Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Tu jest miejsce na Wasze pytania i opinie. Można przedstawić swoje zdanie, niekoniecznie na tematy ściśle związane z tym, o czym piszemy w magazynie.
Awatar użytkownika
oduck
Posty:997
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00
Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Post autor: oduck » poniedziałek 02 cze 2008, 13:53

wishmaster, pamietaj, ze Sonar (niestety) w przypadku sladow stereo ma wlasnie cos takiego jak balans a nie panorame z prawdziwego zdarzenia (gdzie powinny byc dwa pokretla suwaki dla kazdego z kanalow). wiec moze tu jest pies pogrzebany? bo poza tym mi sie tez wydaje , ze probka przez Ciebie wrzucona jest stereofoniczna, ale musialbym na jakichs paczkach jej odsluchac zamiast pierdziawkach z laptopa ;)
fan dobrego brzmienia ;)

Awatar użytkownika
winnicki
Posty:374
Rejestracja:czwartek 11 sie 2005, 00:00

Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Post autor: winnicki » poniedziałek 02 cze 2008, 13:56

wishmaster2:
...No... to jak mysle, ze im bardziej selektywnie w panoramie brzmi instrument, tym wiecej miejsca i latwiej umiescic...
**********************


Szkoda, że nie zacząłeś myśleć przed wygłoszeniem tezy o przesłuchach, bo szczerze mówiąc, to ja też nie mam pojęcia co podany przykład ma obrazować...

ale na tym te dyskusje w 95% przypadków polegają.


JoachimK

Na powyzszy temat bylo juz tu sporo mowione, jesli dobrze pamietam, kol. Milaszewki nawet podawal jakies probki brzmien miksu cyfrowego i analogowego. Mi sie juz nie chce pisac na temat zjawisk, ktore powoduja w pewnych sytuacjach wrazenie lepszego brzmienia analogu, a co nie zawsze jest do zaakceptowania (chyba kol. Matiz kiedys przy kolejnym temacie zwracal uwage, co sie dzieje z plikiem po przejsciu przez sumator Neve).
********************************

Ja też pamiętam jakie to kardynalne tezy wygłaszał (ktoś, nie pamiętam kto, ale chyba chodzi o ten sam przykład z Neve) wpływie na wysokie tony i takie tam... w porównaniu do innych mikserów, tylko nie zauważył, że ktoś w Neve podmienił kabelki i kanały się 'przypadkiem' zamieniły.

Awatar użytkownika
wishmaster2
Posty:222
Rejestracja:środa 14 maja 2008, 00:00
Kontakt:

Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Post autor: wishmaster2 » poniedziałek 02 cze 2008, 14:51

...No... to jak mysle, ze im bardziej selektywnie w panoramie brzmi instrument, tym wiecej miejsca i latwiej umiescic...
.......................................
Szkoda, że nie zacząłeś myśleć przed wygłoszeniem tezy o przesłuchach
*************************

Winnicki...maestro galkologii... szkody wielkiej chyba nie poniosles, a jesli to przeslij mi rachunek. Jestes tak zblazowany dyskusjami w tym temacie, to po cholere sie meczysz ich czytaniem i tracisz kalorie na odpisywanie? Pomysl ... :)
**************************

oduck:

wishmaster, pamietaj, ze Sonar (niestety) w przypadku sladow stereo ma wlasnie cos takiego jak balans a nie panorame z prawdziwego zdarzenia (gdzie powinny byc dwa pokretla suwaki dla kazdego z kanalow). wiec moze tu jest pies pogrzebany? bo poza tym mi sie tez wydaje , ze probka przez Ciebie wrzucona jest stereofoniczna
**************************

Nie wiem czemu sobie zawracacie glowe problemem: slad stereo, czy nie-slad-stereo? Rozwine wyjasnienie: probka pochodzi z zewnetrznego
syntezatora, wzialem pierwsza z brzegu jak sie nawinela. Bylo to akurat brzmienie stereo. (ok). - wrzucilem z przyzwyczajenia na dwa wejscia
mt120, po czym wyciszylem lewy i bawilem sie panorama prawego.
Ale jakie to ma znaczenie? W ogole nie rozumiem... (nawiasem net tez niedoskonale medium, skoro po trzech godzinach gledzenia po polsku
ani jedna ani druga strona nie lapie o co biega :)
Umieszczona przeze mnie probka, moim zdaniem obrazuje znacznie lepsze "wyszczuplenie" sygnalu w panoramie za sprawa mt120, niz robi to Sonar.
(Sonar, ktorego jak sugerujecie nie rozpracowalem do konca, co tez niniejszym czynie). I powtarzam (juz kawe na lawe): na prawde bardzo srednio mnie interesuja wasze wojny analog vs cyfra. Wyrazilem tylko swoja pojedyncza opinie (nie przecze, ze bledna z zalozenia) odnosnie
konkretnego watku, ktory od dluzszego czasu nie dawal mi spokoju.
Tyle w temacie. Uszy do gory, nie nerwowac sie :)

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Post autor: szkudlik » poniedziałek 02 cze 2008, 14:57

Nie wiem czemu sobie zawracacie glowe problemem: slad stereo, czy nie-slad-stereo? Rozwine wyjasnienie: probka pochodzi z zewnetrznego
syntezatora, wzialem pierwsza z brzegu jak sie nawinela. Bylo to akurat brzmienie stereo. (ok). - wrzucilem z przyzwyczajenia na dwa wejscia
mt120, po czym wyciszylem lewy i bawilem sie panorama prawego.
**********************

No OK, ale jak sie bawiłeś tym w Sonarze??????????????

