Dudniący bas
......tak jak wyżej - podetnij ciekawym/ładnie brzmiącym filtrem górno-przepustowym, częstotliwość znajdź sam. Barwa się nie zmieni w miksie, a problemu nie będzie.
Bardzo fajnie mi się sprawdzał "lo" z Logica....
******************
piszesz o zastosowaniu filtra na ścieżce basu czy na sumie?...
**********************
spróbuj i tak i tak i zobacz jak jest lepiej....
pozdrawiam
Bardzo fajnie mi się sprawdzał "lo" z Logica....
******************
piszesz o zastosowaniu filtra na ścieżce basu czy na sumie?...
**********************
spróbuj i tak i tak i zobacz jak jest lepiej....
pozdrawiam
[URL]www.orkiestrazegluga.pl[/URL] | [URL]www.dzwiek.org[/URL]
Re: Dudniący bas
Ej no bez przesady! Temat był o basie w miksie - i tylko basie, a nie o basie podczas mastera.
A tak w ogóle to filtr pomoże tylko zmiksować bas, który ładnie brzmi. A gdy basior nie brzmi to najpierw faktycznie wachlowanie parametrykiem pomoże, dopiero potem ewentualnie filtrem. Pozdrawiam i życzę głębokich basów nie kolidujących ze stopą.
p.s. lubię dudniące basy (reggae, dub, d`n`b, itd) i zawsze dowalałem dużo - za dużo i było źle, bo wprawdzie bas był OK, ale stopa znikała.
Kiedyś przeczytałem, żeby spróbować filtrem stopę od dołu podciąć i wtedy pogłośnić. Pomogło znacznie.
(oczywiście częstotliwość odcięcia jest bardzo istotna, bo można zabrać kwintesencję basu, czego nie słychać na mniejszych głośnikach)
Fajne efekty uzyskiwałem kontrolując w ten sposób i stopę i bas.
Ale ogólnie to wychodzi tu na jakieś mędrkowanie techniczne, a przyznam szczerze, że najlepsze efekty uzyskiwałem tylko dzięki takiemu doborowi barw, aranżu, że nie trzeba było tych zabiegów stosować.
Po prostu: niektóre brzmienia się świetnie miksują i to jest strzał w 10, a inne gdzie trzeba "sztuczek" - brzmią najczęściej potem nieprzebojowo.
Rzadko trafia mi się taki zbieg okoliczności - niestety. Życzę wszystkim (i sobie) jak najwięcej trafionych barw w miksie.
A tak w ogóle to filtr pomoże tylko zmiksować bas, który ładnie brzmi. A gdy basior nie brzmi to najpierw faktycznie wachlowanie parametrykiem pomoże, dopiero potem ewentualnie filtrem. Pozdrawiam i życzę głębokich basów nie kolidujących ze stopą.
p.s. lubię dudniące basy (reggae, dub, d`n`b, itd) i zawsze dowalałem dużo - za dużo i było źle, bo wprawdzie bas był OK, ale stopa znikała.
Kiedyś przeczytałem, żeby spróbować filtrem stopę od dołu podciąć i wtedy pogłośnić. Pomogło znacznie.
(oczywiście częstotliwość odcięcia jest bardzo istotna, bo można zabrać kwintesencję basu, czego nie słychać na mniejszych głośnikach)
Fajne efekty uzyskiwałem kontrolując w ten sposób i stopę i bas.
Ale ogólnie to wychodzi tu na jakieś mędrkowanie techniczne, a przyznam szczerze, że najlepsze efekty uzyskiwałem tylko dzięki takiemu doborowi barw, aranżu, że nie trzeba było tych zabiegów stosować.
Po prostu: niektóre brzmienia się świetnie miksują i to jest strzał w 10, a inne gdzie trzeba "sztuczek" - brzmią najczęściej potem nieprzebojowo.
Rzadko trafia mi się taki zbieg okoliczności - niestety. Życzę wszystkim (i sobie) jak najwięcej trafionych barw w miksie.

