Zmiany brzmienia przy mixdown
czyli podsumowujac ten etap dyskusji:
- warto zgrywac do 32 bit
- warto zgrywac w realtime
To pytanie nie stwierdzenie :)
Co do TLS - mialem pdobne spostrzezenia choc sama wtyczka byla wysmienita. Objawy pogarszania sie jakosci (Cubase) zauwazylem rowniez w zgraniach piana Grand :)
Nie przestaja mnie zadziwiac tez sytuacje w rodzaju , doskonala jakosc nagran mojego kolegi ktory nie uzywa Vst w starenkim Cubase VST, perkusja z loopu + nagrane przez tani interface Edirola slady Yamaha P80 + Korg MicroX (chyba) + Roland xv5050. Wiec sesja ma same gole slady audio, bez wtyczek, tylko na sumie Izotope.... brzmi mu to wsyzstko bardzo fajnie.
Osatnio mialem tez format i dziwne rzeczy sie dzieja - w roznych sesjach, nie moge nagrywajac trafic w time - jakby kompensacje opoznien roznych wtyczek - zle byly odczytywane przez Cubase. Skro dzieje sie to w fast bounce - moze rowniez wplywa na jakosc renderingu? Jest to dosyc irytujace, bo w kazdej sesji jest ta wartosc nieco inna - a nie wiem jak sobie z tym poradzic (offset jest podawany w ilosci probek - co za durny pomysl, do tego Cubase widzis inna latencje input-output karty niz ten program f-my Centrance Latency test utylity a nie wiem gdzie moglbym ta roznice po prostu wpisac. W sumie w toku 3 roku pracy z Cubase widze coraz wiecej slabych punktow.
- warto zgrywac do 32 bit
- warto zgrywac w realtime
To pytanie nie stwierdzenie :)
Co do TLS - mialem pdobne spostrzezenia choc sama wtyczka byla wysmienita. Objawy pogarszania sie jakosci (Cubase) zauwazylem rowniez w zgraniach piana Grand :)
Nie przestaja mnie zadziwiac tez sytuacje w rodzaju , doskonala jakosc nagran mojego kolegi ktory nie uzywa Vst w starenkim Cubase VST, perkusja z loopu + nagrane przez tani interface Edirola slady Yamaha P80 + Korg MicroX (chyba) + Roland xv5050. Wiec sesja ma same gole slady audio, bez wtyczek, tylko na sumie Izotope.... brzmi mu to wsyzstko bardzo fajnie.
Osatnio mialem tez format i dziwne rzeczy sie dzieja - w roznych sesjach, nie moge nagrywajac trafic w time - jakby kompensacje opoznien roznych wtyczek - zle byly odczytywane przez Cubase. Skro dzieje sie to w fast bounce - moze rowniez wplywa na jakosc renderingu? Jest to dosyc irytujace, bo w kazdej sesji jest ta wartosc nieco inna - a nie wiem jak sobie z tym poradzic (offset jest podawany w ilosci probek - co za durny pomysl, do tego Cubase widzis inna latencje input-output karty niz ten program f-my Centrance Latency test utylity a nie wiem gdzie moglbym ta roznice po prostu wpisac. W sumie w toku 3 roku pracy z Cubase widze coraz wiecej slabych punktow.
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 06:12 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
Wszystkim, którzy wypisują krytyczne uwagi nt. gorszej jakości zgrania offline polecam dokładne przestudiowanie czego tak naprawdę słuchacie i co krytykujecie. Na przykład warto wrzucić plik do analizatora widmowego.
Wielokrotnie spotkałem się z tym, że przy pracy w czasie rzeczywistym wtyczki używają gorszej jakości uproszczonych algorytmów, skutkiem czego produkowany jest aliasing. Winy nie ponosi tutaj program DAW tylko sama wtyczka.
Inna sprawa, że przy renderowaniu offline włączane są najlepszej jakości filtry i aliasing jest zredukowany. Aliasing to zniekształcenia słyszalne przede wszystkim w wysokich częstotliwościach. Znane jest zjawisko psychologiczne, że materiał z większym udziałem składowych w.cz. (jaśniejszy) wydaje się "lepszy". Ba, dzisiaj powszechnie wykorzystuje się ten mechanizm w masteringu umyślnie wprowadzając zniekształcenia nieliniowe dla poprawienia odbioru muzyki pop wśród nieświadomej oszustwa gawiedzi.
Radzę dobrze się zastanowić i wybadać sytuację, czy przypadkiem krytykując program za rzekomo gorsze brzmienie tak naprawdę nie krytykujecie go za to, że oferuje materiał bez aliasingu.
Wielokrotnie spotkałem się z tym, że przy pracy w czasie rzeczywistym wtyczki używają gorszej jakości uproszczonych algorytmów, skutkiem czego produkowany jest aliasing. Winy nie ponosi tutaj program DAW tylko sama wtyczka.
