Zmiany brzmienia przy mixdown
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 06:12 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
...Nie znam Nuendo w szczegółach, ale może tropem będzie to, co wypłynęło przy okazji omawiania jakości we FL? Pozwolę sobie powtórzyć. DAW-y stosują interpolację, która bezpośrednio wpływa na jakość dźwięku. Na przykład Reaper ma odzielne ustawienia dla odtwarzania i dla renderingu:
Interpolation.png
Gdy komputer nie daje rady, warto ustawić niższe parametry dla odtwarzania sesji (Lowest Point Sampling), ale nie żałować sobie dla renderingu (512pt). O ile przy samym odtwarzaniu ciężko odpalić bez szarpania 512pt i można zdecydować się na wyraźnie słyszalną niższą jakość, o tyle przy renderingu, gdzie czas przeliczeń nie jest aż tak kluczowy - warto ustawiać jakość najwyższą. Nastawy te mają szczególne znaczenie dla importowanych plików, gdy musi dokonywać się konwersja częstotliwości próbkowania.
Podejrzewam, że w Nuendo nie ma dostępu tych ustawień i są one wybrane na sztywno. Może tam tkwi przyczyna problemu?
Albo też kwestią są użyte wtyczki, które nie radzą sobie przy renderingu przyśpieszonym. Nie na darmo Justin dodał do Reapera na specjalne życzenie opcję renderingu x1, a i Sonar ma możliwość odhaczenia "Fast bounce" - właśnie z powodu wtyczek, które nie dają rady.
...
**********************
To może być trop!!!
Nie widziałem w Nuendo takich ustawień do renderingu...
A z chęcią bym ustawił maksymalną jakość renderu:-)
Może jakiś uzytkownik Nuendo wie coś na ten temat...
Raczej do karty bym się tutaj doczepiał...
Interpolation.png
Gdy komputer nie daje rady, warto ustawić niższe parametry dla odtwarzania sesji (Lowest Point Sampling), ale nie żałować sobie dla renderingu (512pt). O ile przy samym odtwarzaniu ciężko odpalić bez szarpania 512pt i można zdecydować się na wyraźnie słyszalną niższą jakość, o tyle przy renderingu, gdzie czas przeliczeń nie jest aż tak kluczowy - warto ustawiać jakość najwyższą. Nastawy te mają szczególne znaczenie dla importowanych plików, gdy musi dokonywać się konwersja częstotliwości próbkowania.
Podejrzewam, że w Nuendo nie ma dostępu tych ustawień i są one wybrane na sztywno. Może tam tkwi przyczyna problemu?
Albo też kwestią są użyte wtyczki, które nie radzą sobie przy renderingu przyśpieszonym. Nie na darmo Justin dodał do Reapera na specjalne życzenie opcję renderingu x1, a i Sonar ma możliwość odhaczenia "Fast bounce" - właśnie z powodu wtyczek, które nie dają rady.
...
**********************
To może być trop!!!
Nie widziałem w Nuendo takich ustawień do renderingu...
A z chęcią bym ustawił maksymalną jakość renderu:-)
Może jakiś uzytkownik Nuendo wie coś na ten temat...
Raczej do karty bym się tutaj doczepiał...
czarna muza dobry sound Quincy Jones
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
Raczej do karty bym się tutaj doczepiał......
**********************
Sorry lapsus...
Do karty bym się NIE DOCZEPIAŁ (RME chyba jest nie najgorsza)
**********************
Sorry lapsus...
Do karty bym się NIE DOCZEPIAŁ (RME chyba jest nie najgorsza)
czarna muza dobry sound Quincy Jones
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 06:12 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
Przecież się nie pali...
a jak to się mówi: "jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów". Tako i tutaj.
*******************
Zgadza się, ale jak się odkłada to i zapomnieć można, a post może zniknąć.
