...Jednak wracajac do tematu :) czekam na dalsza pomoc..... zwiazana z kompresja pasmowa˛ :)...
**********************
Jak baba sie uprze...
Nie wiem co Cie opetalo z ta kompresje wielopasmowa

, ale musze sie zgodzic z poprzednimi postami zalecajacymi ostroznosc w jej stosowaniu. Nie wiem tez w jakim celu konkretnie chcesz ja zastosowac; czy chodzi o osiagniecie zamierzonego efektu czy tez o naprawienie lub poprawienie czegos w nagraniu ale pare uwag natury ogolnej ponizej moga byc pomocne w obu wypadkach. Jako "nie nowicjusz" pewnie juz to (a moze i wiecej) wiesz, ale...
Kompresor wielopasmowy "obrabia" dzwiek (kompresja, lub tez z dodanym limiterem) dzielac uprzednio sygnal na pasma. Zaleta tego ze kompresor nie musi pracowac w pelnym pasmie jest np unikniecie "pompowania" dzwieku w nagraniach z duzym "dolem". Kompresja wielopasmowa pozwala tez na zmaksymalizowanie poziomu w kazdym z pasm, ktore pozniej zmiksowane powtornie daja nagranie o poziomie tak wysokim jak to jest praktycznie mozliwe w kazdym z nich. Nalezy tu jednak uwazac, gdyz cena zaplacona za poziom sygnalu moze byc "przewalona" korekcja, nad ktora sie pewnie sporo przedtem pracowalo. O wplywie na korekcje moze swiadczyc tez ze kompresory wielopasmowe okreslane sa tez przez niektorych producentow mianem korektorow dynamicznych (np. BSS DPR-901 II dynamic euqalizer).
Uzywanie kompresji pasmowej radzilbym jedank zostawic dla przypadkow, z ktorymie nie mozna sie uprzednio uporac przy pomocy korektora i "normalnego" kompresora.
Jest na rynku sporo urzadzen typu "procesor masteringowy" (jak TC Finalizer) i wiele z nich oferuje gotowe presety jako gotowa pigulke "likwidujaca bol" (nie zawsze z najlepszymi rezultatami).
Oprocz masteringu innym (i chyba najpowszechniejszym) zastosowaniem jest zapewnienie ustalonego poziomu sygnalu w stacjach radiowych, majacych do czynienia z niezliczona liczba nagran o roznych poziomach srednich.