Inna sprawa, że przy renderowaniu offline włączane są najlepszej jakości filtry i aliasing jest zredukowany. Aliasing to zniekształcenia słyszalne przede wszystkim w wysokich częstotliwościach. Znane jest zjawisko psychologiczne, że materiał z większym udziałem składowych w.cz. (jaśniejszy) wydaje się "lepszy". Ba, dzisiaj powszechnie wykorzystuje się ten mechanizm w masteringu umyślnie wprowadzając zniekształcenia nieliniowe dla poprawienia odbioru muzyki pop wśród nieświadomej oszustwa gawiedzi.
Radzę dobrze się zastanowić i wybadać sytuację, czy przypadkiem krytykując program za rzekomo gorsze brzmienie tak naprawdę nie krytykujecie go za to, że oferuje materiał bez aliasingu.
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
Niestety nie mam na dziś zgrywek do porównania, szkoda, ale nie miałem wczoraj możliwości. Widzę, że koledzy proponują mixdowny 32 bit, przetworniki/interface itd, a moim zdaniem to nie w tym problem, bo każdy jedzie na najwyższych wartościach (prawdopodobnie poza częstotliwością próbkowania). Oczywiście nie wykluczam, że Nuendo czy Cubase ma coś zwalone z renderingiem, ale nie używam tych programów.
Ostatnio próby robiłem na Live i tam rendering był 32 bitowy.
Wracając do interpolacji:
-czy jej ustawienie wpływa na jakość monitorowanego sygnału (poprzez DAW) z wejść karty?
Jeśli nie to rozumiem, że niska interpolacja degraduje dźwięk zamrożonej ścieżki syntezatora hardware. (proszę o podpowiedź w tej kwestii)
Rozumiem też (być może błędnie i wtedy proszę o poprawkę), że niska interpolacja jak najbardziej wpływa na brzmienie syntezatorów wirtualnych (czy tak?), ale w takim razie dlaczego po zamrożeniu potrafią one brzmieć sztucznie (plastikowo) w stosunku do ścieżki niezamrożonej? PRzecież rendering idzie w najlepszej jakości.
No właśnie co to jest najlepsza jakość? Kiedyś myślałem, że decyduje o tym karta (interface) i nastawy programu DAW, a tu jeszcze jakaś interpolacja. Chyba nie odrobiłem jakiejś lekcji i muszę "maszerować do wyszukiwarki. Oczywiście to zrobię, ale zanim przeczytam definicję interpolacji to być może w kontekście moich wątpliwości ktoś raczy sprawę uprościć/i mnie nakierować.
Na dzień dzisiejszy widzę, że eksperyment z zamrażaniem czasem się sprawdza, ale bardzo rzadko. W moim przypadku lubię (czasem) pady zamrożone, lub jakieś pianinko, ale nie bas czy perkusję.
Ostatnio próby robiłem na Live i tam rendering był 32 bitowy.
Wracając do interpolacji:
-czy jej ustawienie wpływa na jakość monitorowanego sygnału (poprzez DAW) z wejść karty?
Jeśli nie to rozumiem, że niska interpolacja degraduje dźwięk zamrożonej ścieżki syntezatora hardware. (proszę o podpowiedź w tej kwestii)
Rozumiem też (być może błędnie i wtedy proszę o poprawkę), że niska interpolacja jak najbardziej wpływa na brzmienie syntezatorów wirtualnych (czy tak?), ale w takim razie dlaczego po zamrożeniu potrafią one brzmieć sztucznie (plastikowo) w stosunku do ścieżki niezamrożonej? PRzecież rendering idzie w najlepszej jakości.
No właśnie co to jest najlepsza jakość? Kiedyś myślałem, że decyduje o tym karta (interface) i nastawy programu DAW, a tu jeszcze jakaś interpolacja. Chyba nie odrobiłem jakiejś lekcji i muszę "maszerować do wyszukiwarki. Oczywiście to zrobię, ale zanim przeczytam definicję interpolacji to być może w kontekście moich wątpliwości ktoś raczy sprawę uprościć/i mnie nakierować.
Na dzień dzisiejszy widzę, że eksperyment z zamrażaniem czasem się sprawdza, ale bardzo rzadko. W moim przypadku lubię (czasem) pady zamrożone, lub jakieś pianinko, ale nie bas czy perkusję.
Lubię: klawisze, samplery, realizację, programowanie, DIY. Muzyka dub i okolice.
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
... rozumiem, że niska interpolacja degraduje dźwięk zamrożonej ścieżki syntezatora hardware. (proszę o podpowiedź w tej kwestii)
**********************
Chodziło mi przy odtwarzaniu, a nie przy renderingu mastera.
**********************
Chodziło mi przy odtwarzaniu, a nie przy renderingu mastera.
Lubię: klawisze, samplery, realizację, programowanie, DIY. Muzyka dub i okolice.
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 06:11 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
OK w takim razie skoro pogłosy grają ciągle inaczej to i syntki też grają ciągle inaczej! (też mi odkrycie, ale jednak)
Zaczynam rozumieć, że gdy tworzę utwór zmieniające się barwy "unoszą mnie w swoim zmieniającym się świecie", a gdy zamrażam ścieżkę, to mam przed "uszami" zdjęcie tego świata - co tak bardzo mnie martwiło, bo to nie ten sam czar - przy współbrzmieniu z innymi ścieżkami.
