Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: MB » wtorek 11 mar 2008, 15:53

...
Co ma nawet 64-dokładność wewnętrzna do rozdzielczości pliku?
********************************************************
Może zbliża go bardziej do świata analogowego ...
**********************
"go" tzn. kogo? plik?

Protokol VST jest 32-bitowy, to znaczy wszelkie sygnały przesylane pomiedzy wtyczkami, oraz pomiedzy wtyczkami i hostem sa reprezentowane na 32 bitach. To ilubitowy jest kod programu nie ma najmniejszego znaczenia. Podobnie jak architektura programu nie przesadza o tym, czy plik utworzony programem ma taka czy inna rozdzielczosc. To jest informatyczne przedszkole, dlatego ponownie wolam: litosci !!!

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: Tadeo » wtorek 11 mar 2008, 18:40


Protokol VST jest 32-bitowy
**********************

litości, w wersji 3 zdaje się być jednak 64
zresztą nie ma mowy wyłącznie o vst lecz ogólnie o wewnętrznej szynie przetwarzającej dźwięk w cyfrowych także sprzętowych mixerach np spirit 328- 56 bit. Dlaczego więc w najbliższej przyszłości jeśli nie już dźwięk niemiałby być przetwarzany właśnie z dokładnością 64bitów, Inna sprawa to konwersja a/c/a gdzie urządzenia Nexus'a (studio Filfarmoni w Gdańsku) pracuja już z dynamika siegającą 200db
eehh. Przepraszam MB i dziękuję za rozmowę
wiedza czysto informatyczna nawet ta przedszkolna nigdy mi do głowy nie wchodziła, przyznaje się że słabiutki z tego jestem a nawet powiez ze przez to rok dłużej w szkole musiałem siedzieć

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: matiz » wtorek 11 mar 2008, 18:51

ogólnie o wewnętrznej szynie przetwarzającej dźwięk w cyfrowych także sprzętowych mixerach np spirit 328- 56 bit.

Ale chyba staloprzecinkowo?

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: Tadeo » wtorek 11 mar 2008, 18:55


Ale chyba staloprzecinkowo?...
**********************
oooohho
czyżby pojawiło się kluczowe słowo?

Awatar użytkownika
winnicki
Posty:374
Rejestracja:czwartek 11 sie 2005, 00:00

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: winnicki » wtorek 11 mar 2008, 20:12

bawicie sie w homonimy? :)

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: MB » wtorek 11 mar 2008, 20:48

Inna sprawa to konwersja a/c/a gdzie urządzenia Nexus'a (studio Filfarmoni w Gdańsku) pracuja już z dynamika siegającą 200db
**********************
Chyba zdrowo się zagalopowałeś. Dynamika 200dB oznaczałaby, że przy poziomie sygnału np. 1V poziom szumu wynosiłby 0,1nV ! To już same ruchy samoistne nośników w przewodniku takim jak miedź generują większe prądy w temperaturze pokojowej, czyżbyś sugerował że cały system (włącznie z kablami) pracuje w temperaturze bliskiej zera absolutnego? Tylko wtedy mógłbyś się zbliżyć do 200dB, a ciekawe co na to zziębnięci muzycy



Przy okazji tej żenująco często powracającej dyskusji mam pytanie: na ilu bitach trzeba nagrać przeciętną krajową chałę muzyczną, żeby stała się arcydziełem?

Awatar użytkownika
winnicki
Posty:374
Rejestracja:czwartek 11 sie 2005, 00:00

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: winnicki » wtorek 11 mar 2008, 20:52

w dwóch.

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: JoachimK » wtorek 11 mar 2008, 21:02

...
Ale chyba staloprzecinkowo?...
**********************
oooohho
czyżby pojawiło się kluczowe słowo?
...
**********************

bo to diametralnie zmienia, nie tylko w kwestii samej w sobie rozdzielczosci ale i algorytmu
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: matiz » wtorek 11 mar 2008, 21:25

Ale chyba staloprzecinkowo?...
**********************
oooohho
czyżby pojawiło się kluczowe słowo?
...
**********************
Ja nie wiem, ale chyba nie... Rozumiem, ze zamiast argumentowac przerzucamy sie dowcipami?

Czasem dostaje pliki 32bitowe float z kubusia. Pro-Tools takowych nie lyka i musze konwertowac - kubusiem. Jak ktos daje pliki do masteringu, to raczej niech beda 24 bitowe a nie 32, chyba, ze wyraznie zaznaczono, ze tak bedzie lepiej (latwiej?).

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: Zbynia » środa 12 mar 2008, 09:54

32 bity ma poziomy powyzej 0

ODPOWIEDZ