki jako orientacyjne, nie przesluchalem nawet ich pod wzgledem ewentualnego wystapienia dropu czy przesteru itp.

Teraz przygotowane:
- kilkanascie przykladow z Lexicon 480
- pare przykladow z TC M5000

Jesli potrzeba nastepnych - dajcie znac, przygotuje nastepne (PCM 91 itp.)

Pliki wzorca wokali zostaly zgrane do jednego audio oraz skrocone (laczna dlugosc oryginalnych fragmentow to grubo ponad pol minuty, co przeklada sie na sporo czasu w przygotowaniu kilkudziesieciu fragmentow, a czasu brak).

Przyklady sa wylacznie oryginalnymi niemodyfikowanymi presetami, opisy sa zgodne z oryginalnymi nazwami i numerowane przeze mnie (jako prefiks do nazwy presetu). Tu mala uwaga - preset "480 Hall" nie jest z Lexicona 480, to nazwa presetu z M5000. Nie wiem, co ma oznaczac, bo zbyt podobny do Lexicona 480 nie jest, aczkolwiek jest mozliwe wygenerowanie takiego poglosu na 480-tce ;)

Wystarczy ustawic plik z wokalami na jednej sciezce, na drugiej wybrany przyklad poglosu (start obu z tego samego miejsca!) i dobrac proporcje poglosu.

Takich presetow jest bardzo duzo, np. Lexicon 480 ma fabrycznych przykladow kilkanascie bankow po 10 presetow w kazdym banku, wybralem pierwsze lepsze, ktore pojawialy sie na wyswietlaczu ;)

W zasadzie mozna zalozyc, ze Lex480 jest brzmieniowo identyczny z Lexiconem 300, wiec 300-tke pomine w tescie. roznice miedzy nimi:
- Lex480 moze wygenerowac dwa niezalezne stereofniczne poglosy naraz (ma cztery fizyczne wyjscia), Lex300 to stereofoniczna maszyna, ktora moze wygenerowac naraz dwa poglosy (od wersji firmware 3,5), ale ma fizycznie dwa wyjscia.
- Lex480 mozna rozbudowac o kolejne plyty z elektronika, co rozwinie jego mozliwosci, Lex300 jes zamkniety, mozna w nim tylko uaktualnic firmware przez wymiane kilku ukladow scalonych
- Lex480 ma gniazdo na cartridge z nowymi algorytmami ( tutaj nieco wiecej ze srodka ;) )
- sterowanie Lex480 wylacznie przez zdalny sterownik, w przypadku Lex300 - w zaleznosci od wersji
- moga sie zdarzyc bardzo drobne roznice w algorytmie, w sumie na korzysc Lex480, np. algorytm Large Hall zawiera 6 niezaleznych w pelni ustawialnych delayow w sekcji przed wlasciwym "reverb network" z feedbackami roznie umiejscowionymi w torze algorytmu (za/przed ER itp.), podczas gdy ten sam algorytm w Lex300 zawiera 4 takie linie opozniajace; dla przykladu w Lex PCM91 w tym algorytmie zupelnie zrezygnowano z tych linii opozniajacych, zastepujac je bardziej rozbudowanym blokiem ER
- kilka innych roznic technicznych (inne porty cyfrowe w Lex480 itp.)

A teraz pliki z probkami (ze wzgl. na ograniczenie serwisu, podzielone na czesci, pakowane jako wieloczesciowe archiwum rar)

Wokale

Lexicon 480:
480part1
480part2
480part3

M5000:
M5000part1
M5000part2

(nie wiem, ile to bedzie wisialo na serwisie do wymiany plikow, wiec sciagajcie ;) )
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Najbardziej naturalny/najlepszy pogłos do wokalu

Post autor: JoachimK » środa 04 lut 2009, 23:29

...Postanowiłem zrobić porównanie, tzn zmiksowałem i zmasterowałem dry+pogłos z muzą a także ten sam wokal z moim ulubionym pogłosem z wtyczki, starając się jak najbardziej dopasować go do 480L Large Hall.

który to jest Lex 480L - A czy B - sami oceńcie :)
**********************

tyle, ze takie porownywanie w takim aranzu niewiele wniesie
przykladowo, w przykladzie 2 masz zupelnie inna obwiednie tego reverbu, jakby dodatkowo byl sterowany delayem, a m.in. tak rozniace sie dwie probki to juz masz pomiedzy dwoma presetami L480, ktore dostarczylem
z kolei przyklad 3 plywa od kompresji czy limitera i tam nie bardzo mozna okreslic ten poglos
to tak na szybko i wiecej na teraz nie powiem, bo slucham raz - ze przez multimedialna karte z plyty glownej (ze swistami i szumami od zasilacza;) ), dwa - przez sluchawki, wiec nie mam odniesienia co do przestrzeni
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

ODPOWIEDZ