Dylematy z zakupem mikrofonów
No właśnie szczerze mówiąc mierzyłem się na RODE. Jeszcze pytanie - czy ograniczyć się do NT5, czy iść w NT55....
**********************
Korzystam z Rode NT5, są bardzo fajne. Dół mają dość oszczędny, co w wielu przypadkach jest zaletą, ale gdybyś chciał coś z bardziej otwartym dołem, za rozsądną cenę są Oktavy MK 012. Sam na nich co prawda nigdy nie pracowałem, ale słyszałem parę nagrań na nich i podobały mi się.
Gdybyś natomiast chciał coś ciut droższego, dobre mogą być AKG C 451 B.
**********************
Korzystam z Rode NT5, są bardzo fajne. Dół mają dość oszczędny, co w wielu przypadkach jest zaletą, ale gdybyś chciał coś z bardziej otwartym dołem, za rozsądną cenę są Oktavy MK 012. Sam na nich co prawda nigdy nie pracowałem, ale słyszałem parę nagrań na nich i podobały mi się.
Gdybyś natomiast chciał coś ciut droższego, dobre mogą być AKG C 451 B.
Leff - Szczecin
Re: Dylematy z zakupem mikrofonów
Ludzie! Czy Wy poszaleliście?
Jak ktoś się zapyta o mikrofon za 500zł to jeśli temat nie zostanie od razu usunięty to każdy zmiesza pytającego z błotem. A jeśli ktoś do tej kwoty dopisze jedno zero to jest traktowany po królewsku. Chociaż nie ma zielonego pojęcia o sprawie bo wymienił większość paluszków w kwocie 300zł - 3000zł za sztukę!!! I człowieka który pyta AKG PERCEPTION 100 czy NEUMANN traktujecie poważnie???
Jak ktoś się zapyta o mikrofon za 500zł to jeśli temat nie zostanie od razu usunięty to każdy zmiesza pytającego z błotem. A jeśli ktoś do tej kwoty dopisze jedno zero to jest traktowany po królewsku. Chociaż nie ma zielonego pojęcia o sprawie bo wymienił większość paluszków w kwocie 300zł - 3000zł za sztukę!!! I człowieka który pyta AKG PERCEPTION 100 czy NEUMANN traktujecie poważnie???



Re: Dylematy z zakupem mikrofonów
I człowieka który pyta AKG PERCEPTION 100 czy NEUMANN traktujecie poważnie???
...
**********************
Osleples??? Nie widzisz, ze pytaniem zwrocilem "delikatnie" uwage na to, ze pytajacy w ogole nic nie wie o tych modelach Neumann?



**********************
Osleples??? Nie widzisz, ze pytaniem zwrocilem "delikatnie" uwage na to, ze pytajacy w ogole nic nie wie o tych modelach Neumann?
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
-
- Posty:28
- Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2008, 00:00
Re: Dylematy z zakupem mikrofonów
...Ludzie! Czy Wy poszaleliście?
Jak ktoś się zapyta o mikrofon za 500zł to jeśli temat nie zostanie od razu usunięty to każdy zmiesza pytającego z błotem. A jeśli ktoś do tej kwoty dopisze jedno zero to jest traktowany po królewsku. Chociaż nie ma zielonego pojęcia o sprawie bo wymienił większość paluszków w kwocie 300zł - 3000zł za sztukę!!! I człowieka który pyta AKG PERCEPTION 100 czy NEUMANN traktujecie poważnie???
...
**********************
TeeR, a jaki jest powód dla jakiego mam być traktowany niepoważnie? Zwracam się z prośbą o pomoc i oczekuję poważnej odpowiedzi - na szczęście znalazło się kilka osób, które podeszły do tematu inaczej niż Ty.
Po pierwsze - weź pod uwagę, że są ludzie, którzy dopiero wchodzą w ten fach. I chyba dobrą rzeczą jest, że zamiast udawać expertów, wola poradzić się ludzi, którzy mają większe doświadczenie.
