Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Awatar użytkownika
dariusdark
Posty:2
Rejestracja:środa 05 lis 2008, 00:00
Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Post autor: dariusdark » środa 05 lis 2008, 14:46

Witam!
Mam problem jak w temacie. Nagrywam gitarzystę który mimo nagrywania z metronomem, nie gra zbyt równo szczególnie przy szybszych partiach, tzn. że gdy ma zagrać riff ósemkowy to wychodzą mu nie tylko prawie równe ósemki ale też parę ósemek z kropką i szesnastki - po prostu jest nie równo. Mam takie pytanie - czy istnieje jakaś funkcja w Adobe Audition 3 która automatycznie wyrówna ścieżkę np. przy zadanym wcześniej tempie tak żeby ósemka była ósemką??
Z góry dzięki za porady.
Pozdr.

Awatar użytkownika
macandroll
Posty:506
Rejestracja:sobota 10 cze 2006, 00:00

Re: Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Post autor: macandroll » środa 05 lis 2008, 14:56

To nie midi.
Muzyk, gitarzysta

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Post autor: DJOZD » środa 05 lis 2008, 15:11

...Witam!
Mam problem jak w temacie. Nagrywam gitarzystę który mimo nagrywania z metronomem, nie gra zbyt równo szczególnie przy szybszych partiach, tzn. że gdy ma zagrać riff ósemkowy to wychodzą mu nie tylko prawie równe ósemki ale też parę ósemek z kropką i szesnastki - po prostu jest nie równo. Mam takie pytanie - czy istnieje jakaś funkcja w Adobe Audition 3 która automatycznie wyrówna ścieżkę np. przy zadanym wcześniej tempie tak żeby ósemka była ósemką??
Z góry dzięki za porady.
Pozdr....
**********************
Jezeli to nie są wartosci punktowe (Staccato) ktore na oko na się rozdzielić to pozostaje ci cięcie i reczne przestawianie regionów. Jeżeli są to pojedyńcze rytmiczne oderzenia można skorzystac z takich dobrodziejstw ktore oferuje Pro Tools (elactic audio) czy Samplitude (Quantization tempo). Ale to sie sprawdzi raczej z takimi sladami jak perkusja czy bass. W Adobe Audition nie wiem czy jest cos takiego. Z przesterowanymi gitarami granych "plamami" nie da rady i zostaje ręczna robota i ukladanie każdego uderzenia samemu.
Generanie pomyslałbym o innym gitarzyscie.

Awatar użytkownika
smiechu
Posty:599
Rejestracja:środa 30 kwie 2008, 00:00

Re: Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Post autor: smiechu » środa 05 lis 2008, 15:25

Dokładnie sa algorytmy do automatycznego wyrównywania, nie wiem czy akurat w AA3... ale nawet jesli to sciezka mocno przesterowanej gitary nie ma zadnych transientów które mogłby algorytm złapac jako punkty odniesienia... dalej... nawet jesli byś ustalił miejsca transientów ręcznie to nawet po zrenderowaniu sciezki najlepszym algorytmem ostro stracisz na brzmieniu...

Swoja droga ideałow nie ma... jesli ogolnie trzyma sie chlopak w tempie to radze dograc drugą sciezke i rzucic obie w panoramie... takie zdublowanie moze spowodować ze łacznie obie sciezki zabrzmia jakby były zagrane równo... albo jesli jest na prawde źle to bedzie jeszcze wieksza kaszana...

Ogolnie odesłac gitarzyste na poł roku do metronomu... albo uproscić aranż...

Awatar użytkownika
gajosmix
Posty:94
Rejestracja:poniedziałek 27 paź 2008, 00:00

Re: Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Post autor: gajosmix » środa 05 lis 2008, 15:37

Spróbuj programem Celemony Melodyne - jest a przynajmniej do niedawna była wersja trial.

I jeszcze funkcjami quantization w programach typu DAW ( Cubase, Sonar ).


Pozdrawiam

konop_tnt
Posty:109
Rejestracja:niedziela 03 lut 2008, 00:00
Kontakt:

Re: Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Post autor: konop_tnt » środa 05 lis 2008, 17:18

Cubase time warp czy jakoś tak ta funkcja się nazywa. Roboty jest z tym w pytę, więc lepiej nagrać jeszcze raz (lub nagrać wiele podejść i wybrać najlepsze fragmenty).
Można też gitarzyście wszyć metronom w tyłek (tak jak esperal), ale skubańcy często wydłubują go ostrym końcem struny. :)


Awatar użytkownika
dariusdark
Posty:2
Rejestracja:środa 05 lis 2008, 00:00

Re: Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Post autor: dariusdark » środa 05 lis 2008, 18:05

...Cubase time warp czy jakoś tak ta funkcja się nazywa. Roboty jest z tym w pytę, więc lepiej nagrać jeszcze raz (lub nagrać wiele podejść i wybrać najlepsze fragmenty).
Można też gitarzyście wszyć metronom w tyłek (tak jak esperal), ale skubańcy często wydłubują go ostrym końcem struny. :)

...
**********************
Hehe DOBRE
Nie no gitarzysty raczej nie będę wymieniał ale ta ostatnia sugestia z tym metronomem jest the best Chyba dam mu jeszcze jedną szansę...

Awatar użytkownika
mr-hammond
Posty:1416
Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00

Re: Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Post autor: mr-hammond » środa 05 lis 2008, 18:10

Ja znam taki patent że jesli to nasz kolega i nie chcemy mu robić przykrości to nagrywa ( powtarza po nim) ktos inny ( jesli sie da ) , czasem virtualny gitarzysta:) a koledze sie mówi " tak to tu ustawilismy wyrownalismy że dobrze gra" .

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Post autor: DJOZD » środa 05 lis 2008, 18:24

...Ja znam taki patent że jesli to nasz kolega i nie chcemy mu robić przykrości to nagrywa ( powtarza po nim) ktos inny ( jesli sie da ) , czasem virtualny gitarzysta:) a koledze sie mówi " tak to tu ustawilismy wyrownalismy że dobrze gra" .
...
**********************
I wten sposob uwierzy ze w studio mozna ze wszytskim zdzialac cuuuda.
Ja jestem za tym zeby nagral to faktycznie inny gitarzysta, a ten fakt byl dla niego motorem do treningu

Awatar użytkownika
mr-hammond
Posty:1416
Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00

Re: Adobe Audition 3 - wyrównanie nierównej zagrywki

Post autor: mr-hammond » środa 05 lis 2008, 18:41

**********************
I wten sposob uwierzy ze w studio mozna ze wszytskim zdzialac cuuuda.
Ja jestem za tym zeby nagral to faktycznie inny gitarzysta, a ten fakt byl dla niego motorem do treningu ...
**********************
To co opisałem jest z życia wzięte :). Ludzie i tak myślą że " przepuszczą przez miksery, albo że komputer zaśpiewa" :)

ODPOWIEDZ