Nie znam Nuendo w szczegółach, ale może tropem będzie to, co wypłynęło przy okazji omawiania jakości we FL? Pozwolę sobie powtórzyć. DAW-y stosują interpolację, która bezpośrednio wpływa na jakość dźwięku. Na przykład Reaper ma odzielne ustawienia dla odtwarzania i dla renderingu:
***********************************************
Pamiętam te ustawienia w Reaperze, jak i możliwości krosowania sygnałów i wyglądało to imponująco, lecz jako że program ten używałem na linuksie to dałem sobie z nim spokój. Może czas sprawdzić jak Reper działa pod XP, a w nim zamrażanie tracków? OK sprawdzę i to.
Interpolacja....hmmm...
OK. załóżmy, że odtwarzamy przy ustawionej najgorszej możliwej interpolacji, równocześnie monitorując przez DAW hardwareowy syntezator. Rozumiem, że sygnał z syntezatora nie jest degradowany, lecz jedynie wirtuale z racji nastawu interpolacji.
Czyli jeśli na słabej interpolacji zrobię bit który mi się podoba i do tego
zamrożę ścieżkę MIDI z syntezatora hardw. (czyli nagram jego partię)
to będę nagle słyszał dźwięk zdegadowany w stosunku do ścieżki niezamrożonej? Jeśli tak, to to może być trop i rozwiązanie.
Dzięki pomyślę, sprawdzę, dam znać.
a jak to się mówi: "jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów". Tako i tutaj.
*******************
Zgadza się, ale jak się odkłada to i zapomnieć można, a post może zniknąć.
Nie znam Nuendo w szczegółach, ale może tropem będzie to, co wypłynęło przy okazji omawiania jakości we FL? Pozwolę sobie powtórzyć. DAW-y stosują interpolację, która bezpośrednio wpływa na jakość dźwięku. Na przykład Reaper ma odzielne ustawienia dla odtwarzania i dla renderingu:
***********************************************
Pamiętam te ustawienia w Reaperze, jak i możliwości krosowania sygnałów i wyglądało to imponująco, lecz jako że program ten używałem na linuksie to dałem sobie z nim spokój. Może czas sprawdzić jak Reper działa pod XP, a w nim zamrażanie tracków? OK sprawdzę i to.
Interpolacja....hmmm...
OK. załóżmy, że odtwarzamy przy ustawionej najgorszej możliwej interpolacji, równocześnie monitorując przez DAW hardwareowy syntezator. Rozumiem, że sygnał z syntezatora nie jest degradowany, lecz jedynie wirtuale z racji nastawu interpolacji.
Czyli jeśli na słabej interpolacji zrobię bit który mi się podoba i do tego
zamrożę ścieżkę MIDI z syntezatora hardw. (czyli nagram jego partię)
to będę nagle słyszał dźwięk zdegadowany w stosunku do ścieżki niezamrożonej? Jeśli tak, to to może być trop i rozwiązanie.
Dzięki pomyślę, sprawdzę, dam znać.
Lubię: klawisze, samplery, realizację, programowanie, DIY. Muzyka dub i okolice.
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
Przypuszczam ze ten trop sie urwie w momencie gdy sie okaze ze w Nuendo nie mozna ustawic zadnej interpolacji (jak ma to miejsce w np FL Studio).
Ja sie nie spotkalem z niczym takim w Cubase SX i jestem prawie pewien ze w Nuendo tez tego nie ma.
Ja sie nie spotkalem z niczym takim w Cubase SX i jestem prawie pewien ze w Nuendo tez tego nie ma.
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
To może być trop!!!
Nie widziałem w Nuendo takich ustawień do renderingu...
A z chęcią bym ustawił maksymalną jakość renderu:-)
Może jakiś uzytkownik Nuendo wie coś na ten temat...
Raczej do karty bym się tutaj doczepiał......
**********************
Do kary się nie czepiaj - jadę na Logic i Cubase przez tą samą kartę (też RME) więc mam porównanie. Karta odtwarza to, co dostaje z programu.