Po drugie - dla mnie wyznacznikiem jakości sprzętu nie jest ilość zer w jego cenie. Niekiedy urządzenie z mniejsza ilością zer potrafi okazać się lepsze, sporo lepsze. I rozbieżność cenowa podanych przeze mnie "typów" chyba nie musi wskazywać od razu na to, że pytający nie ma zielonego pojęcia.
Po trzecie - jeśli nawet miałbym zerowe pojęcie w temacie, to czyż internetowe fora nie służą do dzielenia się wiedzą i jej zdobywania? Najwyraźniej dla Ciebie nie. A szkoda.
Tym bardziej dziękuję osobom, które zdecydowały się - jak widać wbrew obowiązującym tu zwyczajom - na publiczne doradzenie mi.
Pozdrawiam wszystkich świątecznie.
Jak ktoś się zapyta o mikrofon za 500zł to jeśli temat nie zostanie od razu usunięty to każdy zmiesza pytającego z błotem. A jeśli ktoś do tej kwoty dopisze jedno zero to jest traktowany po królewsku. Chociaż nie ma zielonego pojęcia o sprawie bo wymienił większość paluszków w kwocie 300zł - 3000zł za sztukę!!! I człowieka który pyta AKG PERCEPTION 100 czy NEUMANN traktujecie poważnie???



**********************
TeeR, a jaki jest powód dla jakiego mam być traktowany niepoważnie? Zwracam się z prośbą o pomoc i oczekuję poważnej odpowiedzi - na szczęście znalazło się kilka osób, które podeszły do tematu inaczej niż Ty.
Po pierwsze - weź pod uwagę, że są ludzie, którzy dopiero wchodzą w ten fach. I chyba dobrą rzeczą jest, że zamiast udawać expertów, wola poradzić się ludzi, którzy mają większe doświadczenie.
Po drugie - dla mnie wyznacznikiem jakości sprzętu nie jest ilość zer w jego cenie. Niekiedy urządzenie z mniejsza ilością zer potrafi okazać się lepsze, sporo lepsze. I rozbieżność cenowa podanych przeze mnie "typów" chyba nie musi wskazywać od razu na to, że pytający nie ma zielonego pojęcia.
Po trzecie - jeśli nawet miałbym zerowe pojęcie w temacie, to czyż internetowe fora nie służą do dzielenia się wiedzą i jej zdobywania? Najwyraźniej dla Ciebie nie. A szkoda.
Tym bardziej dziękuję osobom, które zdecydowały się - jak widać wbrew obowiązującym tu zwyczajom - na publiczne doradzenie mi.
Pozdrawiam wszystkich świątecznie.
Re: Dylematy z zakupem mikrofonów
Wszystkie tanie mikrofony, ktore kiedys kupilem leza w tej chwili na polce. Dlugo by wymieniac, ale ogolnie rzecz ujmujac, wczesniej czy pozniej powedrowaly tam wszystkie pojemnosci za ktore zaplacilem mniej niz 1500 zl za sztuke (poza beta 98/DS). Niestety dobre rzeczy po prostu sporo kosztuja. Lepiej kupic dwa dobre mikrofony niz 6 takich sobie. Te dobre i tak bedziesz kiedys musial kupic, a tych takich sobie nikt juz od CIebie nie wezmie, a jak ponagrywasz na tych dobrych, to dla tych slabych nie znajdziesz zastosowania, wiec beda lezaly na polce, wiec z perspektywy dluzszego czasu inwestycja taka jest w zasadzie bezcelowa.
-
- Posty:28
- Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2008, 00:00
Re: Dylematy z zakupem mikrofonów
Te dobre i tak bedziesz kiedys musial kupic, a tych takich sobie nikt juz od CIebie nie wezmie, a jak ponagrywasz na tych dobrych, to dla tych slabych nie znajdziesz zastosowania, wiec beda lezaly na polce, wiec z perspektywy dluzszego czasu inwestycja taka jest w zasadzie bezcelowa....
**********************
Zapewne tak.
