Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
midishiner
Posty:341
Rejestracja:czwartek 29 mar 2007, 00:00
Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Post autor: midishiner » czwartek 04 gru 2008, 12:18

Mam poważny problem, otóż wrzucam pętlę perkusyjną na ścieżkę audio, dopasowuję ja poprzez time stretch do tempa projektu i co widzę?? kiedy powiększę maksymalnie projekt okazuje się że niektóre pętle wystają 1,2 lub 0,5 sampla poza punkt przyciągania czyli wystają poza takt a niektórym brakuje do calego taktu. Na dłuższą metę podczas kopiowania śladów w dalszych częściach utworu te niedociągnięcia się sumują w wyniku czego już w połowie utworu nierówności są mocno słyszalne. To samo dotyczy śladów midi, po prostu wygląda to tak jakby narzędzie snap nie dociągało zdarzeń do końca fragmentów siatki. Czy ktoś z was wie jaka może byc tego przyczyna?? Bo psuje mi to cała robotę. Pracuję na SX .2.0.1.7

Za pomoc z góry wielkie dzięki

Lucas May On Tour
5-21.V.2009

Awatar użytkownika
igs
Posty:175
Rejestracja:sobota 11 gru 2004, 00:00

Re: Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Post autor: igs » czwartek 04 gru 2008, 12:27

Może wyłącz Snap to Zero Crossing ?
[addsig]
www.igsaudio.pl

Awatar użytkownika
midishiner
Posty:341
Rejestracja:czwartek 29 mar 2007, 00:00

Re: Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Post autor: midishiner » czwartek 04 gru 2008, 12:29

co więcej, kiedy taki ślad midi, lub audio wyrównam pod powiększeniem do siatki równiutko, zaznaczę go i wcisnę ctrl+d (duplikate) to ten nowy jest już o te parę ms dłuższy lub krótszy :), ale kiedy skopiuję go za pomocą chwyć i upuść przy wciśniętym alt to jest ok, kopiuje się poprawnie:)

czy to kwestia "uszkodzenia" komendy duplikate??
Lucas May On Tour
5-21.V.2009

Awatar użytkownika
midishiner
Posty:341
Rejestracja:czwartek 29 mar 2007, 00:00

Re: Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Post autor: midishiner » czwartek 04 gru 2008, 12:31

...Może wyłącz Snap to Zero Crossing ?
...
**********************
wyłączone jest, to nie to
Lucas May On Tour
5-21.V.2009

Awatar użytkownika
fabian
Posty:323
Rejestracja:środa 25 maja 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Post autor: fabian » czwartek 04 gru 2008, 12:38

nie martw sie, u mnie duplicate czasem czyni podobne babole i to nieistotne czy duplikujemy klocek audio czy instrument trackowy czy midi..
[addsig]
the Sun Personality

Awatar użytkownika
midishiner
Posty:341
Rejestracja:czwartek 29 mar 2007, 00:00

Re: Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Post autor: midishiner » czwartek 04 gru 2008, 12:42

...nie martw sie, u mnie duplicate czasem czyni podobne babole i to nieistotne czy duplikujemy klocek audio czy instrument trackowy czy midi..
...
**********************
masz jakiś pomysł??? tosz to nie idzie tak ;););)
Lucas May On Tour
5-21.V.2009

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Post autor: MB » czwartek 04 gru 2008, 12:58

Wszelkie narzędzia skalowania czasowego mają swoją skończoną dokładność, która m/in wynika z tego, że proces skalowania odbywa się według pewnej liczy wymiernej (iloraz długości początkowej i końcowej musi być stosunkowo prostym ułamkiem wymiernym, o małym liczniku i mianowniku). Nie licz na to, że po skalowaniu tempa nowy fragment będzie idealnie takiej długości jak chcesz (co do próbki).