A drążymy to bo - na moje przynajmniej ucho wydaje się że po prostu próbka nie została zmonofonizowana, co najwyżej zawężona panorama


[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

Awatar użytkownika
wishmaster2
Posty:222
Rejestracja:środa 14 maja 2008, 00:00
Kontakt:

Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Post autor: wishmaster2 » poniedziałek 02 cze 2008, 15:01

na moje przynajmniej ucho wydaje się że po prostu próbka nie została zmonofonizowana, co najwyżej zawężona panorama
******************************************

Jak bylo - napisalem

Awatar użytkownika
smiechu
Posty:599
Rejestracja:środa 30 kwie 2008, 00:00

Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Post autor: smiechu » poniedziałek 02 cze 2008, 15:12

......No... to jak mysle, ze im bardziej selektywnie w panoramie brzmi instrument, tym wiecej miejsca i latwiej umiescic...
.......................................
Szkoda, że nie zacząłeś myśleć przed wygłoszeniem tezy o przesłuchach
*************************

Winnicki...maestro galkologii... szkody wielkiej chyba nie poniosles, a jesli to przeslij mi rachunek. Jestes tak zblazowany dyskusjami w tym temacie, to po cholere sie meczysz ich czytaniem i tracisz kalorie na odpisywanie? Pomysl ... :)
**************************

oduck:

wishmaster, pamietaj, ze Sonar (niestety) w przypadku sladow stereo ma wlasnie cos takiego jak balans a nie panorame z prawdziwego zdarzenia (gdzie powinny byc dwa pokretla suwaki dla kazdego z kanalow). wiec moze tu jest pies pogrzebany? bo poza tym mi sie tez wydaje , ze probka przez Ciebie wrzucona jest stereofoniczna
**************************

Nie wiem czemu sobie zawracacie glowe problemem: slad stereo, czy nie-slad-stereo? Rozwine wyjasnienie: probka pochodzi z zewnetrznego
syntezatora, wzialem pierwsza z brzegu jak sie nawinela. Bylo to akurat brzmienie stereo. (ok). - wrzucilem z przyzwyczajenia na dwa wejscia
mt120, po czym wyciszylem lewy i bawilem sie panorama prawego.
Ale jakie to ma znaczenie? W ogole nie rozumiem... (nawiasem net tez niedoskonale medium, skoro po trzech godzinach gledzenia po polsku
ani jedna ani druga strona nie lapie o co biega :)
Umieszczona przeze mnie probka, moim zdaniem obrazuje znacznie lepsze "wyszczuplenie" sygnalu w panoramie za sprawa mt120, niz robi to Sonar.
(Sonar, ktorego jak sugerujecie nie rozpracowalem do konca, co tez niniejszym czynie). I powtarzam (juz kawe na lawe): na prawde bardzo srednio mnie interesuja wasze wojny analog vs cyfra. Wyrazilem tylko swoja pojedyncza opinie (nie przecze, ze bledna z zalozenia) odnosnie
konkretnego watku, ktory od dluzszego czasu nie dawal mi spokoju.
Tyle w temacie. Uszy do gory, nie nerwowac sie :)
...
**********************
Szczerze powiedziawszy to twoja probka niczego nie udowadnia... bo nie ma do czego jej porownywac... powinienes przedstawic 2 probki Yamaha - Sonar... w obu przypadkach eliminując wszystkie zmienne ktore moglby by wplynąc na ocene... probka mono... ta sama glosnosc... ten sam panning law co na mikserze analogowym...

No i oczywiscie zero efektow... a szczegolnie tych poszerzajacych panorame... a mam wrazenie ze takie wlasnie zastosowales w swojej probce...

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Post autor: matiz » poniedziałek 02 cze 2008, 15:13

nie chcialo mi sie czekac do wieczora
Celowo scialem dol, zeby wyrazniej bylo slychac.

http://www.voila.pl/197/w5orl/?1


A mozesz napisac, czego tam trzeba sie dosluchiwac? Zaczyna sie stereo, potem sie monofonizuje i zaczyna sie jazda w panoramie... I co ma z tego wynikac?

Awatar użytkownika
wishmaster2
Posty:222
Rejestracja:środa 14 maja 2008, 00:00
Kontakt:

Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Post autor: wishmaster2 » poniedziałek 02 cze 2008, 15:15

powinienes przedstawic 2 probki Yamaha - Sonar... w obu przypadkach eliminując wszystkie zmienne ktore moglby by wplynąc na ocene
*********************

Tak, ale stwierdzilem, ze nie ma po co. Kazdy z Was ma DAWa i VST i moze sam sie pobawic, porownac.

Awatar użytkownika
smiechu
Posty:599
Rejestracja:środa 30 kwie 2008, 00:00

Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Post autor: smiechu » poniedziałek 02 cze 2008, 15:23

...powinienes przedstawic 2 probki Yamaha - Sonar... w obu przypadkach eliminując wszystkie zmienne ktore moglby by wplynąc na ocene
*********************

Tak, ale stwierdzilem, ze nie ma po co. Kazdy z Was ma DAWa i VST i moze sam sie pobawic, porownac....
**********************
Jak grochem o sciane...

Awatar użytkownika
wishmaster2
Posty:222
Rejestracja:środa 14 maja 2008, 00:00
Kontakt:

Re: Miks i mastering analogowy a cyfrowy

Post autor: wishmaster2 » poniedziałek 02 cze 2008, 15:25

Zaczyna sie stereo, potem sie monofonizuje i zaczyna sie jazda w panoramie... I co ma z tego wynikac?
****************************************

to, ze instrument pod Sonarem kroi (poza skrajnym ustawieniem) grubszy kawalek tortu panoramy, wiecej zajmuje miejsca w przestrzeni
niz moja staruszka mt120-tka.

ODPOWIEDZ