Niby mierzysz, oglądasz, porównujesz i jest ok ale prawie każdy słyszy, że w Steinbergu rendering jest jakiś nie halo. W Protoolsie i w Logicu nie ma tego problemu...
Spróbuj renderować w 32 bit albo zgrać w czasie rzeczywistym np. przez zewnętrzne klocki. Porownaj i zdaj relację
Nie widziałem w Nuendo takich ustawień do renderingu...
A z chęcią bym ustawił maksymalną jakość renderu:-)
Może jakiś uzytkownik Nuendo wie coś na ten temat...
Raczej do karty bym się tutaj doczepiał......
**********************
Do kary się nie czepiaj - jadę na Logic i Cubase przez tą samą kartę (też RME) więc mam porównanie. Karta odtwarza to, co dostaje z programu.
Niby mierzysz, oglądasz, porównujesz i jest ok ale prawie każdy słyszy, że w Steinbergu rendering jest jakiś nie halo. W Protoolsie i w Logicu nie ma tego problemu...
Spróbuj renderować w 32 bit albo zgrać w czasie rzeczywistym np. przez zewnętrzne klocki. Porownaj i zdaj relację
Jestem przystojny i młody
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
Niby mierzysz, oglądasz, porównujesz i jest ok ale prawie każdy słyszy, że w Steinbergu rendering jest jakiś nie halo. W Protoolsie i w Logicu nie ma tego problemu...
.........................
no właśnie tego się boję najbardziej...
a w sumie to jedna z najważniejszych kwestii...
.........................
no właśnie tego się boję najbardziej...
a w sumie to jedna z najważniejszych kwestii...
czarna muza dobry sound Quincy Jones
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 06:12 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Zmiany brzmienia przy mixdown
...... Niby mierzysz, oglądasz, porównujesz i jest ok ale prawie każdy słyszy, że w Steinbergu rendering jest jakiś nie halo. [...]
**********************
No, ale akurat względnie łatwo dokonać POMIARU, którym można wykazać błędy. Najpierw zgrywamy w czasie rzeczywistym, a potem robimy konwencjonalny rendering. Oba pliki odtwarzamy jednocześnie w czasie, co do próbki i jednemu z nich odwracamy fazę. Jeśli jest idealna cisza, zgrania się nie różnią. To, co jednak ewentualnie słychać, to różnica między miksami. Sam często tak porównuję, by mieć pewność. Zobaczycie, że niektóre wtyczki nieszczególnie znoszą przyśpieszony rendering.
...
**********************
Dokonałem porównania plików ze zgrań w realtime i render a także przy zast. opcji update display ( Cubase 4).Faktycznie po odwróceniu fazy słychać było i to przy niektórych motywach nawet sporo "błędów" . Ja tylko nie rozumiem, i chciałbym żebys mi Piotrze wytłumaczył na czym polegają te błedy? czy to oznacza że vsti zgrywany w opcji render się dławił , przesunął się w tej fazie przez to, że się nie wyrabiał??.
**********************
No, ale akurat względnie łatwo dokonać POMIARU, którym można wykazać błędy. Najpierw zgrywamy w czasie rzeczywistym, a potem robimy konwencjonalny rendering. Oba pliki odtwarzamy jednocześnie w czasie, co do próbki i jednemu z nich odwracamy fazę. Jeśli jest idealna cisza, zgrania się nie różnią. To, co jednak ewentualnie słychać, to różnica między miksami. Sam często tak porównuję, by mieć pewność. Zobaczycie, że niektóre wtyczki nieszczególnie znoszą przyśpieszony rendering.
...
**********************
Dokonałem porównania plików ze zgrań w realtime i render a także przy zast. opcji update display ( Cubase 4).Faktycznie po odwróceniu fazy słychać było i to przy niektórych motywach nawet sporo "błędów" . Ja tylko nie rozumiem, i chciałbym żebys mi Piotrze wytłumaczył na czym polegają te błedy? czy to oznacza że vsti zgrywany w opcji render się dławił , przesunął się w tej fazie przez to, że się nie wyrabiał??.