...MB czyli Nuendo nic do tego nie ma że brzmi inaczej track po zgraniu z vst???
**********************
Nie siedzę w środku, więc nie mogę tego twierdzić ze 100% pewnością, ale wiele wskazuje na to, że to wtyczka, która jest źródłem sygnału stosuje taki a nie inny tryb przetwarzania (np. przepróbkowanie przy syntezie z sampli) i to ona odpowiada za to, czy w sygnale jest aliasing czy nie w danym trybie pracy (realtime/offline) a nie konkretny host.
i ż ejęlsi jest to ciemniejsza barwa to znaczy że nie ma aliisingu tak i nei jest jakoś podrasowana "pod gawiedź"?
Dobrze zrozumiałem???...
***********************
prawie. Ciemniejsza barwa wcale nie musi oznaczać gorszego dźwięku, a wręcz przeciwnie - sygnał bez aliasingu. W konkretnym przypadku należy to sprawdzić, zanim się zacznie wieszać psy na programie. Ani jedno ani drugie nie ma nic wspólnego z podrasowywaniem.
O świadomym wykorzystywaniu zniekształceń nieliniowych pisałem w kontekście masteringu, czyli zupełnie innej sytuacji.
Zmiany brzmienia przy mixdown
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
......MB czyli Nuendo nic do tego nie ma że brzmi inaczej track po zgraniu z vst???
**********************
Nie siedzę w środku, więc nie mogę tego twierdzić ze 100% pewnością, ale wiele wskazuje na to, że to wtyczka, która jest źródłem sygnału stosuje taki a nie inny tryb przetwarzania (np. przepróbkowanie przy syntezie z sampli) i to ona odpowiada za to, czy w sygnale jest aliasing czy nie w danym trybie pracy (realtime/offline) a nie konkretny host.
i ż ejęlsi jest to ciemniejsza barwa to znaczy że nie ma aliisingu tak i nei jest jakoś podrasowana "pod gawiedź"?
Dobrze zrozumiałem???...
***********************
prawie. Ciemniejsza barwa wcale nie musi oznaczać gorszego dźwięku, a wręcz przeciwnie - sygnał bez aliasingu. W konkretnym przypadku należy to sprawdzić, zanim się zacznie wieszać psy na programie. Ani jedno ani drugie nie ma nic wspólnego z podrasowywaniem.
O świadomym wykorzystywaniu zniekształceń nieliniowych pisałem w kontekście masteringu, czyli zupełnie innej sytuacji.
...
**********************
Mnie natomiast interesuje kwestia taka: mam dwa pliki - jeden zrzucony w realtime , drugi - rendering = po odwróceniu fazy nie znosza się, ale faktycnzie nie wiem , czy winą tego że się nie znosza obarczać jeden czy drugi plik skoro te pliki jak dla mnie (amatora) nie grają inaczej albo nieznacznie się roznią pod wzgledem jakości brzmienia.
Poza tym prawdą może być co twierdzi MB z tego względu że zrobiłem sobie prosty test - obydwa pliki (realtime i rendering) wrzuciłem do Daw i pociałem co kilka taktów. Po kilkukrotnym odtworzeniu zapętlenia starałem się nie patrząc na okno monitora ocenić , który gra lepiej.Można rzec, że w 2 na 3 razy wymieniłem jako gorzej grający plik zrzucony w realtime. ocywiscie w wyjkorzystaniu było kilka vsti żadnego hardu.
**********************
Nie siedzę w środku, więc nie mogę tego twierdzić ze 100% pewnością, ale wiele wskazuje na to, że to wtyczka, która jest źródłem sygnału stosuje taki a nie inny tryb przetwarzania (np. przepróbkowanie przy syntezie z sampli) i to ona odpowiada za to, czy w sygnale jest aliasing czy nie w danym trybie pracy (realtime/offline) a nie konkretny host.
i ż ejęlsi jest to ciemniejsza barwa to znaczy że nie ma aliisingu tak i nei jest jakoś podrasowana "pod gawiedź"?
Dobrze zrozumiałem???...
***********************
prawie. Ciemniejsza barwa wcale nie musi oznaczać gorszego dźwięku, a wręcz przeciwnie - sygnał bez aliasingu. W konkretnym przypadku należy to sprawdzić, zanim się zacznie wieszać psy na programie. Ani jedno ani drugie nie ma nic wspólnego z podrasowywaniem.
O świadomym wykorzystywaniu zniekształceń nieliniowych pisałem w kontekście masteringu, czyli zupełnie innej sytuacji.
...
**********************
Mnie natomiast interesuje kwestia taka: mam dwa pliki - jeden zrzucony w realtime , drugi - rendering = po odwróceniu fazy nie znosza się, ale faktycnzie nie wiem , czy winą tego że się nie znosza obarczać jeden czy drugi plik skoro te pliki jak dla mnie (amatora) nie grają inaczej albo nieznacznie się roznią pod wzgledem jakości brzmienia.
Poza tym prawdą może być co twierdzi MB z tego względu że zrobiłem sobie prosty test - obydwa pliki (realtime i rendering) wrzuciłem do Daw i pociałem co kilka taktów. Po kilkukrotnym odtworzeniu zapętlenia starałem się nie patrząc na okno monitora ocenić , który gra lepiej.Można rzec, że w 2 na 3 razy wymieniłem jako gorzej grający plik zrzucony w realtime. ocywiscie w wyjkorzystaniu było kilka vsti żadnego hardu.