Battery - ucinanie sampli
Witam,
Problem, który mi występuje od dawno wygląda następująco.
Otóż gdy robię zgranie mixu z perkusją odtwarzaną z battery (w wersji 2 i 3 to samo) ucina mi sample, jest to szczególnie zauważalne przy blachach i dłużej brzmiących dźwiękach.
Pracuję obecnie pod Reaperem, ale też to samo było kiedyś w Cubasie.
Zauważyłem, że da się to ominąć klikając apply fx to ..., wtedy zgrywa się ok.
W Cubase przy opcji freeze też się sample ucinały i to inaczej za każdym razem.
Dodam, że czasem ucinają one sie też przy bardziej obciążonej sesji gdy mix leci na żywo.
pozdr
Problem, który mi występuje od dawno wygląda następująco.
Otóż gdy robię zgranie mixu z perkusją odtwarzaną z battery (w wersji 2 i 3 to samo) ucina mi sample, jest to szczególnie zauważalne przy blachach i dłużej brzmiących dźwiękach.
Pracuję obecnie pod Reaperem, ale też to samo było kiedyś w Cubasie.
Zauważyłem, że da się to ominąć klikając apply fx to ..., wtedy zgrywa się ok.
W Cubase przy opcji freeze też się sample ucinały i to inaczej za każdym razem.
Dodam, że czasem ucinają one sie też przy bardziej obciążonej sesji gdy mix leci na żywo.
pozdr
IMAO
Re: Battery - ucinanie sampli
hmm. moze polifonia ci ucina?
zapraszam na forum.artofsampling.pl
mamy jednego goscia maniaka battery. moze on pomoze
Pozdrawiam Duży
zapraszam na forum.artofsampling.pl
mamy jednego goscia maniaka battery. moze on pomoze
Pozdrawiam Duży
Re: Battery - ucinanie sampli
...hmm. moze polifonia ci ucina?
zapraszam na forum.artofsampling.pl
mamy jednego goscia maniaka battery. moze on pomoze
Pozdrawiam Duży...
**********************
nie bardzo, poniewaz gdy projekt leci na zywo wszystko jest ok
a ucina sie to losowo,
dziwne bo problem ten wystepuje niezaleznie od karty dzwiekowej i dawa
to samo tez na viscie i xp
zapraszam na forum.artofsampling.pl
mamy jednego goscia maniaka battery. moze on pomoze
Pozdrawiam Duży...
**********************
nie bardzo, poniewaz gdy projekt leci na zywo wszystko jest ok
a ucina sie to losowo,
dziwne bo problem ten wystepuje niezaleznie od karty dzwiekowej i dawa
to samo tez na viscie i xp
IMAO
Re: Battery - ucinanie sampli
......hmm. moze polifonia ci ucina?
zapraszam na forum.artofsampling.pl
mamy jednego goscia maniaka battery. moze on pomoze
Pozdrawiam Duży...
**********************
nie bardzo, poniewaz gdy projekt leci na zywo wszystko jest ok
a ucina sie to losowo,
dziwne bo problem ten wystepuje niezaleznie od karty dzwiekowej i dawa
to samo tez na viscie i xp
...
**********************
Latencja... battery jest bardzo wrazliwy na tym punkcie... to samo mialem pod Sonarem... obciecia zalezaly walsnie od latencji... nie powiem dokladnie na czym rzecz polega... ale wiem ze bawiac sie latencja udawalo mi sie usunac ten problem...
zapraszam na forum.artofsampling.pl
mamy jednego goscia maniaka battery. moze on pomoze
Pozdrawiam Duży...
**********************
nie bardzo, poniewaz gdy projekt leci na zywo wszystko jest ok
a ucina sie to losowo,
dziwne bo problem ten wystepuje niezaleznie od karty dzwiekowej i dawa
to samo tez na viscie i xp
...