Zaczynam rozumieć, że gdy tworzę utwór zmieniające się barwy "unoszą mnie w swoim zmieniającym się świecie", a gdy zamrażam ścieżkę, to mam przed "uszami" zdjęcie tego świata - co tak bardzo mnie martwiło, bo to nie ten sam czar - przy współbrzmieniu z innymi ścieżkami.
Lubię: klawisze, samplery, realizację, programowanie, DIY. Muzyka dub i okolice.
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
...Wszystkim, którzy wypisują krytyczne uwagi nt. gorszej jakości zgrania offline polecam dokładne przestudiowanie czego tak naprawdę słuchacie i co krytykujecie. Na przykład warto wrzucić plik do analizatora widmowego.
Wielokrotnie spotkałem się z tym, że przy pracy w czasie rzeczywistym wtyczki używają gorszej jakości uproszczonych algorytmów, skutkiem czego produkowany jest aliasing. Winy nie ponosi tutaj program DAW tylko sama wtyczka.
Inna sprawa, że przy renderowaniu offline włączane są najlepszej jakości filtry i aliasing jest zredukowany. Aliasing to zniekształcenia słyszalne przede wszystkim w wysokich częstotliwościach. Znane jest zjawisko psychologiczne, że materiał z większym udziałem składowych w.cz. (jaśniejszy) wydaje się "lepszy". Ba, dzisiaj powszechnie wykorzystuje się ten mechanizm w masteringu umyślnie wprowadzając zniekształcenia nieliniowe dla poprawienia odbioru muzyki pop wśród nieświadomej oszustwa gawiedzi.
Radzę dobrze się zastanowić i wybadać sytuację, czy przypadkiem krytykując program za rzekomo gorsze brzmienie tak naprawdę nie krytykujecie go za to, że oferuje materiał bez aliasingu....
**********************
Tez jestem tego zdania.
A juz zaczynalem sie bac ze jestem gluchy bo moje freezy i renderingi brzmia ok
Wielokrotnie spotkałem się z tym, że przy pracy w czasie rzeczywistym wtyczki używają gorszej jakości uproszczonych algorytmów, skutkiem czego produkowany jest aliasing. Winy nie ponosi tutaj program DAW tylko sama wtyczka.
Inna sprawa, że przy renderowaniu offline włączane są najlepszej jakości filtry i aliasing jest zredukowany. Aliasing to zniekształcenia słyszalne przede wszystkim w wysokich częstotliwościach. Znane jest zjawisko psychologiczne, że materiał z większym udziałem składowych w.cz. (jaśniejszy) wydaje się "lepszy". Ba, dzisiaj powszechnie wykorzystuje się ten mechanizm w masteringu umyślnie wprowadzając zniekształcenia nieliniowe dla poprawienia odbioru muzyki pop wśród nieświadomej oszustwa gawiedzi.
Radzę dobrze się zastanowić i wybadać sytuację, czy przypadkiem krytykując program za rzekomo gorsze brzmienie tak naprawdę nie krytykujecie go za to, że oferuje materiał bez aliasingu....
**********************
Tez jestem tego zdania.
A juz zaczynalem sie bac ze jestem gluchy bo moje freezy i renderingi brzmia ok

Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
MB czyli Nuendo nic do tego nie ma że brzmi inaczej track po zgraniu z vst???
i ż ejęlsi jest to ciemniejsza barwa to znaczy że nie ma aliisingu tak i nei jest jakoś podrasowana "pod gawiedź"?
Dobrze zrozumiałem???
i ż ejęlsi jest to ciemniejsza barwa to znaczy że nie ma aliisingu tak i nei jest jakoś podrasowana "pod gawiedź"?
Dobrze zrozumiałem???
czarna muza dobry sound Quincy Jones
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
...MB czyli Nuendo nic do tego nie ma że brzmi inaczej track po zgraniu z vst???
i ż ejęlsi jest to ciemniejsza barwa to znaczy że nie ma aliisingu tak i nei jest jakoś podrasowana "pod gawiedź"?
Dobrze zrozumiałem???...
**********************
"pod gawiedź" to podrasowuja ludzie a nie programy
hmm... jesli jest ciemniejsza to wyglada to wlasnie na dzialanie antyaliasingu, tak jak pisal MB.
Inna sprawa, zeby program klasy Nuendo pogarszał jakosc dzwieku albo dzialal "tak jak mu sie podoba" to troche dziwne, no nie? W koncu to nie program do zabawy, tylko profesjonalna aplikacja.
i ż ejęlsi jest to ciemniejsza barwa to znaczy że nie ma aliisingu tak i nei jest jakoś podrasowana "pod gawiedź"?
Dobrze zrozumiałem???...
**********************
"pod gawiedź" to podrasowuja ludzie a nie programy

hmm... jesli jest ciemniejsza to wyglada to wlasnie na dzialanie antyaliasingu, tak jak pisal MB.
Inna sprawa, zeby program klasy Nuendo pogarszał jakosc dzwieku albo dzialal "tak jak mu sie podoba" to troche dziwne, no nie? W koncu to nie program do zabawy, tylko profesjonalna aplikacja.