Żeby nie wzbudzać niepotrzebnych emocji, pozwólcie że jeszcze raz doprecyzuję pytanie:
rozkręcam małe studio, które będzie się specjalizowało w klasyce. W tym momencie posiadam tylko parowane Rode NT1. Muszę więc doposażyć się w kilka mikrofonów. Ponieważ nie mam doświadczenia, chciałem zasięgnąć Waszej opinii. Wcześniej podałem kilka konkretnych mikrofonów, ale w żadnym wypadku nie upieram się, że musi to być któryś z tej listy.
W co na moim miejscu byście zainwestowali?
Oczywiście fajnie byłoby, gdyby udało się nie wywalić zbyt dużej forsy, ale - jak zauważył CD-RW - nie będzie to łatwe.
Dlatego uściślijmy - sprawy finansowe będą sprawą wtórną - wolę się zapożyczyć a kupić coś sensownego, żeby potem nie żałować tej inwestycji.
Co więc proponujecie na dobry początek - jakie konkretnie modele i ile sztuk. Jak pisałem wcześniej - na użytek klasyki - fortepian, fortepian+instrument (skrzypce, flet), kwartety, zespoły kameralne, małe zespoły wokalne, chóry itp. Ogólnie rzecz ujmując - po prostu klasyka.
Dzięki.
**********************
Zapewne tak.
Żeby nie wzbudzać niepotrzebnych emocji, pozwólcie że jeszcze raz doprecyzuję pytanie:
rozkręcam małe studio, które będzie się specjalizowało w klasyce. W tym momencie posiadam tylko parowane Rode NT1. Muszę więc doposażyć się w kilka mikrofonów. Ponieważ nie mam doświadczenia, chciałem zasięgnąć Waszej opinii. Wcześniej podałem kilka konkretnych mikrofonów, ale w żadnym wypadku nie upieram się, że musi to być któryś z tej listy.
W co na moim miejscu byście zainwestowali?
Oczywiście fajnie byłoby, gdyby udało się nie wywalić zbyt dużej forsy, ale - jak zauważył CD-RW - nie będzie to łatwe.
Dlatego uściślijmy - sprawy finansowe będą sprawą wtórną - wolę się zapożyczyć a kupić coś sensownego, żeby potem nie żałować tej inwestycji.
Co więc proponujecie na dobry początek - jakie konkretnie modele i ile sztuk. Jak pisałem wcześniej - na użytek klasyki - fortepian, fortepian+instrument (skrzypce, flet), kwartety, zespoły kameralne, małe zespoły wokalne, chóry itp. Ogólnie rzecz ujmując - po prostu klasyka.
Dzięki.
Re: Dylematy z zakupem mikrofonów
Co więc proponujecie na dobry początek - jakie konkretnie modele i ile sztuk.
**********************
Żeby nie zbankrutować interesowałbym się :
Rode NT5
AKG C 451 B
Shure SM 81
Oktava MK 012
Ostatnio chwalone są Se 4, ale nigdy ich nie słyszałem. Kolejność przypadkowa.
Przestudiuj dokładnie parametry, poczytaj na amerykańskich forach, popytaj znajomych, którzy ich używają, a już najlepiej pożycz na testy... Inaczej się nie da poradzić. Czasem jest tak, że dane mikrofony grają pięknie z danym modelem przedwzacniacza, a z innym już mniej pięknie.
Droższych paluszków nie używałem nigdy, więc nie pomogę w tej kwestii :)
Co do ilości sztuk - zależy ile masz wejść w swojej karcie ;) Osobiście jestem zwolennikiem teorii "im mniej tym lepiej". Zrobiłem trochę nagrań, z których jestem bardzo zadowolony, przy użyciu pary stereo (najczęściej w ustawieniu ORTF) lub LCR, a więc 2 lub 3 mikrofony. Jeśli nagrywasz duży skład symfoniczny z chórem ustawionym z tyłu, warto chór podeprzeć dodatkową parą. Robiłem taki koncert, użyłem więc 5ciu mikrofonów i było ok. Ustawienie zależy od wielu czynników, a często w przypadku koncertów są to uwarunkowania przestrzenne ;)) Osobiście proponowałbym zaopatrzyć się jeszcze w dwa dynamiki (np sm 58) dla ewentualnych prowadzących itp.