**********************
Latencja... battery jest bardzo wrazliwy na tym punkcie... to samo mialem pod Sonarem... obciecia zalezaly walsnie od latencji... nie powiem dokladnie na czym rzecz polega... ale wiem ze bawiac sie latencja udawalo mi sie usunac ten problem...
Re: Battery - ucinanie sampli
Być może masz zgrupowane niektóre instrumenty i w momencie gdy jeden sampel z grupy startuje, pozostałe natychmiast się wyłączają.
Druga rada - masz włączoną funkcję DFD? Jak bardzo obciążony jest projekt? Z jak dużej biblioteki sampli korzystasz? Może tu jest pies pogrzebany?
[addsig]
Druga rada - masz włączoną funkcję DFD? Jak bardzo obciążony jest projekt? Z jak dużej biblioteki sampli korzystasz? Może tu jest pies pogrzebany?
[addsig]
[url=http://www.liveuser.pl]liveuser.pl[/url] /
[url=http://www.myspace.com/ansikte]le visage[/url]
[url=http://www.myspace.com/ansikte]le visage[/url]
Re: Battery - ucinanie sampli
Miałem taki sam problem i okazało się że miałem włączony DFD.
Od tamtej pory jest bajka.
Z Twojego opisu wynika że tu jest pies pogrzebany.
pzdr
Od tamtej pory jest bajka.
Z Twojego opisu wynika że tu jest pies pogrzebany.
pzdr
Re: Battery - ucinanie sampli
...ok, wyłączenie DFD rzeczywiście pomogło
dzięki za pomoc...
**********************
Tylko, że jeśli wyłączycie DFD, Battery będzie zżerał wielokrotnie więcej pamięci.
Odpowiednie ustawienia DFD (odpowiednia dla Twojego sprzętu - metodą prób i błędów), w tym wielkość preload buffer i buffer orz ilość zarezerwowanych głosów powinny dać odpowiednie rezultaty.
Ten efekt ucinania sampli to tzw. drop outs lub cutt offs, czyli jeśli dysk nie wyrabia z ładowaniem sampli przy renderingu ścieżki.
Możesz przy renderingu ścieżki (bounce) wybrać opcję real-time. Wtedy, jeśli wszystko w czasie rzeczywistym jest ok, to i ścieżka zgra się ok.
- Piotr
dzięki za pomoc...
**********************
Tylko, że jeśli wyłączycie DFD, Battery będzie zżerał wielokrotnie więcej pamięci.
Odpowiednie ustawienia DFD (odpowiednia dla Twojego sprzętu - metodą prób i błędów), w tym wielkość preload buffer i buffer orz ilość zarezerwowanych głosów powinny dać odpowiednie rezultaty.
Ten efekt ucinania sampli to tzw. drop outs lub cutt offs, czyli jeśli dysk nie wyrabia z ładowaniem sampli przy renderingu ścieżki.
Możesz przy renderingu ścieżki (bounce) wybrać opcję real-time. Wtedy, jeśli wszystko w czasie rzeczywistym jest ok, to i ścieżka zgra się ok.
- Piotr
Re: Battery - ucinanie sampli
to dziwne bo akurat rendering nie powinien zalezec od takich pierdul jak dysk czy latencja....
Re: Battery - ucinanie sampli
...to dziwne bo akurat rendering nie powinien zalezec od takich pierdul jak dysk czy latencja.......
**********************
Ale niestety często zależy.
Kontakt3 z Cubasem działa już niemal doskonale. I niezależnie od tego czy projekt gra czy nie gra bez problemu w czasie rzeczywistym, rendering jest doskonały (u mnie niektóre projekty renderują się trzykrotnie wolniej niż real-time).
Z Kompaktem nie było tak wesoło.
- Piotr
**********************
Ale niestety często zależy.
Kontakt3 z Cubasem działa już niemal doskonale. I niezależnie od tego czy projekt gra czy nie gra bez problemu w czasie rzeczywistym, rendering jest doskonały (u mnie niektóre projekty renderują się trzykrotnie wolniej niż real-time).
Z Kompaktem nie było tak wesoło.
- Piotr