Lubię: klawisze, samplery, realizację, programowanie, DIY. Muzyka dub i okolice.
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Dudniący bas
Jakich filtrów(pluginów) do tego używacie ewent. polecacie?
...
**********************
PSP MasterQ. Bardzo "muzyczny" i dobrze brzmiący plugin. Ewentualnie jeszcze Neon HR, ale w miksie z włączonym LP (Linear Phase) żre tyle mocy procesora, że nie daj Boże...Więc poprzednie się sprawdzi dobrze.
...
**********************
PSP MasterQ. Bardzo "muzyczny" i dobrze brzmiący plugin. Ewentualnie jeszcze Neon HR, ale w miksie z włączonym LP (Linear Phase) żre tyle mocy procesora, że nie daj Boże...Więc poprzednie się sprawdzi dobrze.
Re: Dudniący bas
...Jakich filtrów(pluginów) do tego używacie ewent. polecacie?
...
**********************
PSP MasterQ. Bardzo "muzyczny" i dobrze brzmiący plugin. Ewentualnie jeszcze Neon HR, ale w miksie z włączonym LP (Linear Phase) żre tyle mocy procesora, że nie daj Boże...Więc poprzednie się sprawdzi dobrze....
**********************
dzięki za przykłady.
Z tego co się orientuję to podaliście dobre i solidne wtyki, ale też mają adekwatną cenę. A czy znacie coś tańszego lub free, prosty i nieskomplikowany filtr, który skutecznie odcina niskie częstotliwości?
...
**********************
PSP MasterQ. Bardzo "muzyczny" i dobrze brzmiący plugin. Ewentualnie jeszcze Neon HR, ale w miksie z włączonym LP (Linear Phase) żre tyle mocy procesora, że nie daj Boże...Więc poprzednie się sprawdzi dobrze....
**********************
dzięki za przykłady.
Z tego co się orientuję to podaliście dobre i solidne wtyki, ale też mają adekwatną cenę. A czy znacie coś tańszego lub free, prosty i nieskomplikowany filtr, który skutecznie odcina niskie częstotliwości?
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Dudniący bas
dzięki za przykłady.
Z tego co się orientuję to podaliście dobre i solidne wtyki, ale też mają adekwatną cenę. A czy znacie coś tańszego lub free, prosty i nieskomplikowany filtr, który skutecznie odcina niskie częstotliwości?...
**********************
Poszukaj tu. Wszystko freeware i już przesortowane.
Z tego co się orientuję to podaliście dobre i solidne wtyki, ale też mają adekwatną cenę. A czy znacie coś tańszego lub free, prosty i nieskomplikowany filtr, który skutecznie odcina niskie częstotliwości?...
**********************
Poszukaj tu. Wszystko freeware i już przesortowane.
Re: Dudniący bas
...
Ale ogólnie to wychodzi tu na jakieś mędrkowanie techniczne, a przyznam szczerze, że najlepsze efekty uzyskiwałem tylko dzięki takiemu doborowi barw, aranżu, że nie trzeba było tych zabiegów stosować.
Po prostu: niektóre brzmienia się świetnie miksują i to jest strzał w 10, a inne gdzie trzeba "sztuczek" - brzmią najczęściej potem nieprzebojowo.
Rzadko trafia mi się taki zbieg okoliczności - niestety. Życzę wszystkim (i sobie) jak najwięcej trafionych barw w miksie.
...
**********************
Zgoda, ze najlepiej dobrać odpowiednie barwy, ale czasem wydaje ci się, ze masz fajnie brzmiący bas, do tego ładna stopka, dokładasz dobrze brzmiące gitary itd. Tym sposobem brniesz pomału do końca i miksu i co się okazuje? ...brzmienie mulące, brak wyrazistości własnie w tym dolnym zakresie pasma itp.
Co pozostaje zrobić? Możesz szukać innych brzmień, basu stopy itd. aż znajdziesz takie które zabrzmią w miksie. Ale czy znajdziesz i ile zajmie ci to czasu?