**********************
Żeby nie zbankrutować interesowałbym się :
Rode NT5
AKG C 451 B
Shure SM 81
Oktava MK 012
Ostatnio chwalone są Se 4, ale nigdy ich nie słyszałem. Kolejność przypadkowa.
Przestudiuj dokładnie parametry, poczytaj na amerykańskich forach, popytaj znajomych, którzy ich używają, a już najlepiej pożycz na testy... Inaczej się nie da poradzić. Czasem jest tak, że dane mikrofony grają pięknie z danym modelem przedwzacniacza, a z innym już mniej pięknie.
Droższych paluszków nie używałem nigdy, więc nie pomogę w tej kwestii :)
Co do ilości sztuk - zależy ile masz wejść w swojej karcie ;) Osobiście jestem zwolennikiem teorii "im mniej tym lepiej". Zrobiłem trochę nagrań, z których jestem bardzo zadowolony, przy użyciu pary stereo (najczęściej w ustawieniu ORTF) lub LCR, a więc 2 lub 3 mikrofony. Jeśli nagrywasz duży skład symfoniczny z chórem ustawionym z tyłu, warto chór podeprzeć dodatkową parą. Robiłem taki koncert, użyłem więc 5ciu mikrofonów i było ok. Ustawienie zależy od wielu czynników, a często w przypadku koncertów są to uwarunkowania przestrzenne ;)) Osobiście proponowałbym zaopatrzyć się jeszcze w dwa dynamiki (np sm 58) dla ewentualnych prowadzących itp.
Leff - Szczecin
- Mariusz1333
- Posty:169
- Rejestracja:środa 16 kwie 2008, 00:00
Re: Dylematy z zakupem mikrofonów
...Przymierzam się tuż po świętach do zakupu mikrofonów.
Chodzi o mikrofony do nagrań klasyki. Póki co mam zestaw Rode - parowane wielkomembranowe NT1A. Potrzebuję dokupić coś do nagrywania fortepianu, oraz innych instrumentów akustycznych. Pewnie będą musiał zakupić co najmniej cztery sztuki.
Co polecacie? Myślałem nad paluszkami, konkretne typy to:
- Rode NT5
- Rode NT55
- Neumann KM 184
- Neumann KM 185
- rosyjskie Oktava MK 319
- Oktava MK-012-02 MSP
- AKG Perception 150
- AKG SE 300B (AKG Blue Line)
- audio-technica AT 3031
- SHURE KSM137/SLST PAIR
Pewnie najlepsze będą Neumanny, ale obawiam się że finansowo mogę nie wyrobić. Dlatego optuję za czymś tańszym, a niewiele gorszym.
Proszę o pomoc.
...
**********************
Nie znajdziesz tu jednoznacznej odpowiedzi. ja walczyłem z dokładnie tym samym tematem pół roku (klasyka, ORTF, XY, itp). Każdy chwali swój sprzęt bo mało kto ma porównanie z innym, i jeszcze wieksza połowa nagrywa jakies overheady , gitary el i tym podobne. Najważniejsza dla Ciebie sprawa to taka zebyś kupił cos i nie myslał zaraz po zakupie kolejnym niby lepszym modelu. Jakl wynika z Twojego maila nie za bardzo masz sprecyzowany "biznes plan" - jakbys miał rzeczywiscie zamówienia na nagrania za konkretną kasę to byś napewno nie wymieniał tych typów mikrofonów (oprócz Neumanna). Jeżeli masz rzeczywiście pieniądze na 6 mików to proponuje zacząc od techniki XY lub ORTF z dwoma mikrofonami , które to techniki daja b dobre rezultaty końcowe (sam nagrywałem klasykę, w tym 2 razy orkiestre z chórem).
Pamietaj:
Najważniejsze jest kolejno(o muzykach nie mówię) :
- akustyk (nie to żeby nagrał cudownie - to SAMO się nagrywa - ale żeby nie sp... roboty poprzez przesterowanie, ustawienie mikrofonów membraną do tyłu :) itp)
- akustyka pomieszczenia
- mikrofony
- reszta
Jak widzisz w mikrofony warto inwestować. Zwłaszcza ze mówisz o "studiu". KUP 2SZT. Przejdźmy do konkretów, tych które testowałem:
zamiast AT3031 zdecydowanie AT4041 (idealne do klasyki, fortepianu)
shure: SM81 ew SM94
Na temat AKG nie wypowiadam się a Oktavy to szukaj rosyjskie - zebyś sie nie naciął.
