Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Paweł
Posty:864
Rejestracja:piątek 29 mar 2002, 00:00
Re: Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Post autor: Paweł » czwartek 24 lip 2008, 12:28

...Chociaż do grania z PA to IMHO stanowczo najlepszy jest Soundman PreBass ...
**********************
Oj, to też zalezy od gitary. Kumpel ma ten preamp, a ja mam gdzieś całą głowę Soundmana i z jego gitarą to brzmi fajnie, a z moją już kompletnie do niczego (oba sprzęty). Zresztą z 3 Trace Elliotami, z którymi ją próbowałem "pożenić" wyszło nawet jeszcze gorzej (co gorsza na jednym musiałem swego czasu nagrać całą płytę i do tej pory wstydzę się tego brzmienia ). A z Kolei z główkami Fendera (BXR) + 2 paki 4x10 brzmi bajecznie (mimo że to przecież nie jest jakiś top). Nawet kręcić nie trzeba, tylko minimalnie dodaję góry i mozna nagrywać. Wychodzi to lepiej niż 2 głowy Ampega i Hartke, które też sprawdzałem (to akurat był już top)Także moim zdaniem, po pierwsze - basiści mają trudne życie, bo z gitarą wiadomo Mesa+Gibson i zawsze coś się z tego ukręci , a po drugie, nie da się zaocznie stwierdzić czy dany sprzęt zagada z naszą gitarą. Trzeba próbować, próbować i jeszcze raz próbować .....

LoMax
Posty:19
Rejestracja:wtorek 18 mar 2008, 00:00

Re: Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Post autor: LoMax » czwartek 24 lip 2008, 15:45

No tak... :)
Dla ścisłości: oba preampy znam tylko ze współpracy z Jazzami, Cortem B5 i Yamahą BB 605 na paru końcówkach ADSa i jednej Omnitronica oraz z mikserami Yamaha 01V i Soundcraft Spirit M8.
Można więc zakładać, że na sprzęcie z wyższej półki wyjdą jakieś ich niedomagania, ale ja byłem z Soundmana baaardzo zadowolony ;)

A sprawdzaliście może jak działa wyjście XLR z technologią A.I.R.?
Drum and Bass in Dub

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Post autor: grembo » czwartek 24 lip 2008, 16:30

mnie studyjnie nie do konca odpowiada nawet wyjscie z wlasnego, dobrze znanego EBS Drome (rowniez z fajerwerkiem ktory zapewne jest pdobny do tego AIR - czyli symulatorem glosnika juz w sygnale z pieca) i dobrych basow, dopiero b.dobre preampy daja rade (od Brick w gore, czyli 2000 zeta minimum)

dlatego

Najlepiej zwykly - ale dobry Dibox - ja sie przymierzam do Radiala JVI (pasywnego) z trafo Jensena (179$) !!!! - w przypadku basow pasywnych polecaja radial J48. - ew. preamp Sadowsky (znam z ucha, mialem do jazz bassa starego). dobre zdanie slyszalem tez o Foderach - oba ostatnie drogie jako nowe - ale uzywane kosztuja w granicach 300$ - sa to juz preampy np. z Eq. Moim marzeniem - ale nieosiagalnym (nie wydam 6000 za sam preamp bbasowy) jest Aquillarr - 680 albo 900 - nie pamietam nazwy - na probkach z netu prezentuje sie ajciekawiej - tzn. dodaje cos co basowi sluzy


Jako limitera (a nie kompresora, z tym ostroznie w trackingu!!!) uzywalem z wielkim powodzeniem ART PRO VLA - bardzo dobrego w swojej klasie kompresora mogacego opedzic wiele zastosowan lacznie z busowaniem.

nie zapominajcie o reampingu!

LoMax
Posty:19
Rejestracja:wtorek 18 mar 2008, 00:00

Re: Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Post autor: LoMax » piątek 25 lip 2008, 09:57

Aquilar OBP3 w basie nawet daje radę. (jeśli bas aktywny to tylko z nim).
Do rzeczy: pytam raczej nie o prof studio, tylko o chałupniczą rejestrację na trackerze, żeby uzyskać brzmienie na poziomie przyzwoitego amatorskiego garażowego demka.
Innymi słowy - czy warto sie sugerować się obecnością takiego wyjścia w piecyku zamiast standardowego lineouta?
Drum and Bass in Dub

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Post autor: grembo » piątek 25 lip 2008, 11:17

ja mam w jednym bartolini nmtb w drugim autorska Ken Smith, i wiosny nie czynia :)

A nie podaja w instrunjci co z tgo AIR wychodzi? moze zbalansowany sygnal?

LoMax
Posty:19
Rejestracja:wtorek 18 mar 2008, 00:00

Re: Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Post autor: LoMax » piątek 25 lip 2008, 20:32

No właśnie nie piszą. Piszą, że idzie sygnał z symulacją głośmika, Piszą, że "zamiast diboxa" ale nie piszą czy wtedy z lineouta idzie jednocześnie sygnał "pre" czy "post", czy może to ustrojstwo odłącza lineouta. Manual jest napisany dla amerykańskiego użytkownika same głupoty zero konkretu .
Drum and Bass in Dub

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Post autor: grembo » piątek 25 lip 2008, 21:19

lineout porzuc


wiec skoro zamiast diboxa to prosze - masz juz odpowiedz :)

LoMax
Posty:19
Rejestracja:wtorek 18 mar 2008, 00:00

Re: Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Post autor: LoMax » sobota 26 lip 2008, 10:45

Tzn jak mam to rozumieć? Sygnał z gitary czy sygnał ze wzmacniacza?Zmiksowany z wurtualnym sygnałem z głośnika przez powietrze do mikrofonu? W jakiejś konkretnej proporcji?
NIe kumam... :(
Drum and Bass in Dub

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Post autor: grembo » sobota 26 lip 2008, 11:22

zgarnij oba i mieszaj do smaku
tam jescze jakies preamp out jest - wyglada na wyjscie po preampie.

Poza tym - piec z malym glosnikiem jest idealny do mikrofonowania na przyszlosc w studiu (az i ja sie tym line6 zainteresowalem)

nie A.I.R jest standartem a POD (choc to juz raczej chyba przeszlosc)

LoMax
Posty:19
Rejestracja:wtorek 18 mar 2008, 00:00

Re: Wyjście XLR z symulacją A.I.R

Post autor: LoMax » sobota 26 lip 2008, 14:53

No niestety z instrukcji wynika, że to jest wyjście na preamp, opis tylko dali taki mylący :(
Drum and Bass in Dub

ODPOWIEDZ