BUS kompresor zastosowanie i przykłady
Witam....
Tak jak w tytule podajcie przykłady waszych ulubionych bus kompesorów i w jaki sposób z nich kożystacie.
I jeszcze czy w tc powercore jest jakiś typowy bus kompresor lub czy psp ma taki kompresor
Tak jak w tytule podajcie przykłady waszych ulubionych bus kompesorów i w jaki sposób z nich kożystacie.
I jeszcze czy w tc powercore jest jakiś typowy bus kompresor lub czy psp ma taki kompresor
cubase 4 komplete 5 powercore fw samplelord extreme sample conwerter
Re: BUS kompresor zastosowanie i przykłady
Wymyśliłem ostatnio sposób podłączenia mojego bus kompresora na pojedyncze ślady. Otóż, sygnał przechodzi przez oba kanały po kolei. Czyli wchodzi na L, z L na R, wychodzi z R do DAW. Pozwala to na podwójną kompresje ścieżki mono. Taki patent działa bardzo fajnie. Szkoda, ze jest to urządzenie w pełni stereo i nie można aplikować różnych ustawień na pierwsze i drugie przejście. Można by na pierwszym kompresorze ustawić krótkie czasy i kontrolować szczyty, a na drugim długie czasy i kontrolować poziom. W opisany sposób przez bus kompresor można wbijać od razu ślady z kompresją bez obawy na brzmienie np. wokali.
_____________
www.igsaudio.pl

_____________
www.igsaudio.pl
www.igsaudio.pl
Re: BUS kompresor zastosowanie i przykłady
Można by na pierwszym kompresorze ustawić krótkie czasy i kontrolować szczyty, a na drugim długie czasy i kontrolować poziom.
**********************
To brzmi ciekawie... czy mógłbyś rozwinąć myśl?
Nie bardzo rozumiem, co może zrobić kompresor z długimi czasami na materiale już skompresowanym z niskimi czasami... Rozumiem, że pierwszy kompresor powinien mieć w miarę łagodne ratio, a drugi większe?
**********************
To brzmi ciekawie... czy mógłbyś rozwinąć myśl?
Nie bardzo rozumiem, co może zrobić kompresor z długimi czasami na materiale już skompresowanym z niskimi czasami... Rozumiem, że pierwszy kompresor powinien mieć w miarę łagodne ratio, a drugi większe?
Re: BUS kompresor zastosowanie i przykłady
...Można by na pierwszym kompresorze ustawić krótkie czasy i kontrolować szczyty, a na drugim długie czasy i kontrolować poziom.
**********************
To brzmi ciekawie... czy mógłbyś rozwinąć myśl?
**********************
Stosuje od lat takie patenty, ale IMHO w niektorych przypadkach wrecz koniecznym warunkiem jest mozliwosc uzyskania regulacji kazdego kompresora osobno. Stosuje tez niekiedy dwa rozne kompresory, co moze skutkowac duzo wieksza kontrola dzwieku.
Niekiedy taki tandem ratowal mi zycie, chociaz i tak najczesciej stosuje dla pewnosci dzialania 'ruski' kompresor (automatyka konsoli recznie ustawiana).
**********************
To brzmi ciekawie... czy mógłbyś rozwinąć myśl?
**********************
Stosuje od lat takie patenty, ale IMHO w niektorych przypadkach wrecz koniecznym warunkiem jest mozliwosc uzyskania regulacji kazdego kompresora osobno. Stosuje tez niekiedy dwa rozne kompresory, co moze skutkowac duzo wieksza kontrola dzwieku.
Niekiedy taki tandem ratowal mi zycie, chociaz i tak najczesciej stosuje dla pewnosci dzialania 'ruski' kompresor (automatyka konsoli recznie ustawiana).
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: BUS kompresor zastosowanie i przykłady
Wymyśliłem ostatnio sposób podłączenia mojego bus kompresora na pojedyncze ślady. Otóż, sygnał przechodzi przez oba kanały po kolei. Czyli wchodzi na L, z L na R, wychodzi z R do DAW.
Uzywam Twojego kompresora i jestem zadowolony z efektow. Najczesciej stosuje go do pojedynczych sladow (wokal przede wszystkim), a nie do jakiejs mitycznej "bus kompresji", ktora w dawnych "analogowych" czasach oznaczala zupelnie cos innego niz teraz. Dlaczego polaczenie szeregowe dwoch takich samych kompresorow mialoby cos drastycznie zmieniac i co stoi na przeszkodzie uzywania Twojego kompresora "normalnie", czyli po prostu wykorzystujac jeden kanal?
A w temacie - czym mialby charakteryzowac sie "bus kompresor"? Tym, ze nadaje sie na sume lub na grupe sygnalow? To w dzisiejszych czasach raczej wielopasmowy jakis... Bardzo podoba mi sie MD3, nareszcie mam godnego nastepce MasterX5, ktorego na PT obecnie nie ma. Z kolei wyzej wymieniony kompresor "ssl" IMO nic wielkiego na sumie nie robi, podobnie jak jego softwarowe emulacje. Wiecej moge wykrecic z "najlepszego kompresora ever" czyli Waves RComp. SSL to sa dobre kompresory (no i zupelnie inne niz zwykle, klasyczne kompresory VCA, jak dbx), ale to, ze umieszczane byly w konsoletach w konkretnym miejscu nie oznacza, ze tylko na grupach sygnalow dzialaja
Uzywam Twojego kompresora i jestem zadowolony z efektow. Najczesciej stosuje go do pojedynczych sladow (wokal przede wszystkim), a nie do jakiejs mitycznej "bus kompresji", ktora w dawnych "analogowych" czasach oznaczala zupelnie cos innego niz teraz. Dlaczego polaczenie szeregowe dwoch takich samych kompresorow mialoby cos drastycznie zmieniac i co stoi na przeszkodzie uzywania Twojego kompresora "normalnie", czyli po prostu wykorzystujac jeden kanal?
A w temacie - czym mialby charakteryzowac sie "bus kompresor"? Tym, ze nadaje sie na sume lub na grupe sygnalow? To w dzisiejszych czasach raczej wielopasmowy jakis... Bardzo podoba mi sie MD3, nareszcie mam godnego nastepce MasterX5, ktorego na PT obecnie nie ma. Z kolei wyzej wymieniony kompresor "ssl" IMO nic wielkiego na sumie nie robi, podobnie jak jego softwarowe emulacje. Wiecej moge wykrecic z "najlepszego kompresora ever" czyli Waves RComp. SSL to sa dobre kompresory (no i zupelnie inne niz zwykle, klasyczne kompresory VCA, jak dbx), ale to, ze umieszczane byly w konsoletach w konkretnym miejscu nie oznacza, ze tylko na grupach sygnalow dzialaja