Jak dojdziesz do interfejsów fire-wire typu presonus fs2626, m-audio, ...daj znać bo nie znalazłem na forum satysfakcjonującej odpowiedzi nt ew. zakupu.
mario
Chodzi o mikrofony do nagrań klasyki. Póki co mam zestaw Rode - parowane wielkomembranowe NT1A. Potrzebuję dokupić coś do nagrywania fortepianu, oraz innych instrumentów akustycznych. Pewnie będą musiał zakupić co najmniej cztery sztuki.
Co polecacie? Myślałem nad paluszkami, konkretne typy to:
- Rode NT5
- Rode NT55
- Neumann KM 184
- Neumann KM 185
- rosyjskie Oktava MK 319
- Oktava MK-012-02 MSP
- AKG Perception 150
- AKG SE 300B (AKG Blue Line)
- audio-technica AT 3031
- SHURE KSM137/SLST PAIR
Pewnie najlepsze będą Neumanny, ale obawiam się że finansowo mogę nie wyrobić. Dlatego optuję za czymś tańszym, a niewiele gorszym.
Proszę o pomoc.
...
**********************
Nie znajdziesz tu jednoznacznej odpowiedzi. ja walczyłem z dokładnie tym samym tematem pół roku (klasyka, ORTF, XY, itp). Każdy chwali swój sprzęt bo mało kto ma porównanie z innym, i jeszcze wieksza połowa nagrywa jakies overheady , gitary el i tym podobne. Najważniejsza dla Ciebie sprawa to taka zebyś kupił cos i nie myslał zaraz po zakupie kolejnym niby lepszym modelu. Jakl wynika z Twojego maila nie za bardzo masz sprecyzowany "biznes plan" - jakbys miał rzeczywiscie zamówienia na nagrania za konkretną kasę to byś napewno nie wymieniał tych typów mikrofonów (oprócz Neumanna). Jeżeli masz rzeczywiście pieniądze na 6 mików to proponuje zacząc od techniki XY lub ORTF z dwoma mikrofonami , które to techniki daja b dobre rezultaty końcowe (sam nagrywałem klasykę, w tym 2 razy orkiestre z chórem).
Pamietaj:
Najważniejsze jest kolejno(o muzykach nie mówię) :
- akustyk (nie to żeby nagrał cudownie - to SAMO się nagrywa - ale żeby nie sp... roboty poprzez przesterowanie, ustawienie mikrofonów membraną do tyłu :) itp)
- akustyka pomieszczenia
- mikrofony
- reszta
Jak widzisz w mikrofony warto inwestować. Zwłaszcza ze mówisz o "studiu". KUP 2SZT. Przejdźmy do konkretów, tych które testowałem:
zamiast AT3031 zdecydowanie AT4041 (idealne do klasyki, fortepianu)
shure: SM81 ew SM94
Na temat AKG nie wypowiadam się a Oktavy to szukaj rosyjskie - zebyś sie nie naciął.
Jak dojdziesz do interfejsów fire-wire typu presonus fs2626, m-audio, ...daj znać bo nie znalazłem na forum satysfakcjonującej odpowiedzi nt ew. zakupu.
mario
Re: Dylematy z zakupem mikrofonów
Musisz miec 4 takie same paluszki, typu neumann KM (na serie 140 pewnie Cie chwilowo nie stac) w wersji oszczednosciowej AKG 451B - troche inny od KM ale zawsze znajdzie sie dla niego jakies zajecie. powinienes miec 2 duzomembranowe mikrofony - nie tylko z nazwy, i jakies 2 przyzwoite mikrofony z charakterystyka 8. Tak wiec niestety to jest minimum 6-8 mikrofonow i minimum 12-16 tysiecy zlotych. Chyba, ze znajdziesz gdzies stare pojemnosciowe tonsile i oddasz do regeneracji, wtedy wyjdzie taniej.