Słyszałem sporo nagrań gdzie użyte brwy nie były piękne lecz ręka dobrego realizatora sprawiała, że kawałek w całości poprostu dobrze brzmiał w całym paśmie a szczególnie tym dolnym zakresie o którym mowa.
Ale ogólnie to wychodzi tu na jakieś mędrkowanie techniczne, a przyznam szczerze, że najlepsze efekty uzyskiwałem tylko dzięki takiemu doborowi barw, aranżu, że nie trzeba było tych zabiegów stosować.
Po prostu: niektóre brzmienia się świetnie miksują i to jest strzał w 10, a inne gdzie trzeba "sztuczek" - brzmią najczęściej potem nieprzebojowo.
Rzadko trafia mi się taki zbieg okoliczności - niestety. Życzę wszystkim (i sobie) jak najwięcej trafionych barw w miksie.

**********************
Zgoda, ze najlepiej dobrać odpowiednie barwy, ale czasem wydaje ci się, ze masz fajnie brzmiący bas, do tego ładna stopka, dokładasz dobrze brzmiące gitary itd. Tym sposobem brniesz pomału do końca i miksu i co się okazuje? ...brzmienie mulące, brak wyrazistości własnie w tym dolnym zakresie pasma itp.
Co pozostaje zrobić? Możesz szukać innych brzmień, basu stopy itd. aż znajdziesz takie które zabrzmią w miksie. Ale czy znajdziesz i ile zajmie ci to czasu?
Słyszałem sporo nagrań gdzie użyte brwy nie były piękne lecz ręka dobrego realizatora sprawiała, że kawałek w całości poprostu dobrze brzmiał w całym paśmie a szczególnie tym dolnym zakresie o którym mowa.
Re: Dudniący bas
...dzięki za przykłady.
Z tego co się orientuję to podaliście dobre i solidne wtyki, ale też mają adekwatną cenę. A czy znacie coś tańszego lub free, prosty i nieskomplikowany filtr, który skutecznie odcina niskie częstotliwości?...
**********************
Poszukaj tu. Wszystko freeware i już przesortowane. ...
**********************
dzięki!!!
Z tego co się orientuję to podaliście dobre i solidne wtyki, ale też mają adekwatną cenę. A czy znacie coś tańszego lub free, prosty i nieskomplikowany filtr, który skutecznie odcina niskie częstotliwości?...
**********************
Poszukaj tu. Wszystko freeware i już przesortowane. ...
**********************
dzięki!!!
Re: Dudniący bas
A z drugiej strony to jest dziwne bo: podcinamy bas żeby nie dudnił tym samym pozbawiając go niskich częstotliwość. W dobrych produkcjach jednak wydaje się ze ten bas schodzi bardzo nisko. Jednak nie dudni

Re: Dudniący bas
mysle ze najwiecej pomoze zrozumienie samego zjawiska dudnienia. w tym celu nalezy w jakims edytorze wygenerowac sobie 2 probki jedna o czestotliwosci np 80hz a druga pare hz nizej/wyzej. po nalozeniu sie tych dwoch probek ujawni sie efekt dudnienia. dzieki takim prostym eksperymentom mozna zaobserwowac jak rozstrojenie pomiedzy kolejnymi probkami przeklada sie na efekt dudnienia.
nabyta wiedze mozna potem zastosowac w praktyce.
- jezeli kawalek jest dynamiczny a stopa gesto uderza, to mozna skrocic czas wybrzmiewania stopy, zazwyczaj na koncu probki znajduja sie juz wylacznie niskie czestotliwosci ktore robia najwiecej balaganu.
- moze warto podciac niskie czestotliwosci na stopie, uzyskujac bardziej suche, toporne brzmienie kosztem miekkosci?
- moze warto zastanowic sie nad kompresja typu sidechain?
- a czasami wystarczy tylko przestroich stope tak zeby niskie czestotliwosci fazowo pasowaly to basu?
itd itp
nabyta wiedze mozna potem zastosowac w praktyce.