Re: BUS kompresor zastosowanie i przykłady
Dlaczego polaczenie szeregowe dwoch takich samych kompresorow mialoby cos drastycznie zmieniac i co stoi na przeszkodzie uzywania Twojego kompresora "normalnie", czyli po prostu wykorzystujac jeden kanal?
**********************
Oraz - wazna uwaga - przy pracy dwoch kompresorow szeregowo polaczonych ze soba nie ma tego, co ma buss compressor - czyli link! To diametralnie zmienia sposob dzialania i w cale tu nie chodzi o samo w sobie zlinkowanie ale o reakcje kazdego kompresora na rozne poziomy w dodatku w innym czasie (co w sumie i tak sie sprowadzi do idei linkowania)
**********************
Oraz - wazna uwaga - przy pracy dwoch kompresorow szeregowo polaczonych ze soba nie ma tego, co ma buss compressor - czyli link! To diametralnie zmienia sposob dzialania i w cale tu nie chodzi o samo w sobie zlinkowanie ale o reakcje kazdego kompresora na rozne poziomy w dodatku w innym czasie (co w sumie i tak sie sprowadzi do idei linkowania)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: BUS kompresor zastosowanie i przykłady
...Dlaczego polaczenie szeregowe dwoch takich samych kompresorow mialoby cos drastycznie zmieniac i co stoi na przeszkodzie uzywania Twojego kompresora "normalnie", czyli po prostu wykorzystujac jeden kanal?
**********************
Mysle, ze inne brzmienie bedzie wynikalo po prostu z dwoch punktow pracy progu, co przy malych nachyleniach i tych samych czasach reakcji spowoduje po prostu swego rodzaju soft-knee i wieksze utwardzenie i upakowanie dzwieku, pomimo bardziej delikatnej pracy kompresji. Stary trik
**********************
Mysle, ze inne brzmienie bedzie wynikalo po prostu z dwoch punktow pracy progu, co przy malych nachyleniach i tych samych czasach reakcji spowoduje po prostu swego rodzaju soft-knee i wieksze utwardzenie i upakowanie dzwieku, pomimo bardziej delikatnej pracy kompresji. Stary trik