Jeśli teraz z takiego przeskalowanego fragmentu zrobisz pętlę (dokleisz kolejne kopie jedna za drugą) to nieuchronnie po jakimś czasie rytm takiej pętli rozjedzie się z rytmem wynikającym z tempa projektu. Są na to dwie rady: albo po operacji time stretch ręcznie musisz wyrównać długość kilpu (przyciąć lub dokleić zerowe próbki) tak, aby się idealnie zgadzały z teoretyczną długością wynikającą z tempa, albo nie stosować bezrefleksyjnie operacji duplicate tylko doprowadzić do umieszczenia początków każdej kopii na rastrze siatki nie przejmując się końcówkami. Nie wiem, jakie funkcje udostępnia Twój Cubase, ale być może jest tam operacja audio quantize, która powinna w tym pomóc.

Awatar użytkownika
midishiner
Posty:341
Rejestracja:czwartek 29 mar 2007, 00:00

Re: Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Post autor: midishiner » czwartek 04 gru 2008, 13:28

...Wszelkie narzędzia skalowania czasowego mają swoją skończoną dokładność, która m/in wynika z tego, że proces skalowania odbywa się według pewnej liczy wymiernej (iloraz długości początkowej i końcowej musi być stosunkowo prostym ułamkiem wymiernym, o małym liczniku i mianowniku). Nie licz na to, że po skalowaniu tempa nowy fragment będzie idealnie takiej długości jak chcesz (co do próbki).

Jeśli teraz z takiego przeskalowanego fragmentu zrobisz pętlę (dokleisz kolejne kopie jedna za drugą) to nieuchronnie po jakimś czasie rytm takiej pętli rozjedzie się z rytmem wynikającym z tempa projektu. Są na to dwie rady: albo po operacji time stretch ręcznie musisz wyrównać długość kilpu (przyciąć lub dokleić zerowe próbki) tak, aby się idealnie zgadzały z teoretyczną długością wynikającą z tempa, albo nie stosować bezrefleksyjnie operacji duplicate tylko doprowadzić do umieszczenia początków każdej kopii na rastrze siatki nie przejmując się końcówkami. Nie wiem, jakie funkcje udostępnia Twój Cubase, ale być może jest tam operacja audio quantize, która powinna w tym pomóc....
**********************
MB robię jak poleciłeś. Nie ma innego wyjścia, ale teraz przynajmniej mam pewność że utwor sie nie rozjedzie w dalszej cześci. Pozdrawiam
Lucas May On Tour
5-21.V.2009

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Post autor: matiz » czwartek 04 gru 2008, 13:46

Oczywiscie, ze tak sie dzieje. Rada - ctrl+D nie z narzedziem "strzalka" i zaznaczonym regionem tylko ctrl+D z narzedziem selector i zaznaczonym fragmentem (oczywiscie z gridem) - i pozamiatane.

Awatar użytkownika
fabian
Posty:323
Rejestracja:środa 25 maja 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Cubase - nieprecyzyjne przyciąganie do siatki

Post autor: fabian » czwartek 04 gru 2008, 13:55

...Oczywiscie, ze tak sie dzieje. Rada - ctrl+D nie z narzedziem "strzalka" i zaznaczonym regionem tylko ctrl+D z narzedziem selector i zaznaczonym fragmentem (oczywiscie z gridem) - i pozamiatane....
**********************

no dobra - jest to pomysl, ale jak wytlumaczyc ten bug w cubasie -
byla mowa o audio eventach, ale ta sama sprawa dotyczy klocuszkow midi, z ktorymi taki problem nie powinien sie pojawic:

klocek midi zawierajacy 4 takty, pieknie wyrownany do grida >> duplicate >> ..i zonk, bo np. 5 z kolei event midi ma sie do grida nijak..

osobiscie mi to nie przeszkadza, bo zawsze sprawdzam projekty czy wlasnie cos takiego nie mialo miejsca, ale ten bug tak czy siak wydaje sie dosyc idiotyczny..
[addsig]
the Sun Personality

ODPOWIEDZ