- jezeli kawalek jest dynamiczny a stopa gesto uderza, to mozna skrocic czas wybrzmiewania stopy, zazwyczaj na koncu probki znajduja sie juz wylacznie niskie czestotliwosci ktore robia najwiecej balaganu.
- moze warto podciac niskie czestotliwosci na stopie, uzyskujac bardziej suche, toporne brzmienie kosztem miekkosci?
- moze warto zastanowic sie nad kompresja typu sidechain?
- a czasami wystarczy tylko przestroich stope tak zeby niskie czestotliwosci fazowo pasowaly to basu?
itd itp
Re: Dudniący bas
poza bramkowaniem - jak wspomnial kolega:
-ogolnie raczej ciac w eq niz "dodawac"
-co dodamy w stopie obnizyc w basie, obnizanie mala dobroc podnoszenie nieco wieksza do duzo wieksza (czym wyzej tym wieksza), wszystkie czestotliwosci podaje na "oko"
(dodaje na basie - zywym - z rzadka 50, czesto 80hz - 400 hz - 800-1000 (dla jazz bass i dynamicznego basu wyzsze - klucha-nizsze) - dla palcow 2,5-3khz, czasem - na cieplym basie 1,5-1,6 khz - nie uzywam filtrow, aby zgasiic wysokie na basie - w nowoczesnych prod. ameryk. podnosi sie czasem (zaleznie od techniki muzyka) - ok. 7 khz)
(stopa - filtr zakladam na 45-50 hz, podnosze 60 hz, obnizam z duza dobrocia ok. 90 i 160-250, podnosze 350, obnizam 400 - grzebie miedzu 700 a 1000hz, a reszta dowolie - bo bardzo uzalezniona od gatunku myzki, brzmienia basu etc.)
-odpowiednio busuj slady ktore daja bas
-podczas masteringu przyjrzyj sie pasmu 160-400 hz
-warto unikac podnoszenia pasma 100-130 - tam sa wystrojone burczy-bassy w stylu loudness w sprzetach konsumenckich - w dub to niestety pasmo na ogol podbijane
-uwazaj na realese w kompresorach
-nie poglosuj dollem jadacych instrumentów, sa na to metody
-dobrze aranzuj
-przygotuj ponmieszczeni do pracy
to tak ze skormnej praktyki, ew. z netu - oni problemy z basem nazywaja maskowaniem - i na te okolicznosc warto net przegladac
-ogolnie raczej ciac w eq niz "dodawac"
-co dodamy w stopie obnizyc w basie, obnizanie mala dobroc podnoszenie nieco wieksza do duzo wieksza (czym wyzej tym wieksza), wszystkie czestotliwosci podaje na "oko"
(dodaje na basie - zywym - z rzadka 50, czesto 80hz - 400 hz - 800-1000 (dla jazz bass i dynamicznego basu wyzsze - klucha-nizsze) - dla palcow 2,5-3khz, czasem - na cieplym basie 1,5-1,6 khz - nie uzywam filtrow, aby zgasiic wysokie na basie - w nowoczesnych prod. ameryk. podnosi sie czasem (zaleznie od techniki muzyka) - ok. 7 khz)
(stopa - filtr zakladam na 45-50 hz, podnosze 60 hz, obnizam z duza dobrocia ok. 90 i 160-250, podnosze 350, obnizam 400 - grzebie miedzu 700 a 1000hz, a reszta dowolie - bo bardzo uzalezniona od gatunku myzki, brzmienia basu etc.)
-odpowiednio busuj slady ktore daja bas
-podczas masteringu przyjrzyj sie pasmu 160-400 hz
-warto unikac podnoszenia pasma 100-130 - tam sa wystrojone burczy-bassy w stylu loudness w sprzetach konsumenckich - w dub to niestety pasmo na ogol podbijane
-uwazaj na realese w kompresorach
-nie poglosuj dollem jadacych instrumentów, sa na to metody
-dobrze aranzuj
-przygotuj ponmieszczeni do pracy
to tak ze skormnej praktyki, ew. z netu - oni problemy z basem nazywaja maskowaniem - i na te okolicznosc warto net przegladac