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: BUS kompresor zastosowanie i przykłady
......Dlaczego polaczenie szeregowe dwoch takich samych kompresorow mialoby cos drastycznie zmieniac i co stoi na przeszkodzie uzywania Twojego kompresora "normalnie", czyli po prostu wykorzystujac jeden kanal?
**********************
Mysle, ze inne brzmienie bedzie wynikalo po prostu z dwoch punktow pracy progu, co przy malych nachyleniach i tych samych czasach reakcji spowoduje po prostu swego rodzaju soft-knee i wieksze utwardzenie i upakowanie dzwieku, pomimo bardziej delikatnej pracy kompresji. Stary trik
...
**********************
Ale nie chodzi mi o to, ze to daje jakis efekt, bo daje, ale o ten cytat:
sposób podłączenia mojego bus kompresora na pojedyncze ślady.
To sugeruje, ze normalnie nie mozna - albo sie czepiam
A SSL na nachyleniu 2:1 ma takie kolano, ze tlumi nawet jak nie ma sygnalu
**********************
Mysle, ze inne brzmienie bedzie wynikalo po prostu z dwoch punktow pracy progu, co przy malych nachyleniach i tych samych czasach reakcji spowoduje po prostu swego rodzaju soft-knee i wieksze utwardzenie i upakowanie dzwieku, pomimo bardziej delikatnej pracy kompresji. Stary trik

**********************
Ale nie chodzi mi o to, ze to daje jakis efekt, bo daje, ale o ten cytat:
sposób podłączenia mojego bus kompresora na pojedyncze ślady.
To sugeruje, ze normalnie nie mozna - albo sie czepiam

A SSL na nachyleniu 2:1 ma takie kolano, ze tlumi nawet jak nie ma sygnalu

Re: BUS kompresor zastosowanie i przykłady
A SSL na nachyleniu 2:1 ma takie kolano, ze tlumi nawet jak nie ma sygnalu
...
**********************
To ja jeszcze celem uzupelnienia dodam, ze w takim rozwiazaniu robi sie cos na wzor kompresorow nie majacych regulacji nachylenia. Czyli - im wiekszy sygnal, tym bardziej kladzie sie krzywa charakterystyki :)

**********************
To ja jeszcze celem uzupelnienia dodam, ze w takim rozwiazaniu robi sie cos na wzor kompresorow nie majacych regulacji nachylenia. Czyli - im wiekszy sygnal, tym bardziej kladzie sie krzywa charakterystyki :)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: BUS kompresor zastosowanie i przykłady
To ja jeszcze celem uzupelnienia dodam...
A ja po powrocie ze studia dodam, ze zaden kompresor nie zastapi wykonania -instrumentalnego czy wokalnego. Jezeli jest zagrane lub zaspiewane, to mozna zapiac alesisa albo i nie, a jezeli typ czy rodzaj kompresora lub stopien kompresji ma decydowac, to jest po prawej na gorze taki podluzny klawisz Backspace i jego uzycie jest w takich sytuacjach najwlasciwsze. No!
Ctrl+Z czasem tez dziala
A ja po powrocie ze studia dodam, ze zaden kompresor nie zastapi wykonania -instrumentalnego czy wokalnego. Jezeli jest zagrane lub zaspiewane, to mozna zapiac alesisa albo i nie, a jezeli typ czy rodzaj kompresora lub stopien kompresji ma decydowac, to jest po prawej na gorze taki podluzny klawisz Backspace i jego uzycie jest w takich sytuacjach najwlasciwsze. No!

Ctrl+Z czasem tez dziala
