Battery - ucinanie sampli

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Awatar użytkownika
kuba-core
Posty:103
Rejestracja:wtorek 25 mar 2008, 00:00
Battery - ucinanie sampli

Post autor: kuba-core » środa 04 cze 2008, 12:41

Witam,
Problem, który mi występuje od dawno wygląda następująco.

Otóż gdy robię zgranie mixu z perkusją odtwarzaną z battery (w wersji 2 i 3 to samo) ucina mi sample, jest to szczególnie zauważalne przy blachach i dłużej brzmiących dźwiękach.

Pracuję obecnie pod Reaperem, ale też to samo było kiedyś w Cubasie.

Zauważyłem, że da się to ominąć klikając apply fx to ..., wtedy zgrywa się ok.

W Cubase przy opcji freeze też się sample ucinały i to inaczej za każdym razem.

Dodam, że czasem ucinają one sie też przy bardziej obciążonej sesji gdy mix leci na żywo.

pozdr
IMAO

duzy_ed
Posty:2
Rejestracja:niedziela 01 cze 2008, 00:00

Re: Battery - ucinanie sampli

Post autor: duzy_ed » środa 04 cze 2008, 19:56

hmm. moze polifonia ci ucina?

zapraszam na forum.artofsampling.pl

mamy jednego goscia maniaka battery. moze on pomoze

Pozdrawiam Duży

Awatar użytkownika
kuba-core
Posty:103
Rejestracja:wtorek 25 mar 2008, 00:00

Re: Battery - ucinanie sampli

Post autor: kuba-core » środa 04 cze 2008, 22:02

...hmm. moze polifonia ci ucina?

zapraszam na forum.artofsampling.pl

mamy jednego goscia maniaka battery. moze on pomoze

Pozdrawiam Duży...
**********************


nie bardzo, poniewaz gdy projekt leci na zywo wszystko jest ok

a ucina sie to losowo,

dziwne bo problem ten wystepuje niezaleznie od karty dzwiekowej i dawa
to samo tez na viscie i xp
IMAO

Awatar użytkownika
smiechu
Posty:599
Rejestracja:środa 30 kwie 2008, 00:00

Re: Battery - ucinanie sampli

Post autor: smiechu » środa 04 cze 2008, 22:09

......hmm. moze polifonia ci ucina?

zapraszam na forum.artofsampling.pl

mamy jednego goscia maniaka battery. moze on pomoze

Pozdrawiam Duży...
**********************


nie bardzo, poniewaz gdy projekt leci na zywo wszystko jest ok

a ucina sie to losowo,

dziwne bo problem ten wystepuje niezaleznie od karty dzwiekowej i dawa
to samo tez na viscie i xp
...
**********************
Latencja... battery jest bardzo wrazliwy na tym punkcie... to samo mialem pod Sonarem... obciecia zalezaly walsnie od latencji... nie powiem dokladnie na czym rzecz polega... ale wiem ze bawiac sie latencja udawalo mi sie usunac ten problem...

Awatar użytkownika
bruce_lee
Posty:277
Rejestracja:sobota 19 cze 2004, 00:00
Kontakt:

Re: Battery - ucinanie sampli

Post autor: bruce_lee » środa 04 cze 2008, 23:08

Być może masz zgrupowane niektóre instrumenty i w momencie gdy jeden sampel z grupy startuje, pozostałe natychmiast się wyłączają.

Druga rada - masz włączoną funkcję DFD? Jak bardzo obciążony jest projekt? Z jak dużej biblioteki sampli korzystasz? Może tu jest pies pogrzebany?
[addsig]
[url=http://www.liveuser.pl]liveuser.pl[/url] /
[url=http://www.myspace.com/ansikte]le visage[/url]

Awatar użytkownika
pikus
Posty:8
Rejestracja:piątek 16 lut 2007, 00:00

Re: Battery - ucinanie sampli

Post autor: pikus » czwartek 05 cze 2008, 06:56

Miałem taki sam problem i okazało się że miałem włączony DFD.
Od tamtej pory jest bajka.

Z Twojego opisu wynika że tu jest pies pogrzebany.

pzdr

Awatar użytkownika
kuba-core
Posty:103
Rejestracja:wtorek 25 mar 2008, 00:00

Re: Battery - ucinanie sampli

Post autor: kuba-core » czwartek 05 cze 2008, 08:56

ok, wyłączenie DFD rzeczywiście pomogło
dzięki za pomoc
IMAO

Pietro
Posty:771
Rejestracja:sobota 27 maja 2006, 00:00

Re: Battery - ucinanie sampli

Post autor: Pietro » czwartek 05 cze 2008, 13:56

...ok, wyłączenie DFD rzeczywiście pomogło
dzięki za pomoc...
**********************
Tylko, że jeśli wyłączycie DFD, Battery będzie zżerał wielokrotnie więcej pamięci.

Odpowiednie ustawienia DFD (odpowiednia dla Twojego sprzętu - metodą prób i błędów), w tym wielkość preload buffer i buffer orz ilość zarezerwowanych głosów powinny dać odpowiednie rezultaty.

Ten efekt ucinania sampli to tzw. drop outs lub cutt offs, czyli jeśli dysk nie wyrabia z ładowaniem sampli przy renderingu ścieżki.

Możesz przy renderingu ścieżki (bounce) wybrać opcję real-time. Wtedy, jeśli wszystko w czasie rzeczywistym jest ok, to i ścieżka zgra się ok.

- Piotr

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Battery - ucinanie sampli

Post autor: Zbynia » czwartek 05 cze 2008, 14:33

to dziwne bo akurat rendering nie powinien zalezec od takich pierdul jak dysk czy latencja....

Pietro
Posty:771
Rejestracja:sobota 27 maja 2006, 00:00

Re: Battery - ucinanie sampli

Post autor: Pietro » czwartek 05 cze 2008, 15:06

...to dziwne bo akurat rendering nie powinien zalezec od takich pierdul jak dysk czy latencja.......
**********************
Ale niestety często zależy.

Kontakt3 z Cubasem działa już niemal doskonale. I niezależnie od tego czy projekt gra czy nie gra bez problemu w czasie rzeczywistym, rendering jest doskonały (u mnie niektóre projekty renderują się trzykrotnie wolniej niż real-time).

Z Kompaktem nie było tak wesoło.

- Piotr

ODPOWIEDZ