Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Ikar7
Posty:8
Rejestracja:niedziela 21 gru 2008, 00:00
Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Post autor: Ikar7 » wtorek 30 gru 2008, 11:16

Witam wszystkich.
Buszując po internetoych stronach, znalazłem ciekawy sposob na pozyskanie dB nie zwiększając czułości mikrofonu, a wykorzystyjąc pewnwe zjawiska fizyczne.
Jako że nie jestem orłem w języku angielskim, prosze o wypowidzi Kolegów, co sądzicie o tych sposobach.
Może warto poeksperymentować z tymi sposobami.

Pozdrawiam.

Ikar7
Posty:8
Rejestracja:niedziela 21 gru 2008, 00:00

Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Post autor: Ikar7 » wtorek 30 gru 2008, 11:20


Awatar użytkownika
TikTak
Posty:51
Rejestracja:czwartek 29 lip 2004, 00:00
Kontakt:

Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Post autor: TikTak » wtorek 30 gru 2008, 11:49

hej, chyba chodzi ci o mikrofony powierzchniowe, są takie specjalne konstrukcje, przytwierdzane do powierzchni, na którą pada dźwięk. np wbudowane w niektóre mównice konferencyjne, lub montowane na ścianie do nagrań chórów. nie testowałem, nie wiem.

mam natomiast pytanie do kolegów akustyków - w pierwszym obrazku, pierwszym linku [http://www.uwm.edu/~type/audio-reports/BoundaryMicExperiments/BoundaryMicsStudy/BoundaryMicsStudy_files/image005.jpg]: czy dźwięk odbity nie będzie przesunięty w fazie w stosunku do tego nagranego bezpośrednio? jaka musiałaby być (pewnie skrajna) sytuacja, żeby było to odwrócenie fazy 180st?

[addsig]
zegartiktaka.pl ||
human beatboxer || Powerbook12", Saffire, Cubase 6, MXL2003, Shure beta58, M-Audio Tampa, Yamaha MSP-5 || Warszawa

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Post autor: JoachimK » wtorek 30 gru 2008, 12:02

są takie specjalne konstrukcje, przytwierdzane do powierzchni, na którą pada dźwięk. np wbudowane w niektóre mównice konferencyjne, lub montowane na ścianie do nagrań chórów.
**********************

Nie tylko montowane do scian. Mozna je klasc na podlodze, albo np. mocowac w fotepianie.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
1521kuba
Posty:79
Rejestracja:piątek 27 cze 2008, 00:00

Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Post autor: 1521kuba » wtorek 30 gru 2008, 13:03

Nie tylko montowane do scian. Mozna je klasc na podlodze, albo np. mocowac w fotepianie....
**********************
Widziałem SM 91 zamontowany w bębnie jako drugi mikrofon biorący niski dół, (wg ridera) , widziałem też podobnie jak w pokazanym materiale wyglądające Neumanny (paluszek przymocowany do blachy ok 15x15 cm) w liczbie 4-ch, leżące na podeście przed kwartetem smyczkowym. (Kronos quartet, live) Oprócz tego były też bliskie pojemności na instrumentach. Brzmiało świetnie, tylko tę muzykę...trzeba lubić
...moje drugie imię - oldschool...

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Post autor: JoachimK » wtorek 30 gru 2008, 14:00

Brzmiało świetnie, tylko tę muzykę...trzeba lubić ...
**********************

Nieraz korzystam z BLM, fajne, aczkolwiek z bardzo bliskich ujec nieraz mi sie nie podoba.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Post autor: grembo » wtorek 30 gru 2008, 14:14

ja to widzialem :
-na zywo w teatrze
-na martwo - jako dodatkowy "slad" w bibliotece perkusyjnej BFD :)

w teatrze swietnie - choc kroki brzmialy piekielnie (dudnily), no i aktorzy znikali i poajwiali sie w kolumnach (pewnie powinno byc tego wiecej na scenie)

w bibliotece - brzmialo to jak taki stlumiony ambientowy mikrofon (sami producenci polecali to raczej albo do preparowania albo do spraw zwiaznych z panorama), po nalozeniu Transient Designera z opcja realese - wyciagniety "ogon" dziwkeu - gary brzmialy jak z nagran Gorillaz

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Post autor: JoachimK » wtorek 30 gru 2008, 14:24

w teatrze swietnie - choc kroki brzmialy piekielnie (dudnily), no i aktorzy znikali i poajwiali sie w kolumnach (pewnie powinno byc tego wiecej na scenie)
**********************

jaki model? Bo wspomniany BLM tak nie robi, tzn. specjalnie nie wylapuje dudnienia od krokow itp. oraz szeroko bierze cala scene
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Post autor: grembo » wtorek 30 gru 2008, 14:30

nie wiem co to bylo - bo siedzialem jako widz tylko :)
to byl jakis teatr z Wrocławia - ale raczej niemajetny - wiec przypuszczam ze raczej tansze modele. Poza tym - w kwesti tych krokow to byl bardzo wysoki drewniany podest - moze on rezonowal.
JEszcze wtedy nie interesowalem sie sprzetem nagraniowym - ograniczalem sie do basu i pieca - czasy slodkie i jakby wracaja :) i wtedy domysliliem sie raczej ze to mikrofon niz wiedzialem co to jest :)

Awatar użytkownika
TikTak
Posty:51
Rejestracja:czwartek 29 lip 2004, 00:00
Kontakt:

Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań

Post autor: TikTak » wtorek 30 gru 2008, 16:33

a właśnie, w Teatrze Muzycznym w Gdyni mieli takie coś do nagłaśniania desek sceny. Parę sterego z tego co pamiętam. No i stepowanie np. szło przez to idealnie, chociaż tam były również mikroportowe mikrofony przy butach.

[addsig]
zegartiktaka.pl ||
human beatboxer || Powerbook12", Saffire, Cubase 6, MXL2003, Shure beta58, M-Audio Tampa, Yamaha MSP-5 || Warszawa

ODPOWIEDZ