zmienny pitch w panoramie - VST

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
MAD_MAXX
Posty:56
Rejestracja:piątek 04 lip 2008, 00:00
zmienny pitch w panoramie - VST

Post autor: MAD_MAXX » czwartek 18 wrz 2008, 18:52

Hey, witam !!!
Naszedl mnie do glosy pomysl stworzenia dudnien roznicowych w utworze trance, wiec zgodnie z teoria musi byc roznica ok 4-12Hz miedzy prawym a lewym kanalem, wiec szukam VST ktory potrafi zmieniac pitch w zaleznosci od panoramy, tak zeby na jednym kanale ustawic pitch +7Hz.
Czy znacie cos takiego ?

Czekam na odpowiedzi


Sebastian
I <3 MUSIC

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: zmienny pitch w panoramie - VST

Post autor: MB » czwartek 18 wrz 2008, 19:54

Pitch (wysokość dźwięku) mierzy się w półtonach i centach a nie Hz. Mylisz przesunięcie częstotliwości (frequency shift) ze skalowaniem częstotliwości czyli zmianą wysokości dźwięku (pitch shift).

Awatar użytkownika
smiechu
Posty:599
Rejestracja:środa 30 kwie 2008, 00:00

Re: zmienny pitch w panoramie - VST

Post autor: smiechu » czwartek 18 wrz 2008, 20:31

...Hey, witam !!!
Naszedl mnie do glosy pomysl stworzenia dudnien roznicowych w utworze trance, wiec zgodnie z teoria musi byc roznica ok 4-12Hz miedzy prawym a lewym kanalem, wiec szukam VST ktory potrafi zmieniac pitch w zaleznosci od panoramy, tak zeby na jednym kanale ustawic pitch +7Hz.
Czy znacie cos takiego ?
**********************
Hmm... o ile sie nie myle to na bardzo podobnej zasadzie dziala chorus wiec efekt prawdopodobnie bedzie identyczny tyle ze nie bedzie efektu zamiatania panoramy... ale to nie problem wystarczy wyslac sygnal na podgupe zapiac na niej chorus z mix na 100% i za nim wrzucic efekt zamiatajacy panorama i zsynchronizowac to z czestotliwosca chorusu... ktora jest niczym jak czestotliwoscią dudnienia o ktora tobie chodzi...

Swoja droga Wawes Dubler ma taka mozliwosc plynnej zmiany wysokosc w drugim glosie... ale tak jak mowie brzmi to po prostu jak chorus... zadnej nowosci nie wymysliles...

MAD_MAXX
Posty:56
Rejestracja:piątek 04 lip 2008, 00:00

Re: zmienny pitch w panoramie - VST

Post autor: MAD_MAXX » piątek 19 wrz 2008, 01:43

ok faktycznie, moj blad w nazewnictwie. Ale ciesze sie ze zrozumieliscie o co mi chodzi


z tym ze kolegi powyzej nie zrozumialem co znaczy podgupe ?
I <3 MUSIC

Awatar użytkownika
smiechu
Posty:599
Rejestracja:środa 30 kwie 2008, 00:00

Re: zmienny pitch w panoramie - VST

Post autor: smiechu » piątek 19 wrz 2008, 07:51

...ok faktycznie, moj blad w nazewnictwie. Ale ciesze sie ze zrozumieliscie o co mi chodzi
z tym ze kolegi powyzej nie zrozumialem co znaczy podgupe ?...
**********************
Podgrupe... na tym forum nie mozna edytowac postow wiec...

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: zmienny pitch w panoramie - VST

Post autor: MB » piątek 19 wrz 2008, 08:22

Ale właśnie o to chodzi, że przy przestrojeniu (pitch shift) nie uzyskasz dudnienia różnicowego, bo każda harmoniczna ma inną różnicę częstotliwości w stosunku do oryginału. To co uzyskasz to będzie klasyczny efekt chorus.

Warunkiem dudnienia jest to, żeby każda składowa po przekształceniu różniła się o tyle samo Hz od oryginalnej składowej. A to oznacza, że potrzebne jest przesunięcie częstotliwości (frequency shift). Nie ma zbyt vielu pluginów, które takie coś oferują, choć jeden darmowy się znajdzie (Vellocet)

MAD_MAXX
Posty:56
Rejestracja:piątek 04 lip 2008, 00:00

Re: zmienny pitch w panoramie - VST

Post autor: MAD_MAXX » piątek 19 wrz 2008, 15:24

ok teraz rozumiem, chodzilo o to ze kazdy dzwiek ma inna czestotliwosc i zmieniajac wysokosc o pare centow zmienia sie one roznie zaleznie od danego dzwieku.
A ten plugin dziala fajnie, dzieki serdeczne za niego!
choc troche piszczy czasami, mysle ze powinienem go stosowac na nizszych czestotliwosciach np. na lini bassu

I <3 MUSIC

ODPOWIEDZ